Gå til innhold

Melde sykefravær

Anbefalte innlegg

Gjest Hva er ok?
Skrevet

Hvordan melder jeg sykdom til sjefen?

Telefon eller er det greit nok med en sms?

Håper på svar.

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Hvis du ikke vet hva som er vanlig i bedriften så ring. Mange mener det er den eneste "riktige" måten.

Gjest sangsol
Skrevet

Hos oss pleier vi gjerne bare sende en mail til lederen.

Skrevet

Enig med cinnamongirl.

Hvis i tvil, ringer du.

Hos oss sender vi bare en mail eller SMS, men jeg har også jobbet et sted hvor telefon var det "eneste riktige". Da må man bare forholde seg til det.

Gjest hva er reglene hos dere
Skrevet

Vi MÅ ringe sjefen. Sms eller e-post er ikke godkjent.

Gjest Elextra
Skrevet

Mange steder er det regler om at man må ringe - det anbefaler også arbeidsgiverorganisasjonene.

Man bør vite hva som er vanlig i bedriften der man jobber - mange steder godats e-post eller til og med sms.

Hvis man er i tvil ringer man.

Skrevet

Hvis du ikke vet hva som er vanlig i bedriften så ring. Mange mener det er den eneste "riktige" måten.

Støttes.

Skrevet

Er det ikke uansett best å ringe? Blir det mer enn en dag, send sms.

Skrevet

Hos oss skal det gis beskjed på e-post eller telefon til sentralbordet. Meldingen blir videreformidlet til aktuell leder og HR-ansvarlig.

Skrevet

Vi får sende sms, hos kjæresten må de ringe.

Er du usikker så ringer du og så finner du ut i etterkant hvordan dere pleier å melde fravær hos dere. God bedring!

Skrevet

''Hvordan melder jeg sykdom til sjefen?

Telefon eller er det greit nok med en sms?

Håper på svar. – Hva er ok?''

Det står i lovverket at man skal gi beskjed, men ingenting om at man må gjøre det via telefon. (Man er heller ikke pålagt å ha telefon, eller penger på kontantkort.)

Jeg sender en SMS eller en epost. Da får de all informasjonen de trenger.

(I noen tilfeller, hvis det er essensielt at det kommer en vikar, så kan man jo ringe hvis de ikke svarer på SMS/eposten.)

Med vennlig hilsen

Gjest Tatjana
Skrevet

Der jeg jobber nå har de bedt om at vi ringer, sånn at det er helt sikkert at de får beskjeden i tide og kan sette inn vikar.

På det forrige stedet jeg jobbet, sa de at sms var helt i orden.

Skrevet

Kun telefon er lov hos oss. Grunnen er at det MÅ settes inn vikar, og da er det viktig at sjefen mottar beskjeden. Det er ikke alltid sjefen har tid til å lese mail med en gang h*n kommer på jobb.

sitronsommerfugl
Skrevet

Er du usikker bør du ringe. Vi må ta tre telefoner daglig ved egenmeldinger. Om morgenen ringe nærmeste leder og sjef, utpå dagen ringe nærmeste leder og oppdatere hvordan det går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...