Gå til innhold

En graviditet til glede og besvær.

Anbefalte innlegg

På slutten er man drittlei, sånn er det bare :-)

Få deg en runde i høyet, progesteronen i sæden modner ivmorhalsen din. Sa blir det kanskje fart i sakene !

Haha, du må ikke tro annet enn at jeg har gjort hjemmeleksen min. Har herjet på ja, men må til igjen ikveld, det er iallefall helt sikkert! ;)

Fortsetter under...

Det er normalt å være drittlei på slutten, så selvsagt skal du ikke ha skyldfølelse for det! Jeg ble aldri spesielt stor i mine tre svangerskap, men ler når jeg tenker tilbake på det andre svangerskapet.... Jeg fødte elleve dager før termin første gangen, og på de siste kontrollene andre gangen var det alltid "like før" fødselen var igang :P Du kan vel tenke deg hvor "grusomt" det var å gå tre dager på overtid! Husker jeg satt i sofaen og prøvde å finne en komfortabel stilling med mine tolv ekstra kilo... og jeg gråt mine modige tårer over hvor forferdelig synd det var på meg :P Tre dager på overtid fødte jeg da babyen - i seteleie - og fødselen var over på 20 min (så sånn sett hadde nok jordmor rett i at det var "like før" på de siste kontrollene) :P

Fatt mot - snart har du nurket hos deg! :)

Hehe! Trodde faktisk jeg var igang sent i ettermiddag....men det var maseriene som lurte meg, igjen. Jaja :)

Hehe! Trodde faktisk jeg var igang sent i ettermiddag....men det var maseriene som lurte meg, igjen. Jaja :)

Ble endel bomturer til sykehuset for meg før det var alvor, så kjenner til det der :P

Vaske vinduer skal visst være bra for å få saker og ting igang :)

Gjest Elextra

Jeg tror vi er forhåndsprogrammert til å være lei på slutten. Vi skal da innstille oss mentalt på fødselen, og trenger utålmodighet og leihet for å motivere for dette.

Medfødte instinkter altså :)

''Jeg tror vi er forhåndsprogrammert til å være lei på slutten. Vi skal da innstille oss mentalt på fødselen, og trenger utålmodighet og leihet for å motivere for dette.

''

Det tror jeg også! :-)

Gjest Elextra

Det er normalt å være drittlei på slutten, så selvsagt skal du ikke ha skyldfølelse for det! Jeg ble aldri spesielt stor i mine tre svangerskap, men ler når jeg tenker tilbake på det andre svangerskapet.... Jeg fødte elleve dager før termin første gangen, og på de siste kontrollene andre gangen var det alltid "like før" fødselen var igang :P Du kan vel tenke deg hvor "grusomt" det var å gå tre dager på overtid! Husker jeg satt i sofaen og prøvde å finne en komfortabel stilling med mine tolv ekstra kilo... og jeg gråt mine modige tårer over hvor forferdelig synd det var på meg :P Tre dager på overtid fødte jeg da babyen - i seteleie - og fødselen var over på 20 min (så sånn sett hadde nok jordmor rett i at det var "like før" på de siste kontrollene) :P

Fatt mot - snart har du nurket hos deg! :)

''P Tre dager på overtid fødte jeg da babyen - i seteleie - og fødselen var over på 20 min''

Au!!!

Annonse

''Jeg er en av de som ikke "eelsker" å gå gravid, men ser etter målstreken og sluttresultatet. Er det noe mer feil enn noe annet? Skal jeg føle skyld for det?''

Jeg tror aldri jeg kommer til å slutte og la meg fasinere og frustrere over alt både gravide og nybakte mødre skal tenke, føle og være.

Din jobb som gravid er å legge til rette for en god start for det kommende nurket. Og det har du da vitterligen gjort. Så får man bare smile overbærende over alle som vet nøyaktig hva du burde tenke og føle omkring prosessen.

mvh

Takk for det! Summa sumarum så har graviditeten vært en helt ok opplevelse. Men jeg elsker det ikke. Nå er det mer synsingen til folk om hvordan magen min ser ut som jeg har fått nok av. Min egen bestemor toppet liksom alt igår, så jeg er vel mer lei meg idag og føler meg "unormal". Jeg overlever alltids disse dagene på overtid.....orker bare ikke flere kommentarer. Om det er hormoner eller akutt lav selvfølelse som gjør det vet jeg altså ikke. Vil bare låse meg inne på et rom så jeg får fred.

''Nå er det mer synsingen til folk om hvordan magen min ser ut som jeg har fått nok av.''

Er det ikke stilig hvordan kroppen blir felleseie straks det er et lite nurk inni den. Da er det plutselig fritt fram for hvem det måtte være å klappe på magen, måle opp og ned, stirre og kommentere på en måte som ville vært skandaløst uforskammet i alle andre sammenhenger.

Mange steder er det klutur for å se på gravide som nesten grenseløse individer. Forstår godt du blir møkk lei.

Lykke til med det forestående.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...