Gå til innhold

Skjønner ikke at folk våger å ha sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at folk våger å ha sex.

Det kan føre til smitte og sykdommer. Og verre, det kan føre til unger. Tenk å få livet sitt ødelagt av en jævla unge man ikke vil ha! Tenker ikke bare på den økonomiske belastningen, men også den dårlige samvittigheten og skammen over å være en dårlig forelder eller ikke ville ha noe med barnet å gjøre.

Nei, jeg velger å la være. Tror neppe det er verdt det. Det er på en måte det motsatte av å gamble. Man satser noe med å leve i sølibat, men man kan fort tape masse om man ikke gjør det.

Egentlig for å være helt ærlig så føler jeg egnetlig ikke at jeg satser så mye ved å leve i sølibat selv om andre kanskje ville følt det. Ser på akten som noe dyrisk egentlig - man ser jo på naturprogrammer hvor kåte disse hannene blir. De blir jo helt ville, og river hverandre i filler for å beholde størst mulig harem.

Mye kan sies om mennesket også. Formen på det hele er dog anderledes; vi går stort sett ikke til fysisk kamp med liv og helse som innsats. Neida, her er det snakk om å skaffe seg dette som så fint heter høy sosial status. For å oppnå det tar vi i bruk vel så voldsomme midler som dødskampene til dyra. Mang en stakkar bukker under i økonomisk uføre og vanære her.

Kan det egentlig være så veldig godt? Leste et sted at orgasme er orgasme - uansett om man er alene eller sammen med noen om å få den. Jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe annet å komme sammen med noen. Mange har det jo faktisk motsatt (i alle fall kvinner), de klarer bare å komme alene. De biokjemiske prosessene i kroppen kan vel ikke være så anderledes uansett? Det er jo bare én ting som skjer, og det er at visse muskler trekker seg sammen etc. på visse steder i kroppen. Ren matematikk nesten.

Når jeg ser veldreide kvinner i lett bekledning får jeg jo selvsagt lyst jeg også. Men det er mange grunner til at jeg ikke gjør det. For det første så vil sannsynligvis ingen jeg er tiltrukket av ha sex med meg. For det andre er det dette med risiko i forhold til sykdommer og barn. For det tredje har jeg nok helt sikkert et problem med å få det til - altså hvis man er i tredveåra og aldri har hatt noe kontakt med de man liker, så sier det vel seg selv at man er litt handicappet sånn sett?

Lyst og glede er uansett noe ganske annet enn lykke. Å gå etter sex og "kjødets lyst" er jo hedonisme. Jeg tror ikke hedonister trenger å være så lykkelige. Jeg mener det er bedre å finne lykken med de små, nære ting. Det kan være en rusletur i vårbrisen. Eller det kan være noen pils for seg selv, lyttende til god, rolig musikk uten å bli forstyrret av høy skråling, krangling og intriger.

Noen vil sikkert si jeg er gammeldags? Som har dette forholdet til det utsvevende livet som det har blitt endel av med den moderne tiden. Jeg mener det er motsatt. Det er jeg som er fremtidsrettet. Det er 7 milliarder mennesker på denne lille kloden. Det er ren og skjær egoisme å skaffe seg unger. Når den "tredje verden" våkner for alvor og skal ha de samme godene som vi har, da blir det problemem for alvor. Det er jeg brennsikker på.

Jeg er glad jeg brukte tiden min på noe jeg er fortrolig med, og ikke leve i det kaoset som jeg mener mange lever i. Og, jeg er glad i alle fall jeg ikke var en av de som bidro til problemene...

Anonymous poster hash: 9b50b...58f
Gjest Xtra
Skrevet

Å leve er en risikosport. For svært mange er sex og kjærlighet, aller helst samtidig, noe av det viktigste i livet.

Kan forstå at du velger det bort om du har en annen lidenskap som oppsluker all din energi, ellers ikke.

Nicklusheletida
Skrevet

Skjønner ikke at folk våger å ha sex.

