bn1981 Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Hei, har bare et lite spørsmål jeg... Hvor lang tid tar det fra man har spist og til kroppen tar opp kaloriene / fettet i maten?? Hvor i "prosessen" skjer dette?? Håper noen vet dette.. Klemz fra nysgjerrig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myggine Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Hei! Har lurt mye på dette sjøl. Hørte en plass at det tar ca. 20 min fra du spiser til alt er tatt opp i kroppen... Men det er jo såklart noen ting som tar kortere og andre som tar lengre tid. Hvis du tenker på sukker f.eks., så løser det seg jo veldig raskt opp når det kommer i kontakt med væske. Vet ikke om du ble noe klokere jeg... Håper andre har mer å si, for jeg hadde hatt lyst å vite mer om dette jeg også.... Klemz 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nullemor Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Hei! Har lurt mye på dette sjøl. Hørte en plass at det tar ca. 20 min fra du spiser til alt er tatt opp i kroppen... Men det er jo såklart noen ting som tar kortere og andre som tar lengre tid. Hvis du tenker på sukker f.eks., så løser det seg jo veldig raskt opp når det kommer i kontakt med væske. Vet ikke om du ble noe klokere jeg... Håper andre har mer å si, for jeg hadde hatt lyst å vite mer om dette jeg også.... Klemz Nedbrytnings-prosessen starter med en gang maten har havnet i magen. For et passe stort måltid tar det dog 3-4 timer før magesekken er tømt.Fordøyelsesprosessen for det måltidet er ikke over før de ufordøyelige restene kommer ut av endetarmen, men kaloriene er som regel forbrent en god stund før det:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.