Gå til innhold

Er jeg over-bekymret for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Jeg har en føflekk som både klør og er ganske mørk av farge...den er nesten svart...

Jeg har vært til lege...og skal tilbake dit å få den fjernet om ei ukes tid...og så vil det gå et hav av tid før jeg får svar om det er noe galt...

:wacko:

Jeg er temmelig bekymret for om det kan være føflekk-kreft... :blink:

:huh:

Er jeg over-bekymret?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at leger ser med en gang om det er kreft eller ikke i en føflekk, pga at føflekk-kreft har svært spesielt utseende.

Legen hadde nok sagt det hvis det var føflekk-kreft.

Jeg håper at du kan stole på legen din.

Det hender at føflekker fjernes av andre årsaker også.

Hva hjelper det deg å bekymre deg om dette?

Håper at du greier å la være å bekymre deg.

Klem :)

Anonymous poster hash: 70441...aae
AnonymBruker
Skrevet

Du kan også velge å ta en telefon til legesenteret ditt og spørre om å få snakke med legen din, for å få vite mer.

Det ville jeg ha gjort, for å slippe å bekymre meg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at leger ser med en gang om det er kreft eller ikke i en føflekk, pga at føflekk-kreft har svært spesielt utseende.

OK? Hvorfor blir føflekker som er fjernet da sendt til sjekk for at de skal undersøkes da?

Har selv fjernet ganske mange føflekker, flere av føflekkene har legen vært helt klar på at disse er harmløse, men vi fjerner de for det. Andre ganger har legen trodd de har vært harmløse. 

Føflekkene har alltid blitt sendt til undersøkelse etter at de er blitt fjernet. Heldigvis har legen hatt rett hver gang  når det gjelder mine føflekker

Anonymous poster hash: 44822...d67

AnonymBruker
Skrevet

OK? Hvorfor blir føflekker som er fjernet da sendt til sjekk for at de skal undersøkes da?

Har selv fjernet ganske mange føflekker, flere av føflekkene har legen vært helt klar på at disse er harmløse, men vi fjerner de for det. Andre ganger har legen trodd de har vært harmløse. 

Føflekkene har alltid blitt sendt til undersøkelse etter at de er blitt fjernet. Heldigvis har legen hatt rett hver gang  når det gjelder mine føflekker

Jeg vet ikke, det er best å spørre en lege om hvorfor de velger å fjerne føflekker som legen sier at er helt harmløse.

Kanskje er det sjanse for at føflekkene med tiden kan utvikle seg til føflekkreft? Og at legen derfor velger å ta de bort, for sikkerhets skyld?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, det er best å spørre en lege om hvorfor de velger å fjerne føflekker som legen sier at er helt harmløse.

Kanskje er det sjanse for at føflekkene med tiden kan utvikle seg til føflekkreft? Og at legen derfor velger å ta de bort, for sikkerhets skyld?

Jeg kan jo svare for meg, jeg fjernet mine føflekker som legen var sikker på var harmløse fordi de plaget meg. Klødde, var i klem med sømmer på klærne, stygge og videre. 

De legen har vært usikker på, er fjernet av den grunn, at han er usikker. Joda, han mente de var harmløse, men kunne ikke si det med sikkerhet. 

Har da også hørt tilfeller hvor føflekker er blitt fjernet, selv om legen var helt sikker på at de var harmløse, og de dessverre ikke var det likevel. 

Så det er nok en grunn at de blir sendt til sjekk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket med en hudlege en gang, som sa han oftere fjernet føflekker på ryggen selv om de var ufarlige nå  - fordi de var på et sted hvor det var vanskelig for "eieren" å følge med.

Endring i en føflekk er noe man skal være veldig oppmerksom på. En ufarlig føflekk kan endre seg etter mye tid i sola, f.eks.

Anonymous poster hash: 00b46...b7c
Skrevet

Jeg tror IKKE det er grunn til å bekymre seg for dette... Selv har jeg fjernet 4-5 føflekker som klødde, og noen av dem var helt mørke. Ingen var ondartede :)

Mormoren min hadde en stor føflekk på ryggen. Jeg er rimelig sikker på at den var opp mot 1 cm i diameter og den var også ganske mørk i fargen og klødde noe sinnsykt. Jeg husker hun elsket å bli klødd på ryggen pga den kløende føflekken;) Jeg tror nok den klødde i noen tiår, og det var ikke denne hun døde av tilslutt;)

Det er uansett viktig å sjekke føflekker som endrer seg i str, farge og som klør.... men det er vel heller sjelden de er farlige.

AnonymBruker
Skrevet

Google det. Er bilder som viser hvilke som er farlige.

Anonymous poster hash: 1fe30...faa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...