Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg spiser vanlige middager for å si det slik, ikke noe lavkarbo. Men jeg drikker pepsi max, kaffe og te, det er ikke kalorier i pepsi max. Men må bli flinkere til å drikke bare vann. Og burde trent, går bare turer.

''Og burde trent, går bare turer.

''

Turer er bra nok :-) Men du kan sikkert gradvis gå litt lenger og litt oftere. Noen har glede av å bruke skritt-teller for å se hvor langt de har gått. Hvis man klarer å gå 10 000 skritt pr dag, så er man superflink! Det tar 60-90 minutter, så mange vil synes det er litt for langt. Fordelen med å velge turgåing som treningsform, er at det sjelden gir belastningsplager, du kan få dagslys og det er gratis:-)

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• XbellaX

10

• Rosavina

4

• gullfisk

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Zippity

''Er som regel brun ost jeg har på, skinke og noen ganger peanutbutter.''

Skinke er et mye bedre valg enn brun ost. Peanutbutter kan du av og til spise, men da må du smøre tynt på; kaloriinnholdet er omtrent som i smør. Sløyfer du smør under pålegget forresten?

Det kan være lurt å velge pålegg som er proteinrikt og metter godt. F.eks. magert kjøttpålegg (dvs. alle former for "rent" kjøtt - unngå spekepølser ol), egg, makrell i tomat, smøreost.

Får tenke over hva jeg har som pålegg, har kuttet ut smør. Hm, skal lage filet av svin i dag med spekeskinke og ost rundt, men det er jo middag. Håper jeg kan veie 88, 5 kg i morgen, vil ikke opp iallefall.

Gjest Zippity

''Og burde trent, går bare turer.

''

Turer er bra nok :-) Men du kan sikkert gradvis gå litt lenger og litt oftere. Noen har glede av å bruke skritt-teller for å se hvor langt de har gått. Hvis man klarer å gå 10 000 skritt pr dag, så er man superflink! Det tar 60-90 minutter, så mange vil synes det er litt for langt. Fordelen med å velge turgåing som treningsform, er at det sjelden gir belastningsplager, du kan få dagslys og det er gratis:-)

Har begynt å like å gå tur nå, herlig å gå i solen. Men det er jo ikke vær dag jeg går, får prøve å gå mer. Får se om de har skritt teller her en plass :)

Får tenke over hva jeg har som pålegg, har kuttet ut smør. Hm, skal lage filet av svin i dag med spekeskinke og ost rundt, men det er jo middag. Håper jeg kan veie 88, 5 kg i morgen, vil ikke opp iallefall.

Et realistisk mål er 0.5 kg vektreduksjon pr uke.

Gjest Zippity

Et realistisk mål er 0.5 kg vektreduksjon pr uke.

Ja får tenke på det, og være fornøyd med det. Bare vet at sommeren nærmer seg, må veie mindre da ellers blir det en trist sommer. I fjor var jeg bare missfornøyd, og spiste masse godteri og is. Vil ikke det i år.

Annonse

Gjest Zignatur

Jeg spiser vanlige middager for å si det slik, ikke noe lavkarbo. Men jeg drikker pepsi max, kaffe og te, det er ikke kalorier i pepsi max. Men må bli flinkere til å drikke bare vann. Og burde trent, går bare turer.

Hva legger du i vanlige middager?

Pølse og pasta f.eks. er jo ikke så slankende...

Tenker ikke på at du bør spise lavkarbo, men det kan jo si litt om din trege vektnedgang.

Kanskje du burde justere noe på middagene?

Spis fisk et par ganger i uka, siden du er på slankern anbefaler jeg mager fisk fremfor fet fisk, og heller ta tran for å få i deg de sunne fettsyrene.

Kutt ut pepsi max, de sier at det øker apetitten og gjør noe rart med insulinet i kroppen, insulinet har jo med måten kroppen lagrer / frigir fett...

Tror du kommer langt med å kun drikke vann, unngå kaloririk drikke, men helst ikke sukkerfri brus og, ta deg et par glass i helga som kos, ikke som tørstedrikk.

Og hvor stor er porsjonene du spiser til middag? Bruk små fat som du fyller opp fremfor store, da spise rman mindre. Og drikk gjerne et par glass vann før maten for å fylle opp magen. Spis sakte så du merker når du blir mett, og du er ikke nødt til å spise alt på fatet!

Og maks to små poteter og bittelitt saus til middag, ellers så mye du vil av grønnsaker. Bruk helst rent kjøtt, ikke kjøttdeig og pølser... .til nød karbonadedeig.

Gjest Zippity

Hva legger du i vanlige middager?

Pølse og pasta f.eks. er jo ikke så slankende...

Tenker ikke på at du bør spise lavkarbo, men det kan jo si litt om din trege vektnedgang.

Kanskje du burde justere noe på middagene?

Spis fisk et par ganger i uka, siden du er på slankern anbefaler jeg mager fisk fremfor fet fisk, og heller ta tran for å få i deg de sunne fettsyrene.

Kutt ut pepsi max, de sier at det øker apetitten og gjør noe rart med insulinet i kroppen, insulinet har jo med måten kroppen lagrer / frigir fett...

Tror du kommer langt med å kun drikke vann, unngå kaloririk drikke, men helst ikke sukkerfri brus og, ta deg et par glass i helga som kos, ikke som tørstedrikk.

Og hvor stor er porsjonene du spiser til middag? Bruk små fat som du fyller opp fremfor store, da spise rman mindre. Og drikk gjerne et par glass vann før maten for å fylle opp magen. Spis sakte så du merker når du blir mett, og du er ikke nødt til å spise alt på fatet!

