Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er rart -man bruker jo lengre tid å kjøpe seg en bukse enn et hus til flere millioner. En bukse kan man jo finne på å henge av, deponere på - prøve og så levere tilbake. Et hus får man jo ikke lagd mat, sovet i eller vaska seg i! :)

Kjøpers 'undersøkelsesplikt' i kombinasjon med manglende undersøkelsesmulighet er ganske snodig.

Merkelig at det ikke har kommet meglere som opptrer som kjøpers agent. Hadde virkelig vært noe å snu på flisa.

mvh

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

22

• flisa

21

• mrxx

6

• EnolaGay

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Kan gi unga medlemskap i gave. Særlig for h*n på 16 kan det komme godt med. Tenk deg fordelen med ansinitet som førstegangskjøper av lite krypinn. Skal ikke så mange år til da.

Så kan du skape en 15-årsdagstradisjon for barnebarna.

:-)

mvh

Det er jammen sant :) fine gaver det! Jeg har barnebarn på 11 år, så det er ikke lenge til, en på 2 år og 2 som blir født i år (baller på seg)

Skal jammen gjøre det :)

Kjøpers 'undersøkelsesplikt' i kombinasjon med manglende undersøkelsesmulighet er ganske snodig.

Merkelig at det ikke har kommet meglere som opptrer som kjøpers agent. Hadde virkelig vært noe å snu på flisa.

mvh

Ja - visningen er ofte ikke på mer enn 1 time, hadde vært sært og dratt med seg elektriker, snekker, rørlegger og andre fagfolk også :) og lagt seg ned på verandaen for å høre om man hørte trafikken.

Vi spøkte med at vi skulle prøve å bæsje, og se hvilke rom lukta spredde seg i! hahaha

Tvi, tvi!

mvh

Takk.. møtet med rektordama gikk veldig bra, hun er akkurat så skjønn som jeg håpet og unger i alle størrelser hoppet på og gav henne klem i korridorene når vi var og kikket!

De skulle fikse og ta vare på, og brydde seg nada om den andre skolen. De hadde aldri unger inne hos inspektør og drev ikke med armriving.

Jeg kan gå tilbake til å piske lekser og drive oppdragelse som mamma igjen.

*puster lettet ut*

Lykke til!

Jeg satt i møte på hotell med 50 andre fra jobben da budene tikket inn på mobilen. Hver gang vi hadde pause, spradet jeg rundt i hotellkorridoren med megleren en plass og gubben hjemme på øret. Da vi akespterte budet gikk det fort,- og jeg var så glad at jeg ropte: "Men i hælvete, hælvete, hælvete!!!" i korridoren der - mens tårene trillet. Var ikke VELDIG konsentrert på salgstall og prosedyrer i møtet etterpå! :)

Unner deg den følelsen! :)

Ja takk, jeg og vil banne og grine! :0D

Annonse

Takk.. møtet med rektordama gikk veldig bra, hun er akkurat så skjønn som jeg håpet og unger i alle størrelser hoppet på og gav henne klem i korridorene når vi var og kikket!

De skulle fikse og ta vare på, og brydde seg nada om den andre skolen. De hadde aldri unger inne hos inspektør og drev ikke med armriving.

Jeg kan gå tilbake til å piske lekser og drive oppdragelse som mamma igjen.

*puster lettet ut*

Nyyydelig å høre.

Nå ble jeg virkelig glad.

:-)

mvh

mvh

'' å snu på flisa.

mvh – PieLill''

Da blir hun bare svimmel! :-)

Dette er spørsmål om noen med forkjøpsrett går inn i siste og høyeste bud. Det kan derfor ikke avgjøres på forhånd. Når en OBOS leilighet legges ut for salg må de som er interesserte i å bruke forkjøpsretten melde sin interesse. Mange med lang ansiennietet gjør det og setter seg siden på gjerdet og venter. Siden vurderer de siste og høyeste bud.

Jeg synes denne forkjøpsretten bør fjernes. Den er "out of date".

