Gå til innhold

Oppskrift på god salat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne er veldig god synes jeg:

Pastasalat:

2 beger crème fraiche (vanlig)

1 fedd hvitløk

1 rød løk

1 agurk

1 boks mais

1-2 paprika (rød + evt. annen farge)

1-2 bokser bogskinke

Ca 500 g. pasta, fargede skruer eller penne (kan også være vanlig lys)

Press eller finhakk hvitløk. Bland med crème fraiche i en panne.

Varm opp under omrøring til kokepunktet. Avkjøles litt før du blander i resten,

men det kan godt være lunka hvis du vil servere salaten lun.

I tillegg hadde jeg i litt blå, steinfrie druer, cherrytomat delt i to og belger med sukkererter delt i passende biter.

Gjest Poncho

Denne er veldig god synes jeg:

Pastasalat:

2 beger crème fraiche (vanlig)

1 fedd hvitløk

1 rød løk

1 agurk

1 boks mais

1-2 paprika (rød + evt. annen farge)

1-2 bokser bogskinke

Ca 500 g. pasta, fargede skruer eller penne (kan også være vanlig lys)

Press eller finhakk hvitløk. Bland med crème fraiche i en panne.

Varm opp under omrøring til kokepunktet. Avkjøles litt før du blander i resten,

men det kan godt være lunka hvis du vil servere salaten lun.

I tillegg hadde jeg i litt blå, steinfrie druer, cherrytomat delt i to og belger med sukkererter delt i passende biter.

Den høres veldig god ut. Skal testes ut :-). Tusen takk!

mariaflyfly

Jeg pleier å bruke et par ulike sorter salat, og så dynger jeg oppi det jeg har for hånden: cherrytomater, paprikabiter, avokado i biter, agurk og kanskje litt vårløk.

Det er godt med stekte sjampinjonger (delt i fire, stekt i litt smør og med salt og pepper), strimla kyllingbryst (selvfølgelig stekt og krydra), eller bacon (la fettet renne av på tørkepapir etter steiking) i biter oppi.

Gjest Zignatur

Jeg pleier å lage denne salaten:

En halv pakke fullkornspastarør (sløyver/skruer kan også brukes, og gjerne de med ulike farger).

1 pakke lettrømme mikset med 1 pakke lettmajones

Litt sylteagurk hakket i småbiter og litt lake fra den, blandes med dressingen

1 pk sukkererter delt i biter

1 rød paprika i biter

1/2 purreløk i biter

1 pk bogskinke i biter

1 liten boks hermetisk mais

Enkel å lage og smaker kjempegodt :-)

Annonse

Gjest hilsen en allergiker

Min favoritt er å blande Rapid-salat, agurkbiter, mais, eplebiter og så enten tunfisk eller kyllingbiter. Siden ikke alle liker tunfisk så kan man evt ha en bolle med fisken eller kyllingen ved siden av og selv ta oppi.

Jeg ville droppet både paprika (ta heller i en bolle for seg) og dressing, for ikke alle liker eller tåler dette.

Når jeg har jentekveld pleier vi ofte lage salaten sammen. Enten kjøper jeg inn alt på forhånd, eller vi tar med litt hver. Da finner vi underveis ut hva vi vil ha oppi som alle liker/tåler.

En annen variant er å ha små skåler med hver ting oppi, og så forsyner hver seg med det de selv vil ha.

Salat er kjempegodt, og enkelt å lage!

Gjest Poncho

Takk alle sammen for god hjelp. Testet ut en dressing av majones, lettrømme med små biter sylteagurk ikveld. Kjempegodt. Så jeg går nok for den og en salat med mye godt, mange gode forslag her. Et godt brød har jeg oppskrift på, med soltørka tomater, veldig godt. Det må jo bare bli bra :-).

Madelenemie

Hei!

En enkel men svært god salat er en med:

Vannmelom skåret i terninger og uten steiner.

Løk skåret i ringer

fetaost.

sitron presset over.

Det er en svært god salat, mange liker denne, men det skulle man kanskje ikke tro når det er så få ingredienser, men den råde løken med melon og fetaost og sitron gjør at man fortaper seg helt i den gode smaken.

Man kan utvide med noen små tillegg, men det bør holdes ganske ren, dvs med få ingredienser får å få frem kombinasjonen av de fire sterke smaker så godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...