Gå til innhold

lav forbrenning og vektproblemer

Hilde Elin

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg var hos en gynekolog fredag og fikk beskjed om at jeg har cyster på begge eggstokkene og at det ene symptomet var da økt vekt og lav forbrenning. Jeg fikk da beskjed om å ta kontakt med en ernæringsfysiolog. Jeg har tittet i telefonkataloger og lett litt på nett men finner ingen. Hva kan en ernæringsfysiolog gjøre for meg? (Er det noen som kan anbefale en i Vestfold området?)

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vedkommende med lav forbrenning mener at du har lavt stoffskifte, finner du mer info om det på siden min her: http://home.online.no/~smidtlie

Lavt stoffskifte er en sykdom som bl.a. kan føre til overvekt. Det diskuteres stadig hvor mye overvekt den kan føre til. Noen spesialister mener den ikke fører til mer enn 2 - 3 kg overvekt, andre igjen mener adskillig flere kilo.

Hvis du mener å kjenne deg igjen på symptomene, er det nok en endokrinolog som er den beste spesialisten på dette området. Slike spesialister finner du på sykehusene rundt om i landet og du må ha henvisning fra legen din. Som oftest er det bare en blodprøve som skal til for å stille diagnosen.

Du finner link til Norsk Hypothyreoseforening på siden min, derfra finner du sikkert ditt lokallag som kan gi mer informasjon om hvor du finner nærmeste spesialist.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei Hilde Elin,

En ernæringsfysiolog kan hjelpe deg med å sette opp en kostplan som passer for deg – basert på at du har lav forbrenning. Bodde selv i Vestfold før jeg flyttet utenlands, og vet at det skal finnes ernæringsfysiologer der. Jeg vil tro at legen din skulle ha informasjon om dette, ellers kan du jo evt. ringe helsesektoren i kommunen din. Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...