Gå til innhold

Rune Øygard - uskyldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det, men sex eller ikke sex - en gammal gris er han uansett!

Nicklusheletida
Skrevet

Tror dere Rune Øygard har hatt sex med jenta?

Sex eller ikke sex, skyldig er han uansett. Får spyfornemmelser av den fyren. Begriper ikke hva kona hans tenker på. Mest sannsynlig tenker hun ikke i det hele tatt. Hvordan er det mulig å gå med på å skifte ut alle sengene på hytta rett etter at saken kom opp? Hun var altså ikke interesert i å finne ut om fantes noe bevis en gang. Unnskyld uttrykket, men for et nek!

Skrevet

Ja.

Skrevet

Hei!

Ja.

Det er sjelden i overgrepssaker at man har så mye bevis, først benektet alt, men etter hvert som sms og skype har avslørt seksualisert prat, har han måtte innrømme det, men mener det er et slags stammespråk?? Hvem tror på sånt da?

Elskerinnene hans styrker også jenta sin versjon, han er en manipulerende og kalkulerende mann, farlig, sikkert derfor han er gift med en dame uten en mening om noe.

Skrevet

Ja, jeg tror han har hatt sex med jenta.

Men føler meg likevel usikker på om bevises anses å fastslå dette eller om de bare beviser at han er en gammel gris.

Skrevet

Jammen sa jeg omsorgsforhold (fra dagens avslørte SMS'er):

"Nuss og klem og inn og ut og alt sammen", hva betyr det? spør aktor om Øygards beskjed til jenta på Skype. - Jeg ser at hun 14.24 viser noe på YouTube, så det kan godt hende det har noe med det, sier Øygard.

- Men "inn og ut? spør aktor. - Det er faktisk et utrykk jeg bruker for å vise totaliteten i en situasjon. At betyr at alt er suverent bra og positivt.

Hilda Nyfløt

for 11 minutter siden
Denne Skype-samtalen omfatter mye fram og tilbake om Øygard og jenta burde avslutte kontakten med hverandre. De snakker også om at de gråt, begge to.

"Eg vil ha deg" og "kanskje oss kan prate om det i helgen" skriver Øygard.

"Kanskje du vil fløtta inn ått meg da", skriver også Øygard.

"Ja, det er helt sikkert greit" svarer jenta før hun skriver et hjerte "<3" etterfulgt at "elska deg".

Jammen sa jeg omsorg.... han eier ikke troverdighet.

Nicklusheletida
Skrevet

Jammen sa jeg omsorgsforhold (fra dagens avslørte SMS'er):

Jammen sa jeg omsorg.... han eier ikke troverdighet.

Nei, det skal være sikkert og visst. Uansett hvor spesiell den dialekta i Vågå måtte være, så er den ikke sååå spesiell at vi ikke kan forstå den.

Nicklusheletida
Skrevet

Kjenner jeg blir forbanna og kvalm av å lese disse Skype.-meldingene. Han må jo være tilbakestående som prøver å bortforklare dette til å være noe annet enn det er. At jenta kan være promiskuøs eller utfordrende skal ikke ha NOE å si,- det er han som skal sette grenser. FY FAAN

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ordforersaken/artikkel.php?artid=10109531

Nei, hva jenta har gjort er helt uinteresant i denne saken. Null betydning.

Skrevet

Fra en av de SMSene som ikke ble lagt fram i forrige rettsrunde:

Prøver å finne ut hva det er med deg som kvinne, som menneske som fascinerer, som utløser savn og forelskelse. Det er noe ved hele deg. Skjønnheten, smilet, blikket, tilliten, engasjementet. Den spørrende, interesserte jenta, omsorgen din. Kunne nevnt mye mer. Jeg har i alle fall blitt mer enn glad i deg. Litt skummelt fordi du ikke er mer enn 14 år, flott fordi jeg er mann.

