Gjest Hva er ok? Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Hvordan melder jeg sykdom til sjefen? Telefon eller er det greit nok med en sms? Håper på svar. 0 Siter
Gjest Cinnamongirl Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Hvis du ikke vet hva som er vanlig i bedriften så ring. Mange mener det er den eneste "riktige" måten. 0 Siter
Gjest sangsol Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Hos oss pleier vi gjerne bare sende en mail til lederen. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Enig med cinnamongirl. Hvis i tvil, ringer du. Hos oss sender vi bare en mail eller SMS, men jeg har også jobbet et sted hvor telefon var det "eneste riktige". Da må man bare forholde seg til det. 0 Siter
Gjest hva er reglene hos dere Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Vi MÅ ringe sjefen. Sms eller e-post er ikke godkjent. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Mange steder er det regler om at man må ringe - det anbefaler også arbeidsgiverorganisasjonene. Man bør vite hva som er vanlig i bedriften der man jobber - mange steder godats e-post eller til og med sms. Hvis man er i tvil ringer man. 0 Siter
XbellaX Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Hvis du ikke vet hva som er vanlig i bedriften så ring. Mange mener det er den eneste "riktige" måten. Støttes. 0 Siter
huuff Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Er det ikke uansett best å ringe? Blir det mer enn en dag, send sms. 0 Siter
avidi Skrevet 27. februar 2013 Skrevet 27. februar 2013 Hos oss skal det gis beskjed på e-post eller telefon til sentralbordet. Meldingen blir videreformidlet til aktuell leder og HR-ansvarlig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Vi får sende sms, hos kjæresten må de ringe. Er du usikker så ringer du og så finner du ut i etterkant hvordan dere pleier å melde fravær hos dere. God bedring! 0 Siter
Sør Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 ''Hvordan melder jeg sykdom til sjefen? Telefon eller er det greit nok med en sms? Håper på svar. – Hva er ok?'' Det står i lovverket at man skal gi beskjed, men ingenting om at man må gjøre det via telefon. (Man er heller ikke pålagt å ha telefon, eller penger på kontantkort.) Jeg sender en SMS eller en epost. Da får de all informasjonen de trenger. (I noen tilfeller, hvis det er essensielt at det kommer en vikar, så kan man jo ringe hvis de ikke svarer på SMS/eposten.) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Der jeg jobber nå har de bedt om at vi ringer, sånn at det er helt sikkert at de får beskjeden i tide og kan sette inn vikar. På det forrige stedet jeg jobbet, sa de at sms var helt i orden. 0 Siter
-ssi Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Kun telefon er lov hos oss. Grunnen er at det MÅ settes inn vikar, og da er det viktig at sjefen mottar beskjeden. Det er ikke alltid sjefen har tid til å lese mail med en gang h*n kommer på jobb. 0 Siter
sitronsommerfugl Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Er du usikker bør du ringe. Vi må ta tre telefoner daglig ved egenmeldinger. Om morgenen ringe nærmeste leder og sjef, utpå dagen ringe nærmeste leder og oppdatere hvordan det går. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.