Gjest prust Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hvordan går det med dere andre? Vekta hos meg har negativ trend for tiden. Jeg gikk opp igjen nesten to kilo og så bittelitt ned siste uka.Vet ikke hvorfor, mulig det er fordi jeg har trent såpass mye at fettet er byttet ut med muskler? Aner ikke om det skjer såpass fort. Har i alle fall fortsatt med mitt nye sunnere liv, med trening (mest ski) 3-4 ganger pr uke, mye vann, mindre porsjoner og vin/øl bare i helga. Føler kroppen er strammere og kondisene bedre. Vekta viste 73,3 kilo i dag, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingoen Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hurra! Ned 1,2 kg på tre uker. Føler meg mye bedre enn jeg har gjort på lenge, det er godt å kjenne mer energi og mindre søvnige ettermiddager og kvelder. Blitt litt strammere i kroppen, spesielt i mageregionen. Det har vært hard jobbing! Trent 17 av 21 dager, hovedsaklig spinning, jogging, noe ski og litt styrkeøvelser på gulvet hjemme. Superstriks med kostholdet, spiser ingenting sukker (bortsett fra i frukt) utenom lørdag. Lite søtbehov, og fruktyoghurt smaker nå VELDIG søtt... Snodig! Går greit å spise så sunt, selv om det krever mer planlegging, litt mer matlaging og bevisste, planlagte handleturer. Jeg SKAL klare å gå ned 5 kg før 15.juni! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3454695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goloppere Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hurra! Ned 1,2 kg på tre uker. Føler meg mye bedre enn jeg har gjort på lenge, det er godt å kjenne mer energi og mindre søvnige ettermiddager og kvelder. Blitt litt strammere i kroppen, spesielt i mageregionen. Det har vært hard jobbing! Trent 17 av 21 dager, hovedsaklig spinning, jogging, noe ski og litt styrkeøvelser på gulvet hjemme. Superstriks med kostholdet, spiser ingenting sukker (bortsett fra i frukt) utenom lørdag. Lite søtbehov, og fruktyoghurt smaker nå VELDIG søtt... Snodig! Går greit å spise så sunt, selv om det krever mer planlegging, litt mer matlaging og bevisste, planlagte handleturer. Jeg SKAL klare å gå ned 5 kg før 15.juni! :-) Vekta er nå 58.3 og var i midten av januar 63.9. Jeg skal ikke mer ned i vekt. Hadde bestemt meg for at jeg ville ha 5-tallet først igjen og det målet er nådd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3454860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingoen Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Vekta er nå 58.3 og var i midten av januar 63.9. Jeg skal ikke mer ned i vekt. Hadde bestemt meg for at jeg ville ha 5-tallet først igjen og det målet er nådd Oj, skal si du har gått kjapt ned i vekt! Hva har du gjort? Trent eller bare justert kosten? Hvordan ser/føles kroppen nå kontra for fem kg siden? Spør fordi jeg sitter i akkurat samme vektsituasjon som deg. Veier nå 63,1 kg, skal ned til 60 kg ( eller helst 58 kg). Aner ikke hva som vil bli passe vekt, har ikke veid 58 kg på minst seks år. Jeg er bekymret for at puppene (og rumpa, har timeglassfigur) skal forsvinne helt... Hvordan har det gått med formene dine ? ;-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3454882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zizzie Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Missunner dere litt som har så lav vekt, men skal fortsette nedover jeg og. Gikk ned en kilo denne uka, håper på å se åtti tallet neste uke Synes det går tregt, ser ikke resultatet så godt når man er stor. Må vel ned minst fem kilo til før jeg merker noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3454889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goloppere Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Oj, skal si du har gått kjapt ned i vekt! Hva har du gjort? Trent eller bare justert kosten? Hvordan ser/føles kroppen nå kontra for fem kg siden? Spør fordi jeg sitter i akkurat samme vektsituasjon som deg. Veier nå 63,1 kg, skal ned til 60 kg ( eller helst 58 kg). Aner ikke hva som vil bli passe vekt, har ikke veid 58 kg på minst seks år. Jeg er bekymret for at puppene (og