Gå til innhold

Dødfødsel borte fra journal - er alt borte??

Anbefalte innlegg

Gjest noen som kan hjelpe meg..?

Hei!

Moren min fødte et barn i 1978 for tidlig, og barnet var dødfødt.

Hun fødte , og fikk ikke se barnet etterpå. Hun spurte om det var ei jente eller en gutt, og fikk til svar "det spiller jo ingen rolle nå".

De sa dette, og at barnet uansett var noe galt med/misdannet.

Jeg har fått et barn som de i den tiden kanskje ville kalt "misdannet", og ville veldig gjerne vite om det var samme diagnose.

Moren min har slitt i alle år med en sorg hun ikke helt visste hvordan hun skulle takle..

Jeg overtalte henne til å snakke med gynekologen sin på sykehuset (samme sykehus som hun fødte på den gang),

om å få se i journalen, både for sin egen del, og også for min del.

Hun har nå fått brev at det desverre ikke står oppført noe som helst fra denne dødfødselen..som om det aldri fant sted!

Hun fødte en datter året etter..det er iallefall oppført.

Er dette virkelig lov? Skal ikke alt journalføres?

Er det borte for alltid nå , eller noe sted jeg kan henvende meg for å få vite noe som helst? det må jo stå et eller annet sted at hun fikk en datter eller sønn..hva som skjedde med barnet (begravd eller ikke) , og evt hva som var misdannet eller om barnet var nettopp dødd, eller om det hadde vært dødt i magen en stund..

noe informasjon må jo finnes..?

Er det noen som vet eller kan gi meg noe som helst tips, blir jeg svært takknemlig!!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...