Gå til innhold

Håper...


berreundrar

Anbefalte innlegg

berreundrar

Jeg håper virkelig at alle innlegg eldre enn tre måneder blir slettet fra dols database, inkl. legesvar. Grunnen er selvsagt personvernet. I en sårbar situasjon skriver man f.eks. til legen/fagpersonen og utleverer seg dessverre alt for mye. Det samme gjelder "småskravling" mødre imellom. Mange barn kan lett bli gjenkjent på den måten. Og det er veldig leit for dem det gjelder. :(

Håper dere _aktivt_ kan gå inn for dette! Vet det ikke er opp til dol aleine, men vær så snill å yt deres ytterste for å få det til. Please!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zignatur

Det går ikke an å gå via "slett meg"?

Viktig å huske når man skriver - at man ikke skriver gjenkjennbare opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berreundrar

Det går ikke an å gå via "slett meg"?

Viktig å huske når man skriver - at man ikke skriver gjenkjennbare opplysninger.

Å, er det noe som heter det? Det visste jeg ikke, så takk for opplysning. Da er det vel bare å håpe at det funker, men tror egentlig ikke det. For da hadde vel Webmaster foreslått det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er det noe som heter det? Det visste jeg ikke, så takk for opplysning. Da er det vel bare å håpe at det funker, men tror egentlig ikke det. For da hadde vel Webmaster foreslått det selv?

Nei, man kan ikke slette sine egne innlegg, kun sin egen bruker, men innleggene blir liggende allikevel.

DOL har av en eller annen merkelig grunn funnet ut at det tydeligvis er kjempegøy å la absolutt alt siden "tidenes morgen" ligge her fremdeles selv om stadig flere er frempå og mener de burde slette de eldste innleggene her i alle fall. Ting (nettet) har i grunnen endret seg en smule siden 1996 da DOL ble til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berreundrar

Nei, man kan ikke slette sine egne innlegg, kun sin egen bruker, men innleggene blir liggende allikevel.

DOL har av en eller annen merkelig grunn funnet ut at det tydeligvis er kjempegøy å la absolutt alt siden "tidenes morgen" ligge her fremdeles selv om stadig flere er frempå og mener de burde slette de eldste innleggene her i alle fall. Ting (nettet) har i grunnen endret seg en smule siden 1996 da DOL ble til...

Ja, ting har endret seg.:) Men veldig rart og leit at alle innlegg her fremdeles skal være tilgjengelig, både på dol og i andre søkemotorer. Går man inn på Google f.eks. og søker etter noe så "uskyldig" som _feberfantasi_, så kan man risikere å få opp et innlegg fra en bekymret mor her fra dol som kanskje utleverer barnet sitt altfor mye slik at det blir gjenkjennbart. Ikke noe ok.

Egentlig burde man ligge veldig lavt i terrenget her, og ikke si for mye eller bruke samme nick hele tiden. Jeg må si jeg synes det er rart at du tør... Jeg for min del er altfor paranoid til slikt... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ting har endret seg.:) Men veldig rart og leit at alle innlegg her fremdeles skal være tilgjengelig, både på dol og i andre søkemotorer. Går man inn på Google f.eks. og søker etter noe så "uskyldig" som _feberfantasi_, så kan man risikere å få opp et innlegg fra en bekymret mor her fra dol som kanskje utleverer barnet sitt altfor mye slik at det blir gjenkjennbart. Ikke noe ok.

Egentlig burde man ligge veldig lavt i terrenget her, og ikke si for mye eller bruke samme nick hele tiden. Jeg må si jeg synes det er rart at du tør... Jeg for min del er altfor paranoid til slikt... hehe

Jeg prøvde nå å søke på et par nick jeg brukte de første 2-3 årene i tillegg til Lillemus, men de kom ikke opp, så det er mulig at noe av det aller eldste faktisk er borte? Men allikevel synes jeg godt de kan slette det som er over 12 mnd f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde nå å søke på et par nick jeg brukte de første 2-3 årene i tillegg til Lillemus, men de kom ikke opp, så det er mulig at noe av det aller eldste faktisk er borte? Men allikevel synes jeg godt de kan slette det som er over 12 mnd f.eks.

Du kommer ikke lenger tilbake enn ca. 2001. Det var en eller annen omlegging som gjorde at 1990-tallet gikk i sluket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke lenger tilbake enn ca. 2001. Det var en eller annen omlegging som gjorde at 1990-tallet gikk i sluket.

''Du kommer ikke lenger tilbake enn ca. 2001. Det var en eller annen omlegging som gjorde at 1990-tallet gikk i sluket.''

Aha. Det gjør forsåvidt ingenting. :o)

Ved denne omleggingen kan gjerne hele 2001-2011 gå dukken også, men det er vel å håpe på for mye antagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du kommer ikke lenger tilbake enn ca. 2001. Det var en eller annen omlegging som gjorde at 1990-tallet gikk i sluket.''

Aha. Det gjør forsåvidt ingenting. :o)

Ved denne omleggingen kan gjerne hele 2001-2011 gå dukken også, men det er vel å håpe på for mye antagelig.

''Ved denne omleggingen kan gjerne hele 2001-2011 gå dukken også, ''

Enig Good riddance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Jeg søker ofte opp gamle innlegg jeg har skrevet selv, lese gode råd jeg har fått tidligere, og se hvordan ting har vært i forhold til nå. Søker også ofte opp andre innlegg der det står om ting som er aktuelle for meg. Så jeg har hatt veldig mye nytte av at gamle innlegg står.

Men jeg må si at jeg ikke er fullt så glad for at andre kan søke opp det jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

''Du kommer ikke lenger tilbake enn ca. 2001. Det var en eller annen omlegging som gjorde at 1990-tallet gikk i sluket.''

Aha. Det gjør forsåvidt ingenting. :o)

Ved denne omleggingen kan gjerne hele 2001-2011 gå dukken også, men det er vel å håpe på for mye antagelig.

Forstår ikke hvorfor de skal ha dette gamle her inne hvis de skal starte et nytt forum, for det blir jo nytt. Helt annerledes sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg søker ofte opp gamle innlegg jeg har skrevet selv, lese gode råd jeg har fått tidligere, og se hvordan ting har vært i forhold til nå. Søker også ofte opp andre innlegg der det står om ting som er aktuelle for meg. Så jeg har hatt veldig mye nytte av at gamle innlegg står.

Men jeg må si at jeg ikke er fullt så glad for at andre kan søke opp det jeg har skrevet.

''Men jeg må si at jeg ikke er fullt så glad for at andre kan søke opp det jeg har skrevet.''

Enig! Men hvem har innteresse av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

''Men jeg må si at jeg ikke er fullt så glad for at andre kan søke opp det jeg har skrevet.''

Enig! Men hvem har innteresse av det?

Forhåpentligvis ingen. Men hvis noen skulle få mistanke om hvem jeg er, så hadde det kanskje blitt litt mer interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Forhåpentligvis ingen. Men hvis noen skulle få mistanke om hvem jeg er, så hadde det kanskje blitt litt mer interessant.

Ja folk er vel nyskjerrige, forstår ikke helt det. Bare for å sladre sikkert, unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker ofte opp gamle innlegg jeg har skrevet selv, lese gode råd jeg har fått tidligere, og se hvordan ting har vært i forhold til nå. Søker også ofte opp andre innlegg der det står om ting som er aktuelle for meg. Så jeg har hatt veldig mye nytte av at gamle innlegg står.

Men jeg må si at jeg ikke er fullt så glad for at andre kan søke opp det jeg har skrevet.

Enig i det første avsnittet ditt. Jeg håper det blir stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...