Det kan føre til smitte og sykdommer. Og verre, det kan føre til unger. Tenk å få livet sitt ødelagt av en jævla unge man ikke vil ha! Tenker ikke bare på den økonomiske belastningen, men også den dårlige samvittigheten og skammen over å være en dårlig forelder eller ikke ville ha noe med barnet å gjøre.

Nei, jeg velger å la være. Tror neppe det er verdt det. Det er på en måte det motsatte av å gamble. Man satser noe med å leve i sølibat, men man kan fort tape masse om man ikke gjør det.

Egentlig for å være helt ærlig så føler jeg egnetlig ikke at jeg satser så mye ved å leve i sølibat selv om andre kanskje ville følt det. Ser på akten som noe dyrisk egentlig - man ser jo på naturprogrammer hvor kåte disse hannene blir. De blir jo helt ville, og river hverandre i filler for å beholde størst mulig harem.

Mye kan sies om mennesket også. Formen på det hele er dog anderledes; vi går stort sett ikke til fysisk kamp med liv og helse som innsats. Neida, her er det snakk om å skaffe seg dette som så fint heter høy sosial status. For å oppnå det tar vi i bruk vel så voldsomme midler som dødskampene til dyra. Mang en stakkar bukker under i økonomisk uføre og vanære her.

Kan det egentlig være så veldig godt? Leste et sted at orgasme er orgasme - uansett om man er alene eller sammen med noen om å få den. Jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe annet å komme sammen med noen. Mange har det jo faktisk motsatt (i alle fall kvinner), de klarer bare å komme alene. De biokjemiske prosessene i kroppen kan vel ikke være så anderledes uansett? Det er jo bare én ting som skjer, og det er at visse muskler trekker seg sammen etc. på visse steder i kroppen. Ren matematikk nesten.

Når jeg ser veldreide kvinner i lett bekledning får jeg jo selvsagt lyst jeg også. Men det er mange grunner til at jeg ikke gjør det. For det første så vil sannsynligvis ingen jeg er tiltrukket av ha sex med meg. For det andre er det dette med risiko i forhold til sykdommer og barn. For det tredje har jeg nok helt sikkert et problem med å få det til - altså hvis man er i tredveåra og aldri har hatt noe kontakt med de man liker, så sier det vel seg selv at man er litt handicappet sånn sett?

Lyst og glede er uansett noe ganske annet enn lykke. Å gå etter sex og "kjødets lyst" er jo hedonisme. Jeg tror ikke hedonister trenger å være så lykkelige. Jeg mener det er bedre å finne lykken med de små, nære ting. Det kan være en rusletur i vårbrisen. Eller det kan være noen pils for seg selv, lyttende til god, rolig musikk uten å bli forstyrret av høy skråling, krangling og intriger.

Noen vil sikkert si jeg er gammeldags? Som har dette forholdet til det utsvevende livet som det har blitt endel av med den moderne tiden. Jeg mener det er motsatt. Det er jeg som er fremtidsrettet. Det er 7 milliarder mennesker på denne lille kloden. Det er ren og skjær egoisme å skaffe seg unger. Når den "tredje verden" våkner for alvor og skal ha de samme godene som vi har, da blir det problemem for alvor. Det er jeg brennsikker på.

Jeg er glad jeg brukte tiden min på noe jeg er fortrolig med, og ikke leve i det kaoset som jeg mener mange lever i. Og, jeg er glad i alle fall jeg ikke var en av de som bidro til problemene...

Har du hørt om kondom?

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke at du tør å la være å ha sex - det er jo så sunt :) For ikke å snakke om hvor kjedelig det må være å leve i sølibat ;)

http://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/article744931.ece

Bare å bruke kondom, så slipper man både graviditet og kjønnssykdommer :)

En mann jeg kjenner er 45 år gammel og hadde vel aldri så mye som lukta på ei dame engang.... Sex hadde han ALDRI noensinne hatt....og han trodde vel egentlig ikke annet enn at han kom til å leve resten av livet i sølibat. Han drista seg tilslutt inn på ei datingside via Facebook og kom i kontakt med en koselig kvinne:) Nå har de vært sammen i to mnd og er dødsforelska begge to :) Det er bare så utrolig koselig!!!  Første gang de hadde hatt sex, så sendte han meg en sms der han skrev "Jippiiiii!!! Nå har jeg gjort det!!!! Bedre sent enn aldri - og fy faen hva jeg har gått glipp av :) :) :)"      Kan du tro jeg gjorde annet enn å glise lykkelig på hans vegne resten av dagen :)

