Gjest (Anonymous) Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Etter at jeg fikk et barn og har nå ammet i 11 måneder, har jeg tatt av en del kilo. Jeg er 170 cm og veide ca 63 kilo før jeg ble gravid. Nå veier jeg ca 56 kilo. Jeg er veldig fornøyd med denne vekta og spiser meg mett, men andre sier jeg er for tynn og at jeg må spise mye for å få nok melk. Dattera mi veier litt lite for alderen. Hun vil ikke spise så mye mat utenom melka mi. Kan det være at hun ikke får nok melk? Jeg ammer ofte og også flere ganger om natta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Det er vel litt "sent" å gi henne flere nattmåltider når hun snart er et år? Rundt drøye halvtårsalderen slutter jo de fleste med nattmåltider tror jeg (husker ikke hva jeg sjøl gjorde, men lillemann ble i alle fall fullammet til han var åtte mndr). Men det hadde ikke noe med spørsmålet ditt å gjøre.. ;o) Altså - så lenge hun ikke spiser noe særlig utenom ammingen vil hun jo heller ikke følge den "normale" vektkurven, uten at det nødvendigis behøver å være noe galt i det. De ville vel ha reagert på helsestasjonen dersom hun var sykelig undervektig. Og så lenge hun ikke viser særlig interesse for annen mat skulle det tyde på at du har nok melk til henne - hva du veier er jo irrelevant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Hei Etterhvert som barnet ditt blir eldre blir det mer og mer avhengig av andre næringskilder enn morsmelk for å få nok av alle næringsstoffene og for å vokse bra. Du bør fokusere mer på mat, og mindre på morsmelk, nå som barnet ditt er 11 mnd gammelt. Nattamming burde kunne avsluttes uten at det skulle gå utover barnets vekst, men det er fint at du ammer i tillegg til annen mat ved måltidene på dagtid. Forsøk å ha faste rutiner der barnet får mat med jevne mellomrom i løpet av dagen, gjerne minst 4 faste måltider. Kanskje du kan forsøke at barnet unngår småspising/amming siste timen før neste måltid for å se om det kan hjelpe på matlysten? Jeg ville også forsøkt å alltid spise sammen med den lille. Det er ofte stas å spise mat sammen, barn gjør som du gjør,- ikke som du sier! Husk også at du aldri skal tvinge mat i barnet da det bare skaper motvilje. Jeg håper lysten på mat øker snart, men vær forberedt på at det kan ta tid før barnet vil spise mer da puppen tydeligvis er veldig populær. Dersom du har behov for mer veiledning mhp måltider/mat etc vil jeg anbefale at du tar en prat med helsesøster. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.