Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

av og til når jeg går inn på vaskerommet åler deg seg noen små raske kryp på teppet. Ser ut som 1 cm lange sorte ormer. Kan ikke se bein på dem for jeg får jo ikke sett dem nært før de forsvinner, men antar at det er sølvkre?

Leste noe om at det muligens kan være fuktskader på rommet de er i, men ikke nødvendigvis. Vi har kondenstørketrommel der inne som går ofte, og lukker da igjen døra slik at det blir veldig klamt der inne. Er en liten lufteluke der, men den går inn til kjøkkenet. Kan det være derfor de er der?

Har dere vifte e.l. på vaskerommet som går når dere bruker tørketrommelen? Burde man ha det? Vaskerommet hos oss ligger slik til at det bli komplisert å få til en vifte som går direkte ut i friluft.

Skrevet

Kan høres ut som sølvkre ja. Skjønt ofte er de mer grålige enn sorte.

Jeg bodde en gang et sted der det var mange sølvkre på badet. Jeg holdt alltid litt tørkepapir i hånden idet jeg åpnet døren og skrudde på lyset, for så å bøye meg lynraskt ned og smasje dem. De fortsatte jo å være der, men jeg innbilte meg ihvertfall at jeg fikk redusert mengden litt (de jeg drepte fikk jo heller ikke videre avkom osv).

Men egentlig gjorde det meg ikke så mye å ha dem der, de var i grunnen litt søte...

AnonymBruker
Skrevet

av og til når jeg går inn på vaskerommet åler deg seg noen små raske kryp på teppet. Ser ut som 1 cm lange sorte ormer. Kan ikke se bein på dem for jeg får jo ikke sett dem nært før de forsvinner, men antar at det er sølvkre?

Leste noe om at det muligens kan være fuktskader på rommet de er i, men ikke nødvendigvis. Vi har kondenstørketrommel der inne som går ofte, og lukker da igjen døra slik at det blir veldig klamt der inne. Er en liten lufteluke der, men den går inn til kjøkkenet. Kan det være derfor de er der?

Har dere vifte e.l. på vaskerommet som går når dere bruker tørketrommelen? Burde man ha det? Vaskerommet hos oss ligger slik til at det bli komplisert å få til en vifte som går direkte ut i friluft.

Jeg ville hatt en avfukter i det rommet som tørketrommelen står i, for å unngå evt fuktskader.

Jeg har prøvd tørketrommel både med og uten kondensator. Den som er uten, skal ha slange som fører fukten ut til friluft. Den som er med kondensator, har jo en beholder som samler opp vannet, men jeg husker jo at det ble fuktig og klamt på badet.

En avfukter er jo også supersmart hvis man tørker tøy på snor innendørs :)

Se link om erfaringer med avfuktere:

http://www.byggebolig.no/ventilasjon-inneklima/luftavfukter-i-kjeller-hva-er-riktig-bruk/

Anonymous poster hash: 93499...8a9

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke koselig med husdyr?

Anonymous poster hash: 44627...c67

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...