Og maks to små poteter og bittelitt saus til middag, ellers så mye du vil av grønnsaker. Bruk helst rent kjøtt, ikke kjøttdeig og pølser... .til nød karbonadedeig.

Vi har pasta og til middag, bruker da fullkorn. Ellers spiser jeg også fisk, vi er glad i det. men bruker vanlig kjøttdeig til kjøttkaker, ser jeg bør bruke karbonadedeig. Jeg blir ganske fort mett nå, bør slutte når jeg er mett og ikke spise fordi det er godt. Må drikke mer vann fremfor pepsi max. Pepsi max kan være lørdagskosen :)

''Jeg blir matt av en slik tankegang fordi du _vet_ bedre enn som så. Forbrenningen din vil stoppe helt opp og du vil legge på deg når du begynner å spise.''

Jeg er overrasket over at du så kjapt blir litt "moraliserende"? Det er jo ikke alle som har lang erfaring i å forsøke å gå ned i vekt, så det vil jo være stor forskjell på hvorvidt man vet alt man bør gjøre eller ikke.

Jeg blir absolutt det når det gjelder voksne mennesker som tror det å slutte å spise fullstendig vil gjøre noe som helst godt for kroppen, fordi jeg tror at 99,9% av mennesker har langt mer fornuft enn som så. Der er jeg streng. Frustrasjonen og desperasjonen derimot, det forstår jeg kan drive et menneske til mye underlig.

Ja, det nytter jo ikke å slutte å spise. Var 88,8 kg i dag, så det går iallefall nedover nå :)

Dette er kjempebra, målet er ikke å gå raskt ned i vekt men faktisk venne seg til å leve sunt og la kroppen bli vant til en "riktigere" livsstil. Dette virker lovende, gratulerer :-)

''Det ER faktisk mange som tror at å sulte hjelper... Mye uvitenhet der ute....''

Det finnes mange veier til ROM. Av og til kan det faktisk hjelpe med noen dager på ekstremt lavt kalori-innhold, f.eks. er det en god del som har glede av å kickstarte med Nutrilett ol. før de går i gang med et mer langsiktig prosjekt.

Det er også mange med stor overvekt som trenger å lære at det ikke er farlig å være litt sulten når et nytt måltid nærmer seg. Men forholdet til spising, sult, kosthold osv. er usedvanlig individuelt, så det som passer for en selv passer så avgjort ikke nødvendigvis for andre.

''Det finnes mange veier til ROM. Av og til kan det faktisk hjelpe med noen dager på ekstremt lavt kalori-innhold''

Det er helt riktig det du skriver der men i tråden var det

det var snakk om å slutte å spise fullstendig og sulte seg ned i vekt som en "kickstart", derav vår reaksjon. Å slutte å spise har ingenting positivt ved seg og kommer heller aldri til å ha det.

''Det finnes mange veier til ROM. Av og til kan det faktisk hjelpe med noen dager på ekstremt lavt kalori-innhold''

Det er helt riktig det du skriver der men i tråden var det

det var snakk om å slutte å spise fullstendig og sulte seg ned i vekt som en "kickstart", derav vår reaksjon. Å slutte å spise har ingenting positivt ved seg og kommer heller aldri til å ha det.

''Det er helt riktig det du skriver der men i tråden var det det var snakk om å slutte å spise fullstendig og sulte seg ned i vekt som en "kickstart", derav vår reaksjon. Å slutte å spise har ingenting positivt ved seg og kommer heller aldri til å ha det.''

Jeg er helt enig i at trådstarter ikke bør prøve seg på å slutte og spise. Men jeg synes generelt sett at diskusjoner om vektreduksjon inneholder mange "myter" og en del av disse mytene kan ha godt av avlivning. Etter min oppfatning omgis temaet "sult" av en del myter.

Annonse

''Det er helt riktig det du skriver der men i tråden var det det var snakk om å slutte å spise fullstendig og sulte seg ned i vekt som en "kickstart", derav vår reaksjon. Å slutte å spise har ingenting positivt ved seg og kommer heller aldri til å ha det.''

Jeg er helt enig i at trådstarter ikke bør prøve seg på å slutte og spise. Men jeg synes generelt sett at diskusjoner om vektreduksjon inneholder mange "myter" og en del av disse mytene kan ha godt av avlivning. Etter min oppfatning omgis temaet "sult" av en del myter.

''Etter min oppfatning omgis temaet "sult" av en del myter.''

Definitivt.

Gjest togli

''Det ER faktisk mange som tror at å sulte hjelper... Mye uvitenhet der ute....''

Det finnes mange veier til ROM. Av og til kan det faktisk hjelpe med noen dager på ekstremt lavt kalori-innhold, f.eks. er det en god del som har glede av å kickstarte med Nutrilett ol. før de går i gang med et mer langsiktig prosjekt.

Det er også mange med stor overvekt som trenger å lære at det ikke er farlig å være litt sulten når et nytt måltid nærmer seg. Men forholdet til spising, sult, kosthold osv. er usedvanlig individuelt, så det som passer for en selv passer så avgjort ikke nødvendigvis for andre.

Joda, jeg ser den... problemet er at hvis man skal "sulte" i perioder, så må man være såpass målbevisst at man ikke går tilbake til gamle matvaner når man er ved målet..... Når man "sulter" så settes også forbrenningen gjerne ned, og det kan ta tid før den går opp igjen. Jeg ser ikke noe poeng i å "sulte" når man vet at å spise lite, sunt og ofte er den beste metoden for å gå varig ned i vekt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...