Gå til innhold

Individet bør får erstatning ved taushetsbrudd

Anbefalte innlegg

Gjest trygghet og tillit

Det bør innføres en erstatningsordning for ethvert digitalt taushetsbrudd, slik at den enkelte som rammes får en skikkelig erstatning. Tenk bare på de uttallige taushetsbrudd i helsesektoren (pga elektroniske "glipp") og andre steder.

Jeg tror dette vil være eneste måten å redusere slike glipp, at man virkelig må stå til ansvar, og at den enkelte som rammes både blir informert og får erstatning.

Her er et eksempel til

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Elever-fikk-tilgang-til-sensitiv-informasjon-ved-Vennesla-videregaende-skole-7142855.html#xtor=RSS-3

Fortsetter under...

Gjest old man

Slike, og opplysninger ellers skal ikke forekomme hverken på dynga, eller som følge av/grunnet digitale uhell.

Men vi er bare mennesker som betjener disse maskinene, og mennesket er ikke ufeilbarlig.

Derfor blir det feil for meg at vi skal - fortsette - å nærme oss amerikanske tilstander i ett og alt.

De er jo kommet veeldig langt når det gjelder å saksøke hverandre for den minste ting.

Jeg ønsker dermed ikke at vi i Norge skal si : jess! - når noen har gjort en tabbe - og som gjør meg til vinner i "Lotto".

Sett at_du_gjør en digital tabbe i ditt arbeide. En punchingfeil eller så...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...