Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ikke så begreistret for denne dagen. Kvinner lever mer stressende enn noen gang og det går sterkt utover barna. Mange barn eier ikke oppdragelse f.eks. fordi foreldre ikke tar seg tid til å oppdra de. Folkskikk er snart et fremmedord.

Kvinner somvelger litt gammeldags for å kunne yte maks med omsorg for barna diskrimineres.

Og all umoralen blant kvinner og hvor de tro de fritt kan kline med andres menn uten omtanke for sine medsøstre er kanskje de største undetrykkerne vi har. Kvinner er like underttrykkende som menn nå mens før viste kvinner omsorg for hverandre.

Nei, kvinnedagen er ikke mye å feire. Kvinner har fått det værre.

''Kvinner lever mer stressende enn noen gang''

Enn noen gang faktisk :)

Hvor langt tilbake i historien har du gått da du skulle lage sammenligningsgrunnlaget?

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• flisa

5

• ekte nick

4

• mariaflyfly

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Nå skal alle gravide bli spurt om de blir slått av samboeren,- det syns jeg var et tilbakesteg. Hørte det på radioen på en sånn dag som i dag. Så, for ikke å plukke ut noen som man mistenker ikke har det så bra - så skal ALLE gravide, hormonelle, sårbare vordende mødre bli spurt om noe så tarvelig. – flisa''

Det som er "tarvelig" (og langt mer) er at det faktisk skal være nødvendig å spørre om noe slikt!

Med vennlig hilsen

Det er da i alle fall en ting som er sant :)

Gjest togli

Det er ingenting å feire. Da de som trenger det, (de muslimske kvinnene), sin unnertrykkelse fremdeles florerer..... Kulturrelativister som kaller seg feminister har en tendens til å bruke skylapper når det kommer til disse..

Som statsministeren sa på Dagsrevyen idag, så feirer vi dagen pga alt vi har oppnådd de siste hundre år - og vi markerer dagen fordi vi vet at det fortsatt er mange områder vi må bli bedre på....

Gjest togli

Er ikke så begreistret for denne dagen. Kvinner lever mer stressende enn noen gang og det går sterkt utover barna. Mange barn eier ikke oppdragelse f.eks. fordi foreldre ikke tar seg tid til å oppdra de. Folkskikk er snart et fremmedord.

Kvinner somvelger litt gammeldags for å kunne yte maks med omsorg for barna diskrimineres.

Og all umoralen blant kvinner og hvor de tro de fritt kan kline med andres menn uten omtanke for sine medsøstre er kanskje de største undetrykkerne vi har. Kvinner er like underttrykkende som menn nå mens før viste kvinner omsorg for hverandre.

Nei, kvinnedagen er ikke mye å feire. Kvinner har fått det værre.

Hm.... jeg vet jeg burde holde kjeft, men greier ikke la være å si at jeg nesten blir litt flau på dine vegne nå....

''Det er da i alle fall en ting som er sant :) – flisa''

Og da må jo også de som ikke blir slått tåle spørsmålet, om det så bare redder noen få.

Med vennlig hilsen

Joda - det er en bagatell, men er det riktig måte, vil de få noen til å svare ja? ikke at jeg har noen glupe forslag.

Annonse

Joda - det er en bagatell, men er det riktig måte, vil de få noen til å svare ja? ikke at jeg har noen glupe forslag.

''Joda - det er en bagatell, men er det riktig måte, vil de få noen til å svare ja? ikke at jeg har noen glupe forslag. – flisa''

Mange av de som blir slått sier i etterkant at ingen spurte dem, og at det ikke var noe "passende tidspunkt" å fortelle.

Her gir man dem en åpning. De fleste vil trolig ikke makte å benytte seg av den, men noen vil. Og det er grunn nok til å gjøre det.

Med vennlig hilsen

Gjest zizzie

''Jo takk :)

Vi har komt langt i Norge med kvinnekampen, mine tanker går heller til andre land. Mange land der kvinner ikke er frigjorte og er under mannen :( – anime''

Du glemmer gjerne at for en del av de kvinnene så er land som Norge en rollemodell, og derfor er det dobbelt viktig at vi fortsetter her.

Sa jeg at vi ikke skulle det? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...