Gå til innhold

underarmssmerter

AiiTee

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt smerter i ca. tre uker, som jager langs underarmsbeinet, ytterste beinet på venstre hånd. Det oppstår alltid når jeg løfter noe, og resulterer i murrende smerter, gjerne til dagen etter. Det slår opp i håndleddet, og er vondt når jeg hviler også. Ved tyngre belastning skjærer smertene som en kniv langs beinet, og jeg mister det jeg løfter.

Jeg trener vekttrening med tung belastning 3 dager i uken, med en dags hvile mellom. Jeg har ikke vært i stand til å trene bicepscurls på noen måte, med vanlig belastning 13kg, svikter hånden, og smertene inntrer.

Jeg har trent i et år jevnt, er 20 år (gutt).

Har ikke opplevd slikt tidligere, unntatt noe forbigående ved trening i "munkebenken" med ergo.stang (biceps)

Hva kan dette være?

Jeg lurte på overanstrengelse/betennelse, har ikke vært hos lege ennå. Skal ant. gå neste uke, men er veldig takknemlig for svar forut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

AiiTee.

Når smertene er så voldsomme som du beskriver, må det være noe mer enn en overbelastnings-beinhinnebetennelse.

Jeg synes du skal gå til legen med dette nå. Det kan f. eks. være ett tretthetsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...