Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Det er nok ikke for at de posene skal behandles annerledes, men heller et ledd i å holde byen/marka fri for poser med dritt. Vi har også et par slike bokser stående strategisk ved slutten/starten på et par skogsstier, og i teorien er det kommunen som tømmer dem.

Det tror jeg også. De dunkene går nok sammen med annet restavfall og så til forbrenning.

Men det var jo forsåvidt lurt å sette opp egne dunker for å minimere de teite sorte plastposene hundefolkene slenger i hytt og pine i skauen!

Altså - det er bra de plukker opp etter hunden sin, men de må jo kaste posene i søpla!

Fortsetter under...

''Om noen kaster en pent innpakket hundepose i min kasse bryr jeg meg ikke om. ''

Det gjør ikke jeg heller, men det er ikke så mange som "naturlig" passerer min kasse, så det skjer uansett sjelden.

''Har ikke engang tenkt over at det skulle være "uhøflig" å kaste en pose i andres kasse, men er det det?''

Noen som bor slik til at de får massevis av hundeposer, misliker vel at deres søppelkasse blir "felles" for alle hundeeiere i strøket. Noen steder kan det også være like før de må betale for mer søppelvolum eller noe sånt, slik at alle prøver å begrense mengden. Da er det sikkert irriterende å få andres søppel generelt. (Og noen er bare ekstremt opptatt av seg og sitt og mitt, mitt mitt og burde bodd alene langt inne i skogen.)

''Iallefall bedre enn å plukke opp bæsjen, og så kaste posen i naturen, som jeg ser andre gjør.''

Enig - det er helt hjernedødt. Da er det bedre å la lorten ligge, selv om ikke det heller er gunstig. Da forsvinner den relativt raskt. Ingen grunn til å pakke den i plast og legge den tilbake, det er ufattelig teit.

Gjest Annve

Jeg er veldig glad i dyr, men jeg hadde reagert veldig hvis noen la hundebæsj i søppelkassen min. Søppelkasser er private og jeg hadde nok sagt klart i fra at jeg ikke ønsket slikt i min kasse.

Men jeg hadde nok vært mer høflig en vedkommende var, iallfall første gang jeg hadde snakket til deg.

Er egentlig litt overrasket over at folk tenker tanken på å legge i fra seg slikt i andre sine kasser.

Jeg er både katt og hundeeier, men det kunne ikke ha falt meg inn.

Gjest Elextra

Om det skjedde en enkelt gang ville jeg ikke reagert.

Om det skjedde stadig vekk ville jeg mislikt det - både på grunn av fare for lukt og at andre fyller opp søppelkassen vår (som stadig blir overfylt).

Hovedregelen bør være at man tar med posen hjem eller til offentlig søppelkasse.

Annonse

Siden jeg har hatt hund selv i mange år, og vet hvor irriterende det kan være å bære på full pose dersom man går en lang tur, så prøver jeg å være positivt innstilt til at andre kan bruke min søppelkasse hvis de har behov for det. Men jeg vil i så fall helst ikke vite om det ;-)

Gjest bølger

Jeg gjorde det selv når vi fikk hund, men etter å ha spurt på dol hva dere mente, så fikk jeg så sterke reaksjoner at jeg har aldri gjort det igjen. Hadde ikke tenkt tanken på at noen skulle irritere seg over en liten pose i søppeldunken. Jeg hadde aldri kommet på å reagere om noen gjorde det hos meg. Men jeg forstår de som bor nær turstier og får alt av poser oppi dunken.

Gjest Shira :o)

Heller i min kasse enn at de skal henge posene på gjerder og legge dem i grøftekanter. Det er endel som henger posene fra seg her.

Nå er ikke det så lett tilgjengelige søppelkasser her vi bor, som også er en fin gåløype. Dette vet jo folk, og jeg skjønner at det er ikke så stas å bære posen, men henge dem på gjerdet er unødvendig.

Uansett skjeller jeg ikke ut folk om jeg skl si ifra om noe jeg ikke liker, jeg sier det jo bare høflig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...