''Dette er spørsmål om noen med forkjøpsrett går inn i siste og høyeste bud''

Jeg kjenner ikke til hvordan dette fungerer, men hvis en med forkjøpsrett vil kjøpe så betyr det at han kan by det samme som høyeste bud og få det?

Enig, dette burde ha blitt fjernet eller forandret.

Gjest Elextra

Hvorfor kan ikke dette avgjøres før den blir lagt ut til salg? Sånn at andre budgivere vet at dette med forkjøpsrett allerede er avgjort?

Skjønner godt at dette er frustrerende.

''Hvorfor kan ikke dette avgjøres før den blir lagt ut til salg? Sånn at andre budgivere vet at dette med forkjøpsrett allerede er avgjort?

''

De som har forkjøpsrett må jo vite hva som er høyeste bud før de avgjør om de vil tre inn.

''Hvorfor kan ikke dette avgjøres før den blir lagt ut til salg? Sånn at andre budgivere vet at dette med forkjøpsrett allerede er avgjort?

''

De som har forkjøpsrett må jo vite hva som er høyeste bud før de avgjør om de vil tre inn.

Joda, jeg skjønner jo det ut i fra ordningen, men dette burde det bli en forandring på om det ikke skulle fjernes helt.

Gjest Elextra

Ja, det er utrolig irriterende, med mindre man allerede er inne. I enkelte borettslag i Oslo er det så å si umulig for utenforstående å kjøpe annet enn de aller minste leilighetene - alt større blir tatt på forkjøpsrett. En nær slektning hadde bestemt seg for leilighet i et slikt borettslag for et par år siden og "mistet" FIRE ganger til budgivere med ansiennitet fra samme borettslag. Dobbelt kjedelig for den det gjelder fordi man jo ikke kan by på andre leiligheter mens man har et bud stående - og enkelte ganger tar det et par uker.

Annonse

Gjest frekt ass.

Ja, moren min brant seg på dette, hadde funnet drømmeleiligheta og fikk den for 50 tusen under takst...

men da benyttet de seg jaggu av forkjøpsretten.

Så neste leilighet hun fant, der sikret hun seg og bød 100 tusen over takst,

ingen andre bød, og de med forkjøpsrett ga ikke lyd fra seg, hun fikk den.

Tror ofte de med forkjøpsrett benytter seg når de kan gjøre et "kupp", for de får jo leiligheten til den prisen du har kjempet deg til.

Gjest Elextra

Joda, jeg skjønner jo det ut i fra ordningen, men dette burde det bli en forandring på om det ikke skulle fjernes helt.

''Joda, jeg skjønner jo det ut i fra ordningen, men dette burde det bli en forandring på om det ikke skulle fjernes helt.''

Enig i det. Det virker som en fortidslevning.

Gjest Elextra

Boligbyggerlag er en medlemsorganisasjon med rett til å la det følge visse fordeler med langvarig medlemskap.

mvh

''Boligbyggerlag er en medlemsorganisasjon med rett til å la det følge visse fordeler med langvarig medlemskap.''

Men i enkelte borettslag i Oslo holder det ikke med OBOS-medlemskap - ansiennitet i samme borettslag går foran.

''Joda, jeg skjønner jo det ut i fra ordningen, men dette burde det bli en forandring på om det ikke skulle fjernes helt.''

Enig i det. Det virker som en fortidslevning.

Ja, det er det jeg mener også. Men ikke at jeg har noen gode ideer om hvordan det bør være.

''Boligbyggerlag er en medlemsorganisasjon med rett til å la det følge visse fordeler med langvarig medlemskap.''

Men i enkelte borettslag i Oslo holder det ikke med OBOS-medlemskap - ansiennitet i samme borettslag går foran.

Synes det må være greit at det er opp til det enkelte borettslag å vedta slike regler. En fordel for de som alt er innenfor og f.eks. ønsker seg større uten å måtte flytte fra området.

Men selvsagt forferdelig kjedelig for de som står utenfor og vil inn.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...