rumpa, har timeglassfigur) skal forsvinne helt... Hvordan har det gått med formene dine ? ;-) Mvh ''Oj, skal si du har gått kjapt ned i vekt!'' Ja jeg ble overrasket over det selv. Var på vekta i midten av januar og tenkte at nå skal jeg forsøke å gå ned et par-tre kilo ''Hva har du gjort? Trent eller bare justert kosten? Hvordan ser/føles kroppen nå kontra for fem kg siden?'' Jeg har trent styrke siden august, men det har ikke gitt noen vektnedgang. Jeg har ikke vært opptatt av det heller, mer opptatt av å bli fastere og ikke minst sterkere. Og det har jeg jo blitt Så jeg justerte litt i kosten. Et ekstra måltid er lagt inn. Består gjerne bare av youghurt eller rå grønnsaker. En potet istedet for to. Mindre pasta og mer salat og kjøttdeig. I stedet for 2 skiver, 2 tynne skiver og mer pålegg. Mindre saus enn vanlig. Jeg drikker fortsatt brus, nå én boks om dagen istedet for 2 og jeg spiser fortsatt sjokolade hver dag (må ha hehe). Kokesjokolade, tidligere en halv om dagen, nå 4 ruter. Jeg har rett og slett hatt fokus å mer fisk, mer grønnsaker og litt mindre av alt annet ''Spør fordi jeg sitter i akkurat samme vektsituasjon som deg. Veier nå 63,1 kg, skal ned til 60 kg ( eller helst 58 kg). Aner ikke hva som vil bli passe vekt, har ikke veid 58 kg på minst seks år'' Det klarer du greit. Ha fokus på kaloriinntaket. Legg det litt lavere enn det du har gjort til nå. ''Jeg er bekymret for at puppene (og rumpa, har timeglassfigur) skal forsvinne helt... Hvordan har det gått med formene dine ? ;-)'' Nå måtte jeg sjekke brystene mine haha. Jeg ser ingen forskjell, men nå har jeg ikke store bryster til vanlig så jeg har ikke fått noe "heng" der. Formene er endret til det bedre. 4 cm ned i midjen, mindre underhudsfett all over og mer spretten rumpe enn før (det kan jeg nok takke treninga for). Jeg anbefaler deg å trene styrke samtidig som du går ned i vekt, da slipper man at noe blir til heng ut av det Stå på. Du er kjapt nede på 5-tallet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3455459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fliiiiiink Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 72.7 i går, overrasket pga jeg ikke har fått trent og levd så sunt som jeg v ille... (var over 77 da jeg starta...). Tør ikke gå på vekta i dag da pga jeg skeiet sånn ut i går og litt i dag, men fra i morgen skal jeg bli sunnere igjen. Hard kondistrening i morra, så skal jeg spise bare sunt. Har begynt å trene litt med wii fit'en min igjen og, supergod trening det og når jeg ikke kommer meg avgårde på helsestudioet, og der kan jeg følge fremgangen og, med vekt/bmi og hvor god balanse jeg har fått :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3455480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fliiiiiink Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hurra! Ned 1,2 kg på tre uker. Føler meg mye bedre enn jeg har gjort på lenge, det er godt å kjenne mer energi og mindre søvnige ettermiddager og kvelder. Blitt litt strammere i kroppen, spesielt i mageregionen. Det har vært hard jobbing! Trent 17 av 21 dager, hovedsaklig spinning, jogging, noe ski og litt styrkeøvelser på gulvet hjemme. Superstriks med kostholdet, spiser ingenting sukker (bortsett fra i frukt) utenom lørdag. Lite søtbehov, og fruktyoghurt smaker nå VELDIG søtt... Snodig! Går greit å spise så sunt, selv om det krever mer planlegging, litt mer matlaging og bevisste, planlagte handleturer. Jeg SKAL klare å gå ned 5 kg før 15.juni! :-) Du er flink! JEg har også merket at søte ting smaker enda søtere, jeg var colaholiker før, nå syns jeg det smaker altfor søtt... får sukkersjokk av den minste ting... :-) Så da klarer jeg å beherske meg i helgene og, skeier ut litt da, men klarer ikke så mye pga jeg har blitt så sensitiv for sukker. Før var jeg jo litt immun pga jeg var vant til å gå med skyhøyt blodsukker. Merker jeg har fått mye mer energi og tenker liksom klarere, føler jeg klarer å konsentrere meg mer på jobb og jobbe mer effektivt. Mange gode bieeffekter av å leve sunnere :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3455481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingoen Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 ''Oj, skal si du har gått kjapt ned i vekt!'' Ja jeg ble overrasket over det selv. Var på vekta i midten av januar og tenkte at nå skal jeg forsøke å gå ned et par-tre kilo ''Hva har du gjort? Trent eller bare justert kosten? Hvordan ser/føles kroppen nå kontra for fem kg siden?'' Jeg har trent styrke siden august, men det har ikke gitt noen vektnedgang. Jeg har ikke vært opptatt av det heller, mer opptatt av å bli fastere og ikke minst sterkere. Og det har jeg jo blitt Så jeg justerte litt i kosten. Et ekstra måltid er lagt inn. Består gjerne bare av youghurt eller rå grønnsaker. En potet istedet for to. Mindre pasta og mer salat og kjøttdeig. I stedet for 2 skiver, 2 tynne skiver og mer pålegg. Mindre saus enn vanlig. Jeg drikker fortsatt brus, nå én boks om dagen istedet for 2 og jeg spiser fortsatt sjokolade hver dag (må ha hehe). Kokesjokolade, tidligere en halv om dagen, nå 4 ruter. Jeg har rett og slett hatt fokus å mer fisk, mer grønnsaker og litt mindre av alt annet ''Spør fordi jeg sitter i akkurat samme vektsituasjon som deg. Veier nå 63,1 kg, skal ned til 60 kg ( eller helst 58 kg). Aner ikke hva som vil bli passe vekt, har ikke veid 58 kg på minst seks år'' Det klarer du greit. Ha fokus på kaloriinntaket. Legg det litt lavere enn det du har gjort til nå. ''Jeg er bekymret for at puppene (og rumpa, har timeglassfigur) skal forsvinne helt... Hvordan har det gått med formene dine ? ;-)'' Nå måtte jeg sjekke brystene mine haha. Jeg ser ingen forskjell, men nå har jeg ikke store bryster til vanlig så jeg har ikke fått noe "heng" der. Formene er endret til det bedre. 4 cm ned i midjen, mindre underhudsfett all over og mer spretten rumpe enn før (det kan jeg nok takke treninga for). Jeg anbefaler deg å trene styrke samtidig som du går ned i vekt, da slipper man at noe blir til heng ut av det Stå på. Du er kjapt nede på 5-tallet Takk for flott svar! Godt å høre at det står bra til med formene - motiverende å høre om styrketreningen. Jeg trener ikke på senter, det passer meg dårlig. Men gjør styrkeøvelser her hjemme nå. Feks spinning i 30 - 40 minutt, så øvelser på gulvet. Er helt sår i mageregionene etter gårsdagens økt, så der trengs det nok mer muskler, ja! Ved gangsperr/vonde muskler, skal man da ha en dags pause før man trener de samme musklene igjen? "Det klarer du greit. Ha fokus på kaloriinntaket. Legg det litt lavere enn det du har gjort til nå." Når det gjelder kosten, så spiser jeg magert. Har ikke talt kalorier. En dagsmeny ser omtrent slik ut: Frokost: en skyr/ evt en liten skål fullkornsblanding med mager melk. Mellommåltid: en frukt. Lunsj: 1 rugsprø knekkbrød sammen med salat med grønnsaker, to kokte egg, litt reker. Evt en ts mager kesam som dressing. Middag: ren kylling eller fisk, en håndfull rå eller lettkokte grønnsaker, noen ss fullkornsris/pasta/halv potet. Kveldsmat: feks 2 ss mager cottage cheese med kanel og litt frukt eller bær. Drikker 2-3 dl ekstra lett melk, ca 2 l vann pr dag. Vanskelig å vite hvor mye man skal spise, men jeg har nå regulert magesekken slik at jeg ikke føler meg sulten ved å spise slik som skissert ovenfor. Spiser ingenting jeg ikke liker, bare fordi det er sunt, liksom. Unner meg noen biter sjokolade, litt chips og evt litt pizza på lørdagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3455591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goloppere Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Takk for flott svar! Godt å høre at det står bra til med formene - motiverende å høre om styrketreningen. Jeg trener ikke på senter, det passer meg dårlig. Men gjør styrkeøvelser her hjemme nå. Feks spinning i 30 - 40 minutt, så øvelser på gulvet. Er helt sår i mageregionene etter gårsdagens økt, så der trengs det nok mer muskler, ja! Ved gangsperr/vonde muskler, skal man da ha en dags pause før man trener de samme musklene igjen? "Det klarer du greit. Ha fokus på kaloriinntaket. Legg det litt lavere enn det du har gjort til nå." Når det gjelder kosten, så spiser