Gå til innhold

Nhd

Gjest Nok er nok!

Anbefalte innlegg

Gjest Nok er nok!
Skrevet

Jeg innser at jeg går med en depresjon og at jeg har gjort det i mange måneder. Har prøvd å flykte fra det, men nå er det nok. Det har toppet seg og jeg skal bestille time til lege for å få antidepressiva. Hva er førstevalget.? Hva skal jeg spørre etter?

Skrevet

Spør etter Auroix. Et undervurdert middel. Ellers blir det vanlige: SSRI.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Grovt kan en dele depressive symptomer inn i to hovedgrupper:

a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv.

B) For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv.

Hva er profilen på din depresjon? Det kan si noe om valget.

Har du andre psykiske plager enn depresjon? Det kan også avgjøre valget.

Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?

Gjest anime
Skrevet

a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv.

B) For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv.

Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?

''Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?''

Jaggu godt gjort å innse det, ikke alle psykiatere som gjør det :)

Gjest Nok er nok!
Skrevet

''a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv''

Alt minus selvmordstanker

''b) For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv''

Alt

''Har du andre psykiske plager enn depresjon? Det kan også avgjøre valget''

''Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?''

Kan trenge litt av det første nå, men ikke veldig mye. Det andre ønskes ikke.

Gjest Nok er nok!
Skrevet

''a) For mye av det negative. Tristhet, tunge tanker, lav selvfølelse, pessimisme, selvmordstanker osv''

''b) For lite av det positive. Initiativløshet, manglende energi, manglende evne til å glede seg over det som vanligvis gleder osv''

Alt

''Hvilke bivirkninger kan du ikke tolerere? Vektoppgang, økt angst, dårligere sexliv, avflatede følelser?''

Har ingen andre psykiske plager

Gjest Nok er nok!
Skrevet

Har ingen andre psykiske plager

Trekker tilbake dette med negativitet. Det er ikke helt meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alt

Jeg leser det slik at du kan trenge en liten vektoppgang.

Svaret er Remeron.

Gjest Nok er nok!
Skrevet

Jeg leser det slik at du kan trenge en liten vektoppgang.

Svaret er Remeron.

Takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...