Gå til innhold

Fikk du influensa denne sesongen?

30 stemmer

1. 1. Tok du vaksine og fikk du influensa i sesongen 2012-2013?

• Jeg tok vaksine og fikk ikke influensa
      1
    • Jeg tok vaksine og ble likevel smittet
      1
    • Jeg tok IKKE vaksine og ble heller ikke smittet av influensa
      24
    • Jeg tok IKKE vaksine og fikk influensa
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er årets influensasesong snart over. I forkant ble det som vanlig her på forumet argumentert sterkt for vaksinering. Da lurer jeg på hvirdan det gikk, tok du vaksine, og ble du smittet?

Selv har jeg aldri tatt influensavaksine og har ikke blitt smittet de siste 15-20 år.

Endret av Hulderen
Skrevet

Nei, jeg tok ikke vaksine (har aldri tatt influensavaksine) og ble ikke smittet (har aldri hatt influensa).

Skrevet

Nå er årets influensasesong snart over. I forkant ble det som vanlig her på forumet argumentert sterkt for vaksinering.

Synes du det er mye argumentering her for vaksinering mot vanlig sesonginfluensa?  Det har ikke jeg fått med meg, bortsett fra at den anbefales for risikogrupper (i tråd med hva helsemyndighetene sier) og at de som påstår at vaksinen er farlig, får tilsvar.   

Jeg har tatt en eneste influensavaksine i mitt liv, og det var den mot svineinfluensaen.  Sist jeg hadde influensa, var på slutten av 1980-tallet - og selv da kan det sikkert diskuteres om det var influensa eller ikke, for jeg var ikke veldig syk og det varte ikke så lenge.   

AnonymBruker
Skrevet

Synes du det er mye argumentering her for vaksinering mot vanlig sesonginfluensa?  Det har ikke jeg fått med meg, bortsett fra at den anbefales for risikogrupper (i tråd med hva helsemyndighetene sier) og at de som påstår at vaksinen er farlig, får tilsvar.   

Jeg har tatt en eneste influensavaksine i mitt liv, og det var den mot svineinfluensaen.  Sist jeg hadde influensa, var på slutten av 1980-tallet - og selv da kan det sikkert diskuteres om det var influensa eller ikke, for jeg var ikke veldig syk og det varte ikke så lenge.   

Du har kanskje et svært sterkt immunforsvar, og får evt så lette symptomer at det ikke oppleves som influensa fordi immunforsvaret ditt tar knekken på angrepet før du rekker å bli ordentlig syk :D

Evt er du kanskje immun mot all slags influensa?

Jeg har aldri tatt influensavaksine, selv ikke mot svineinfluensa, selv om jeg er i risikogruppen. Jeg har kanskje hatt influensa 1 gang som barn, men jeg vet ikke om det var influensa.

Anonymous poster hash: 29a44...a7b

Skrevet

Du har kanskje et svært sterkt immunforsvar, og får evt så lette symptomer at det ikke oppleves som influensa fordi immunforsvaret ditt tar knekken på angrepet før du rekker å bli ordentlig syk :D

Jeg er svært sjelden syk, og det er ikke fordi jeg er så ekstremt sunn eller nøye med hygienen.  Lever helt normalt.  Så immunforsvaret mitt er sikkert i fin form, og det er jeg glad for. 

annlovindaen
Skrevet

Jeg og sønnen min vaksinerte oss, vi er begge i risikogruppen. 

Mannen min vaksinerte seg ikke, han er ikke i risikogruppen. Han fikk influensa

Skrevet

Jeg har ikke tatt influensavaksine, og har ikke hatt influensa på over 20 år.

Skrevet

Her var det overraskende få svar. Jeg hadde håpt at mange ville gi sin stemme, så vi fikk en oversikt over dolernes influensa/vaksine-erfaring.

Laban: Har du virkelig ikke fått med deg all vakinepropagandaen som kommer fra en dolbruker hvert år? Det tror jeg rett og slett ikke på, så akiv om du er her.

Skrevet

Ingen i vår familie er i risikogrupper, så vi vaksinerte oss ikke. Både Guttingen og jeg fikk influensa. Kan ikke huske at han har vært så sjuk noen gang, og jeg var også steindårlig. Tok mange uker før vi følte oss friske igjen. Begge var forkjøla av en annen verden, hadde høy feber i ei uke, vondt i hele kroppen og hosta som et takras.

Jeg har fortsatt nedsatt lukt- og smaksans, og vi var sjuke i slutten av januar :(

Skrevet

Nå er årets influensasesong snart over. I forkant ble det som vanlig her på forumet argumentert sterkt for vaksinering. Da lurer jeg på hvirdan det gikk, tok du vaksine, og ble du smittet?