jeg magert. Har ikke talt kalorier. En dagsmeny ser omtrent slik ut: Frokost: en skyr/ evt en liten skål fullkornsblanding med mager melk. Mellommåltid: en frukt. Lunsj: 1 rugsprø knekkbrød sammen med salat med grønnsaker, to kokte egg, litt reker. Evt en ts mager kesam som dressing. Middag: ren kylling eller fisk, en håndfull rå eller lettkokte grønnsaker, noen ss fullkornsris/pasta/halv potet. Kveldsmat: feks 2 ss mager cottage cheese med kanel og litt frukt eller bær. Drikker 2-3 dl ekstra lett melk, ca 2 l vann pr dag. Vanskelig å vite hvor mye man skal spise, men jeg har nå regulert magesekken slik at jeg ikke føler meg sulten ved å spise slik som skissert ovenfor. Spiser ingenting jeg ikke liker, bare fordi det er sunt, liksom. Unner meg noen biter sjokolade, litt chips og evt litt pizza på lørdagen. ''Takk for flott svar!'' Bare hyggelig, men husk at du må finne din "vei". ''Godt å høre at det står bra til med formene - motiverende å høre om styrketreningen. Jeg trener ikke på senter, det passer meg dårlig. Men gjør styrkeøvelser her hjemme nå. Feks spinning i 30 - 40 minutt, så øvelser på gulvet. Er helt sår i mageregionene etter gårsdagens økt, så der trengs det nok mer muskler, ja! Ved gangsperr/vonde muskler, skal man da ha en dags pause før man trener de samme musklene igjen?'' Spinning er fin trening og styrkeøvelser hjemme også. Men jeg har større tro på mer og raskere effekt av styrkeøvelser hvor man faktisk løfter litt tungt. Derfor studio på meg. Raske resultater og mer muskelmasse (snakker ikke stor muskelmasse) øker forbrenninga gjennom hele dagen. Kanskje du kan gå til anskaffelse av litt vekter eller kettlebells du kan bruke hjemme? Min kropp sier i fra om jeg "overtrener". Den har ingen problemer med å trene selv om jeg er støl. Men det er forskjell på å være støl og å ha virkelig vondt. En støl kropp er det ingen problemer å trene slik jeg ser det. Jeg trener gjerne to dager i strekk og hviler én. Men her er det viktig å lytte til egen kropp og trene etter det. Variasjon i øvelser er uansett ett pluss slik jeg ser det. ''"Det klarer du greit. Ha fokus på kaloriinntaket. Legg det litt lavere enn det du har gjort til nå." Når det gjelder kosten, så spiser jeg magert. Har ikke talt kalorier. En dagsmeny ser omtrent slik ut: Frokost: en skyr/ evt en liten skål fullkornsblanding med mager melk. Mellommåltid: en frukt. Lunsj: 1 rugsprø knekkbrød sammen med salat med grønnsaker, to kokte egg, litt reker. Evt en ts mager kesam som dressing. Middag: ren kylling eller fisk, en håndfull rå eller lettkokte grønnsaker, noen ss fullkornsris/pasta/halv potet. Kveldsmat: feks 2 ss mager cottage cheese med kanel og litt frukt eller bær. Drikker 2-3 dl ekstra lett melk, ca 2 l vann pr dag.'' Pass på så du ikke har for lavt inntak av kalorier. Det er like dårlig som for høyt. Jeg har ingen erfaring med cottage cheese, mager kesam og magre produkter generelt. Jeg tror på fett i kostholdet, sunt fett vel og merke. Det ser ut til at du får i deg lite av det? ''Vanskelig å vite hvor mye man skal spise, men jeg har nå regulert magesekken slik at jeg ikke føler meg sulten ved å spise slik som skissert ovenfor. Spiser ingenting jeg ikke liker, bare fordi det er sunt, liksom. Unner meg noen biter sjokolade, litt chips og evt litt pizza på lørdagen.'' Jeg er enig at dette er vanskelig. Man må som jeg skriver finne sin egen vei i dette. Men om det du gjør nå ikke gir noen nedgang i vekt og du ønsker det så tenk litt nytt Ikke la kroppen gå i sparebluss ved å spise for lite. Det gir ikke varig vektnedgang. Men det er vanskelig for meg å vurdere hva ditt inntak av kalorier skal være. Det avhenger av din kroppsbygning (vekt, høyde), din alder og daglig aktivitet. Jeg kjenner som sagt heller ikke til en del av produktene du spiser og aner dermed ikke hvor du ligger på av inntak. Jeg er også tilhenger av å unne seg noe godt. Et helt liv uten å kunne unne seg selv litt godt og med det glede høres rimelig bortkastet ut. Jeg er endorfinjunkie og det betyr å gjøre det som gjør meg glad. Og det gjør både trening og sjokolade 