Gjest oki Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hei! jeg er på slankern og har nå begynt å lage mitteget sunne brød...) men det jeg lurer på er om kcal i brød øker betraktelig om jeg har oppi solsikker eller linfrø? inneholder ikke disse mye fett, sundt fett, men alikevel? er det best med bare grovt brød? og et vanlig stort rundtstykke, er det samme som to brødskiver? kan ikke drive å veie alle sammen hver gang jeg skal spise syns jeg.. håper på svar!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Hei oki, Flott at du baker brød! Ca 30 gram solsikkefrø inneholder rundt 160 kcal. Fordeler du dette på et brød, utgjør det egentlig ikke så mye. 1 ss sesamfrø gir 45 kcal. Har dessverre ikke eksakt kcal for linfrø. Men det er som du selv sier, disse frøene er veldig næringsrike. Linfrø er f.eks veldig rik på omega-3 fettsyrer. 30 gram solsikkefrø gir hele 6 gram proteiner. Et vanlig rundstykke går som 2 brødskiver. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.