Selv har jeg aldri tatt influensavaksine og har ikke blitt smittet de siste 15-20 år.

Ikke vaksine og ikke influensa.

Har tatt influensavaksine et par-tre ganger opp gjennom årene, men har blitt syk et par dager av vaksinen hver gang. Så lenge jeg ikke tilhører en risikogruppe, tror jeg ikke at jeg kommer til å vaksinere meg.

Skrevet

Da lurer jeg på hvirdan det gikk, tok du vaksine, og ble du smittet?

Jeg regnet ikke med å få influensa denne sesongen, for jeg fikk den forrige sesong.

Nå går jeg ut fra at det er noen år til neste gang, men vil allikevel vaksinere meg til høsten.

Det er ca. 10% av befolkningen som får influensa hvert år.

Man kan regne med at det går ca. 10 år mellom hver gang man selv får influensa.

Dette er selvsagt et gjennomsnitt.

Skrevet

Jeg tok ikke vaksinen i år, og fikk heller ikke influensa. Var lite smitte i omløp her vi bor nå i år.

Jeg tok derimot svineinfluensavaksinen sist det var utbrudd siden det var svært mange syke i min omgangskrets. Noen ble også alvorlig syke, og et par av dem har fått varige men etter svineinfluensaen. Ingen av oss som tok vaksinen ble syke den gangen. Hovedgrunnen til at jeg tok vaksinen, var dog at jeg hadde et barn i nær omgangskrets som hadde kreft og ikke kunne ta vaksinen. Min nevø var også under et år gammel og kunne ikke ta vaksinen av ulike årsaker (han har i tillegg astma og måtte derfor unngå å bli smitta).

Skrevet

Jeg har bare tatt vaksine en gang mot influensa, og det var mot svineinfluensaen, det året mange tok den. Tror ikke jeg har hatt influensa etter at jeg ble voksen, altså på over 20 år.

Det hender vel omtrent hvert 3. eller 5. år at jeg får noen få dager med feber og tett i hodet og kraftig forkjølelse, men jeg regner ikke det som influensa. Er i risikogruppe, da jeg har litt astma.

Skrevet

Snart over håper jeg.... men syns den bare blusser opp igjen jeg. Nå er det tre kolleger som har blitt kraftig syk av influensa, en av de etter tur til Syden. Håper det ikke er fugleinfluensa som jeg ser går i østen.... sengeliggende i over en uke høres i alle fall ikke bra ut. Jeg ble heldigvis fortere kvitt den, hadde feber kun en dag eller to, men hanglet i ca. en uke.

Skrevet

Har du virkelig ikke fått med deg all vaksinepropagandaen som kommer fra en dolbruker hvert år? Det tror jeg rett og slett ikke på, så akiv om du er her.

Jeg har fått med meg det jeg nevnte - at de som driver propaganda MOT vaksiner, i stor grad får tilsvar.  Sakligheten kan sikkert variere på begge sider, men det er som regel ikke de som mener at vaksiner har noe for seg, som starter.  Jeg kan ikke huske å ha tråder som er startet for å øke vaksinedekningen mot sesonginfluensa.  Rundt svineinfluensaen var det selvfølgelig intens vaksinedebatt, det var det jo i hele samfunnet. 

Men jeg leser som regel ikke alt i typiske "krangletråder", så det er sikkert enkelte ting jeg ikke får med meg.  På den annen side kan jeg være litt på hugget selv når det feilinformeres om helsetemaer, så jeg leser nok flere vaksine- enn muslimtråder :rolleyes:

Skrevet

.

Jeg tok ikke vaksine i år...og fikk en knalltøff influensa...

I fjor tok jeg vaksine...og fikk ikke influensa...

:ph34r:

annlovindaen
Skrevet

Jeg har fortsatt nedsatt lukt- og smaksans, og vi var sjuke i slutten av januar :(

Oj, såpass. Det var kjedelig   :(

Håper du får tilbake lukt- og smaksans snart da

Skrevet

Jeg ble smittet så det sang, kan ikke huske å ha vært så syk siden jeg var barn. Var ikke vaksinert, og kommer ikke til å vaksinere meg neste år heller.. Resten av husstanden var heller ikke vaksinert, og slapp unna med mild forkjølelse.

Skrevet

Jeg vet aldri når jeg har influensa og når jeg bare er forkjølet. Visste heller ikke at det hadde vært influensasesong eller at den nå var over!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...