Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Zippity
Skrevet

Spiser enten to knekkebrød eller yoghurt til frokost, så spiser jeg lunsj...ofte en riskake. Så middag, og til kvelds ofte to knekkebrød eller to skiver. Så går jeg tur innimellom, ikke vær dag. Er det noe jeg gjør feil? Det går så tregt nedover :-(

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• XbellaX

10

• Rosavina

4

• gullfisk

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Synes det høres ut som du spiser veldig lite jeg. Og hva har du på knekkebrødene? Og ikke minst - hvor lang og tung er du?

Skrevet

Du spiser lite. Det er mye sukker i yoghurt (den vanlige) så den ville jeg droppet og byttet ut med noe annet, avokado med nøtter og bær feks. En tur i blant vet jeg ikke hva betyr men du bør trene regelmessig og helst så godt som daglig. Hva spiser du til middag og hva bruker du av pålegg? Hva type knekkebrød/brød spiser du? Forsøk å tenke at du skal legge om kostholdet ditt fremfor å gå på en diett, da blir det mer levelig.

Gjest sangsol
Skrevet
  XbellaX skrev (På 27.3.2013 den 11.16):

Du spiser lite. Det er mye sukker i yoghurt (den vanlige) så den ville jeg droppet og byttet ut med noe annet, avokado med nøtter og bær feks. En tur i blant vet jeg ikke hva betyr men du bør trene regelmessig og helst så godt som daglig. Hva spiser du til middag og hva bruker du av pålegg? Hva type knekkebrød/brød spiser du? Forsøk å tenke at du skal legge om kostholdet ditt fremfor å gå på en diett, da blir det mer levelig.

Avogado med nøtter og bær? Hvordan gjør du det? Kan du gi oppskrift? Hvilke bær og nøtter- og blander du alt? Dressing? osv

Skrevet
  sangsol skrev (På 27.3.2013 den 13.24):

Avogado med nøtter og bær? Hvordan gjør du det? Kan du gi oppskrift? Hvilke bær og nøtter- og blander du alt? Dressing? osv

Jeg er ikke så avansert altså.. en avokado i skiver med nøtter, som snacks. Evt gresk/ tyrkisk youghurt med nøtter/bær. Dette for å bytte ut sukkeret med mer naturlige matvarer som hjelper til med å unngå blodsukkersvingninger.

Gjest sangsol
Skrevet
  XbellaX skrev (På 27.3.2013 den 13.29):

Jeg er ikke så avansert altså.. en avokado i skiver med nøtter, som snacks. Evt gresk/ tyrkisk youghurt med nøtter/bær. Dette for å bytte ut sukkeret med mer naturlige matvarer som hjelper til med å unngå blodsukkersvingninger.

Takk, skal notere meg dette :)

Annonse

Gjest Zippity
Skrevet
  Lillemus skrev (På 27.3.2013 den 11.02):

Synes det høres ut som du spiser veldig lite jeg. Og hva har du på knekkebrødene? Og ikke minst - hvor lang og tung er du?

Har brun ost på som regel, og skinke. Er vel ca 170 (har krympet) og veier nå 89,5 kg. Har gått ned 7 1/2 kg nå, men nå går det utrolig tregt. Og jeg som holder meg unna påske marsipan og alt.

Gjest Zippity
Skrevet
  XbellaX skrev (På 27.3.2013 den 11.16):

Tenker på at jeg har lagt om kostholdet, kan leve slik som dette...hadde jeg bare gått ned :(

Er som regel brun ost jeg har på, skinke og noen ganger peanutbutter. Er så glad i lime youhurt, men er vel mye sukker i den ja. Har lyst å prøve å slutte å spise noen dager, se om jeg går ned da.

Gjest bølger
Skrevet

Bare det går nedover er det godt nok. Det er større mulighet for at det varer når du går sent ned enn når du går fort ned.

Gjest Zippity
Skrevet
  bølger skrev (På 27.3.2013 den 18.51):

Bare det går nedover er det godt nok. Det er større mulighet for at det varer når du går sent ned enn når du går fort ned.

Ja all nedgang er jo bra, blir bare så oppgitt og nedfor av meg selv. Har så lyst å ta fettsuging, men det er vel dyrt. Må vel ha tolmodighet.

