Gå til innhold

Bursdagsgave - kontanter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ferskenblomst

Det er litt forskjellig. Hvis de sparer til noe spesielt er det greit å gi penger syns jeg, når jeg vet at pengene går i banken og ikke til snop og dill og dall. bortsett fra det ville jeg nok gi en mer personlig gave eller muligens et gavekort på enten klær eller musikk.

Gjest Elextra

Spørs vel både på barnets alder, hvor mange nevøer/nieser man har og økonomi generelt?

Har selv bare én nevø, og om jeg ga penger ville jeg nok gitt 500 eller kanskje 1000 (fra familien). Ville ikke gitt slike summer om det var flere.

Har man mange nevøer/nieser og "normal" økonomi er vel kanskje 200 passe.

Kunne ikke vært mer enig med deg. Jeg hater å gi penger. For mye er feil overfor de andre - for lite er feil og gnient. Det er MYE hyggeligere å gi en gave. Nå blir det en innsamling. Er invitert i bursdag til helgen - en nevø. Han ønsker seg kun penger (stønn). Har derfor avtalt med en annen onkel at vi gir samme sum - så er i alle fall vi overens. Det landa på 300. Hadde han fått gave hadde han antagelig fått mer. Nevøen har en tante/onkel på andre siden av familien som har MYE penger og lite familie. Aner ikke hva de gir, men jubilianten pleier å heve øyebrynene når konvoutten åpnes. Men det kan vi jo nesten ikke forholde oss til... Nei, usj til penger altså!

Annonse

Gjest trådstarter

Skjønner tankegangen, men helt ok å gi penger synes jeg. Ihvertfall til store tantebarn.

I vår familie blir det ofte cash i bursdagsgave, men ikke til jul. Er noe eget med oppakkingen da.

Nå har jeg bestemt meg for 200 kr og en liten gave i tillegg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...