Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest Hundeeier med pose

Hunden til en som går tur gjør fra seg rett foran inngangspartiet til ett hus. Du plukker opp avføringen i en dertil passende hundepose. Såkaster du posen i søppeldunken som står ett skritt unna, helt inntil veikanten. Så stikker huseieren hodet ut av vinduet og skjeller deg huden full fordi du kaster sånn "dritt" i hans kasse. Om noen kaster en pent innpakket hundepose i min kasse bryr jeg meg ikke om. Bedre enn at de blir liggende i gata, tenker jeg. Har ikke engang tenkt over at det skulle være "uhøflig" å kaste en pose i andres kasse, men er det det? Iallefall bedre enn å plukke opp bæsjen, og så kaste posen i naturen, som jeg ser andre gjør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/389383-hvordan-hadde-du-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Jeg synes det er helt uproblematisk at noen bruker søplekassa mi til å kaste innpakket hundebæsj, men jeg prøver selv å unngå å gjøre det hos andre, for jeg vet at enkelte reagerer veldig på det.

Jeg gjør det bare hvis det er veldig langt til en offentlig søplekasse. Heldigvis er det mange sånne i området her, så det er sjelden jeg må.

Jeg synes det er helt uproblematisk at noen bruker søplekassa mi til å kaste innpakket hundebæsj, men jeg prøver selv å unngå å gjøre det hos andre, for jeg vet at enkelte reagerer veldig på det.

Jeg gjør det bare hvis det er veldig langt til en offentlig søplekasse. Heldigvis er det mange sånne i området her, så det er sjelden jeg må.

''Jeg synes det er helt uproblematisk at noen bruker søplekassa mi til å kaste innpakket hundebæsj, men jeg prøver selv å unngå å gjøre det hos andre, for jeg vet at enkelte reagerer veldig på det. ''

Samme her.

Annonse

Jeg hadde ikke likt om andre kastet hundeposer i min søppeldunk. Vi tømmer restavfallet ganske sjelden (kanskje hver 3. uke), og hvis det hadde vært hundeposer oppi der, hadde det luktet fælt oppi der :-(

''Vi tømmer restavfallet ganske sjelden (kanskje hver 3. uke)''

Tømmes det ikke hver uke hos dere? Hva slags ordning er det..?

'', og hvis det hadde vært hundeposer oppi der, hadde det luktet fælt oppi der''

Hehe, min søppeldunk lukter aldri noe særlig godt, altså..

Det sagt, har du selvsagt lov til å ikke ville ha andres søppel i din dunk :-)

Gjest prust

''Vi tømmer restavfallet ganske sjelden (kanskje hver 3. uke)''

Tømmes det ikke hver uke hos dere? Hva slags ordning er det..?

'', og hvis det hadde vært hundeposer oppi der, hadde det luktet fælt oppi der''

Hehe, min søppeldunk lukter aldri noe særlig godt, altså..

Det sagt, har du selvsagt lov til å ikke ville ha andres søppel i din dunk :-)

Joda, vi kan tømme hver uke, men vi betaler pr tømming. Så når vi er flinke til å sortere ut papir, matavfall, glass, metall og plast, så blri det ikke så mye restafvall, og vi trenger ikke sette ut den dunken hver uke :-)

Joda, vi kan tømme hver uke, men vi betaler pr tømming. Så når vi er flinke til å sortere ut papir, matavfall, glass, metall og plast, så blri det ikke så mye restafvall, og vi trenger ikke sette ut den dunken hver uke :-)

Ah,- sånt system har jeg ikke hørt om...

Gjest zipper

Vi har første søppeldunk etter et yndet turområde, og det ser ut som om alle hundeeiere syns det er helt på sin plass å slippe skittposen i vår dunk. Det blir det lukt av, særlig på sommeren, så jeg må innrømme at jeg har sagt ifra til noen om at jeg ikke liker det.

Min dunk er til mitt søppel, hundeeiere kan bære skittposen hjem til egen dunk. Skulle bare mangle.

Annonse

Her i Trondheim finnes det egne søppelkasser for hundeposer ved mange turstier (ikke i marka) i alle fall.

Det er nok ikke for at de posene skal behandles annerledes, men heller et ledd i å holde byen/marka fri for poser med dritt. Vi har også et par slike bokser stående strategisk ved slutten/starten på et par skogsstier, og i teorien er det kommunen som tømmer dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...