Gå til innhold

Bilforsikringsspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest what 2 do!

Har hørt at man selv kan velge om man vil ha bilen reparert på verksted eller ta jobben selv?

En bil bulket borti min bil, har fått takst fra verksted som er innlevert til forsikringsselskap.

Hva skjer videre nå, får jeg pengene for reparasjonen på min konto -

og så må jeg få bilen reparert? Eller må bilen til verksted først - så blir det betalt direkte fra forsikring? Mannen min sier jeg kan velge å få pengene og ikke reparere skaden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389187-bilforsikringssp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener bestemt at da min bil ble påkjørt (på parkeringsplassen) så ordnet forsikringsselskapet opp i alt - jeg bare leverte skademelding og fikk beskjed om å sette den inn på verksted om jeg ville fikse den opp igjen. Betalingen foregikk mellom forsikringsselskapet og verkstedet.

Gjest trådstarter

Verkstedet pleier å ta det dirkete med forsikringssalskapet.

Om du vil gjøre reparasjonen selv, må du ta dette opp. Men det er ikke gitt at du får det samme som verkstedet får for jobben.

mvh

Hva om jeg ønsker kontant utbetaling selv?

Har hørt man selv velger om man vil få bilen fiksa eller ei... men muligens de trekker fra momsen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...