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3455937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingoen Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 ''Takk for flott svar!'' Bare hyggelig, men husk at du må finne din "vei". ''Godt å høre at det står bra til med formene - motiverende å høre om styrketreningen. Jeg trener ikke på senter, det passer meg dårlig. Men gjør styrkeøvelser her hjemme nå. Feks spinning i 30 - 40 minutt, så øvelser på gulvet. Er helt sår i mageregionene etter gårsdagens økt, så der trengs det nok mer muskler, ja! Ved gangsperr/vonde muskler, skal man da ha en dags pause før man trener de samme musklene igjen?'' Spinning er fin trening og styrkeøvelser hjemme også. Men jeg har større tro på mer og raskere effekt av styrkeøvelser hvor man faktisk løfter litt tungt. Derfor studio på meg. Raske resultater og mer muskelmasse (snakker ikke stor muskelmasse) øker forbrenninga gjennom hele dagen. Kanskje du kan gå til anskaffelse av litt vekter eller kettlebells du kan bruke hjemme? Min kropp sier i fra om jeg "overtrener". Den har ingen problemer med å trene selv om jeg er støl. Men det er forskjell på å være støl og å ha virkelig vondt. En støl kropp er det ingen problemer å trene slik jeg ser det. Jeg trener gjerne to dager i strekk og hviler én. Men her er det viktig å lytte til egen kropp og trene etter det. Variasjon i øvelser er uansett ett pluss slik jeg ser det. ''"Det klarer du greit. Ha fokus på kaloriinntaket. Legg det litt lavere enn det du har gjort til nå." Når det gjelder kosten, så spiser jeg magert. Har ikke talt kalorier. En dagsmeny ser omtrent slik ut: Frokost: en skyr/ evt en liten skål fullkornsblanding med mager melk. Mellommåltid: en frukt. Lunsj: 1 rugsprø knekkbrød sammen med salat med grønnsaker, to kokte egg, litt reker. Evt en ts mager kesam som dressing. Middag: ren kylling eller fisk, en håndfull rå eller lettkokte grønnsaker, noen ss fullkornsris/pasta/halv potet. Kveldsmat: feks 2 ss mager cottage cheese med kanel og litt frukt eller bær. Drikker 2-3 dl ekstra lett melk, ca 2 l vann pr dag.'' Pass på så du ikke har for lavt inntak av kalorier. Det er like dårlig som for høyt. Jeg har ingen erfaring med cottage cheese, mager kesam og magre produkter generelt. Jeg tror på fett i kostholdet, sunt fett vel og merke. Det ser ut til at du får i deg lite av det? ''Vanskelig å vite hvor mye man skal spise, men jeg har nå regulert magesekken slik at jeg ikke føler meg sulten ved å spise slik som skissert ovenfor. Spiser ingenting jeg ikke liker, bare fordi det er sunt, liksom. Unner meg noen biter sjokolade, litt chips og evt litt pizza på lørdagen.'' Jeg er enig at dette er vanskelig. Man må som jeg skriver finne sin egen vei i dette. Men om det du gjør nå ikke gir noen nedgang i vekt og du ønsker det så tenk litt nytt Ikke la kroppen gå i sparebluss ved å spise for lite. Det gir ikke varig vektnedgang. Men det er vanskelig for meg å vurdere hva ditt inntak av kalorier skal være. Det avhenger av din kroppsbygning (vekt, høyde), din alder og daglig aktivitet. Jeg kjenner som sagt heller ikke til en del av produktene du spiser og aner dermed ikke hvor du ligger på av inntak. Jeg er også tilhenger av å unne seg noe godt. Et helt liv uten å kunne unne seg selv litt godt og med det glede høres rimelig bortkastet ut. Jeg er endorfinjunkie og det betyr å gjøre det som gjør meg glad. Og det gjør både trening og sjokolade Hei igjen! Jeg ser nå at jeg kanskje får i meg litt for lite sunt fett. Spiser litt laks, tunfisk, torsk; men kan sikkert legge til litt nøtter eller avokado i kostholdet. Det er jo ikke noe ønskelig at kroppen oppfatter en hungersnød og tviholder på lagringsfettet sitt! Sukkefri hverdag går faktisk veldig bra, aldri trodd at det skulle kunne gå an å venne seg av med søtsmak.. hehe! Lørdag er kosedagen, og da spiser jeg litt sjokolade, chips, samt noe god mat (pizza, osv) Viktig å unne seg noe ekstra en dag i uken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/389404-ukas-vekt/#findComment-3456589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.