Gjest bølger
Skrevet
  Zippity skrev (På 27.3.2013 den 18.57):

Ja all nedgang er jo bra, blir bare så oppgitt og nedfor av meg selv. Har så lyst å ta fettsuging, men det er vel dyrt. Må vel ha tolmodighet.

Det kan svare seg å ha litt tålmodighet.

De gangene jeg har hatt rask vektnedgang har jeg gått like fort opp igjen. Nå har jeg en grei vekt.

Gjest Zippity
Skrevet
  bølger skrev (På 27.3.2013 den 19.02):

Det kan svare seg å ha litt tålmodighet.

De gangene jeg har hatt rask vektnedgang har jeg gått like fort opp igjen. Nå har jeg en grei vekt.

Det er vel sant det, tolmodighet lønner seg.

Heldig du som har en grei vekt :)

Gjest bølger
Skrevet
  Zippity skrev (På 27.3.2013 den 19.04):

Det er vel sant det, tolmodighet lønner seg.

Heldig du som har en grei vekt :)

Men jeg må passe meg. Spiser alt jeg har lyst på, men aldri stappmett. Noen ganger går jeg opp noen kilo, og da må jeg skjerpe meg igjen. Ikke alltid like lett.

Annonse

Gjest Zippity
Skrevet
  bølger skrev (På 27.3.2013 den 19.08):

Men jeg må passe meg. Spiser alt jeg har lyst på, men aldri stappmett. Noen ganger går jeg opp noen kilo, og da må jeg skjerpe meg igjen. Ikke alltid like lett.

Ok, best å passe på da. Lurer på om det er lurt å f.eks bare spise druer i noen dager?

Det renser jo kroppen.

Gjest bølger
Skrevet
  Zippity skrev (På 27.3.2013 den 19.10):

Ok, best å passe på da. Lurer på om det er lurt å f.eks bare spise druer i noen dager?

Det renser jo kroppen.

Variert kosthold er det beste hvis det skal vare. Drikk vann mellom måltidene. Spesielt når du får lyst på noe. Jeg har noe som jeg er svak for mellom måltidene. Det har jeg akseptert, men spiser i mindre mengder.

Skrevet
  Zippity skrev (På 27.3.2013 den 18.46):

Tenker på at jeg har lagt om kostholdet, kan leve slik som dette...hadde jeg bare gått ned :(

Er som regel brun ost jeg har på, skinke og noen ganger peanutbutter. Er så glad i lime youhurt, men er vel mye sukker i den ja. Har lyst å prøve å slutte å spise noen dager, se om jeg går ned da.

Du bør ikke spise peanøttsmør når du slanker deg! Det er en kaloribombe, over 50% fett. Marsipan er faktisk "lettere".

Se her:

http://www.næringsinnhold.no

Gjest Zippity
Skrevet
  bølger skrev (På 27.3.2013 den 19.18):

Variert kosthold er det beste hvis det skal vare. Drikk vann mellom måltidene. Spesielt når du får lyst på noe. Jeg har noe som jeg er svak for mellom måltidene. Det har jeg akseptert, men spiser i mindre mengder.

Skal prøve å drikke mer vann, og få tak i noe vanndrivende på apoteket. Tok noe fra helsekosten men tror ikke det funket.

Gjest Zippity
Skrevet
  gullfisk skrev (På 27.3.2013 den 19.32):

Du bør ikke spise peanøttsmør når du slanker deg! Det er en kaloribombe, over 50% fett. Marsipan er faktisk "lettere".

Se her:

http://www.næringsinnhold.no

Væ! Da er det slutt på det...

Gjest bølger
Skrevet
  Zippity skrev (På 27.3.2013 den 19.36):

Skal prøve å drikke mer vann, og få tak i noe vanndrivende på apoteket. Tok noe fra helsekosten men tror ikke det funket.

Hvorfor skal du ha tak i noe vanndrivende?

Gjest Zippity
Skrevet
  bølger skrev (På 27.3.2013 den 20.14):

Hvorfor skal du ha tak i noe vanndrivende?

Jeg har vann i kroppen, merker det når jeg trykker på leggen min. Det blir et lite hull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...