Ingen oppegående voksenperson skriver noe sånt til noen man er på "støttekontakt"-nivå med.  Det kunne kanskje passert fra en litt tilbakestående fyr som levde livet sitt på nett, men ikke fra en som i høy grad er ute i samfunnet og kommuniserer med mange forskjellige mennesker. 

Kombinert med diverse overnattinger i dobbeltseng virker det svært lite sannsynlig at de ikke har hatt sex.

Det å til stadighet dele seng med en 14 år gammel jente er også noe de aller fleste oppegående voksne menn ville holdt seg langt unna, dersom de ikke hadde seksuelle hensikter.      

annlovindaen
Skrevet

Ja - det tror jeg han har hatt. 

Blir helt kvalm av å lese disse sms'ene og skype-samtalene, og ikke minst hans bortforklaringer av disse. 

Håper da virkelig ikke han klarer å komme seg unna dette. Og det tror jeg ikke han klarer heller altså

Skrevet

Håper da virkelig ikke han klarer å komme seg unna dette. Og det tror jeg ikke han klarer heller altså

Ja, det er det store spørsmålet. Det heter seg jo at det er bedre at ti skyldige går fri enn at en uskyldig havner i fenglsel. Jeg vil absolutt si det er sannsynlighetsovervekt for at han har hatt sex med jenta, men spørsmålet er om det er nok til å få ham dømt. Jeg var overrasket over at han ble dømt i tingretten, og frykter at lagmannsretten vil frifinne ham, nettopp på grunn av at det ikke kan anses hevet over enhver tvil at de har hatt sex som i tiltalen.

stjernestøv
Skrevet

Tror han har hatt sex med jenta og fremdeles har fantasier om det, han er ikke helt god i topplokket. Noen folk er bare sånn.

Skrevet

Hva man tror burde være underordnet det man eventuelt kan bevise. Så langt ser det ut til at det eneste man kan bevise er griseprat. Uansett så har fyren oppført seg som en tulling overfor et barn, men det er jo ikke det han skal dømmes for.

Så ikke vet jeg ...

Skrevet

Hva man tror burde være underordnet det man eventuelt kan bevise. Så langt ser det ut til at det eneste man kan bevise er griseprat. Uansett så har fyren oppført seg som en tulling overfor et barn, men det er jo ikke det han skal dømmes for.

Så ikke vet jeg ...

Griseprat med dertil hørende bilder er vel uansett straffbart i Norge, når det foregår mellom en voksen og en 13-åring

Skrevet

Griseprat med dertil hørende bilder er vel uansett straffbart i Norge, når det foregår mellom en voksen og en 13-åring

Men det er jo ikke det han er tiltalt for? En dom skal vel stå i forhold til tiltalen? Og det er vel sånn at noen bilder er det ikke funnet bevis for?

Skrevet

Det er jo idiotisk at ikke tiltalen omhandler uanstendig omgang og misbruk av sin stilling.

motorPrøysen
Skrevet

Selvfølgelig har han hatt sex med henne. Han er allerede dømt for det i en rettsinstans. Øygard er en klassisk psykopat, og tilhører den undergruppen som i stedet for å havne i fengsel ender opp i politikken eller næringslivet. Han skylder på alle andre enn seg selv, men ser ut til å være for dum til å skjønne at han dermed bare steiker i sitt eget fett. Vel, la ham brenne, han har fortjent det. 

Skrevet

Selvfølgelig har han hatt sex med henne. Han er allerede dømt for det i en rettsinstans. Øygard er en klassisk psykopat, og tilhører den undergruppen som i stedet for å havne i fengsel ender opp i politikken eller næringslivet. Han skylder på alle andre enn seg selv, men ser ut til å være for dum til å skjønne at han dermed bare steiker i sitt eget fett. Vel, la ham brenne, han har fortjent det. 

Hei!

har tenkt akkurat det samme, han virker som en psykopat, bortforklaringer som er så utrolige at det blir rart at han tror andre vil tro på dem!

han må ha veldig lite selvinnsikt og en merkelig oppfatning om sin egen person og hvordan han fremstår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...