Endret av Togli
Skrevet

Jeg har en mistanke om at du er et forumtroll, men dersom du faktisk er seriøs så kan jeg i alle fall fortelle deg at det kan være stoooor forskjell på en orgasme man får alene og en man får sammen med en kjæreste. Enorm forskjell faktisk. Begge deler er godt på sin måte, men for min del er orgasmen jeg får sammen med min kjære enda bedre.

Å være forelder har selvsagt både gode og mindre gode sider, men jeg angrer overhodet ikke på de to ungene jeg har nei, på ingen måte. :) De er verdens herligste unger og gir meg utrolig mye glede og kos.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører hva dere sier... egentlig så er jeg litt vekslende. Jeg har jo lyst til å få meg et annet, nytt liv også... det er jo ikke bare dette med kjærlighet og sex heller, jeg har jo ingen venner. Jeg sier til meg selv at jeg ikke trenger venner, og at jeg har det bra for meg selv. Men det kan godt være et slags forsvarsverk mot å face de ubehagelighetene det å skaffe seg venner og beholde dem innebærer - rett og slett ubehaget over å være et sosialt vesen.

Kan jo godt være sånn med damer og.

Det er vel frykten for, og faktisk også opplevelsen av, å bli dømt på en negativ måte...

Jeg er jo redd for eventuelt få barn eller bli smittet med HIV, men sjansene er vel ganske små om man tar forholdsregler... alle farer blir jo vurdert opp mot hvor farlig det er å sette seg i en bil, så hvorfor ikke dette også.

Hm.

Men føler ikke helt at "løsningen" er så lett som å lage en profil på en datingside heller. Føler at det er så mange "vellykka" folk der ute, at ingen er vel interessert i meg. Mange er selvsagt ikke så vellykka som de gir inntrykk av, men om man ikke fremstår som vellykka, da får jo folk i alle fall mistanker om at du ikke er noe tess...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører hva dere sier... egentlig så er jeg litt vekslende. Jeg har jo lyst til å få meg et annet, nytt liv også... det er jo ikke bare dette med kjærlighet og sex heller, jeg har jo ingen venner. Jeg sier til meg selv at jeg ikke trenger venner, og at jeg har det bra for meg selv. 

Kanskje du er scizoid?

Anonymous poster hash: 820a8...e69

Skrevet

Det er på ingen måte bare vellykka folk på datingsider! De er helt normale mennesker i alle kategorier :) Det ikke lenger merkelig å finne seg en partner på en datingside ;) Go for it! Du har ingenting å tape på det :)

Skrevet

Det forstår jeg ikke heller. Tenk så mye enklere livet hadde vært hvis ingen hadde sex og ingen barn ble født. Da hadde det ikke vært noen mennesker på kloden som gjør alt så komplisert.

NEI til sex!!

Gjest Xtra
Skrevet

Det forstår jeg ikke heller. Tenk så mye enklere livet hadde vært hvis ingen hadde sex og ingen barn ble født. Da hadde det ikke vært noen mennesker på kloden som gjør alt så komplisert.

NEI til sex!!

;)

Skrevet (endret)

Det eneste som er farligere enn sex er vel å leve... du er 100% sikker på å dø!

Endret av Maglor
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du tør å la være å ha sex - det er jo så sunt :) For ikke å snakke om hvor kjedelig det må være å leve i sølibat ;)

En mann jeg kjenner er 45 år gammel og hadde vel aldri så mye som lukta på ei dame engang.... Sex hadde han ALDRI noensinne hatt....og han trodde vel egentlig ikke annet enn at han kom til å leve resten av livet i sølibat.

Jeg er gift, men lever i sølibat og det er ikke selvvalgt. Har ikke hatt sex på flere år. Kjedelig? Jepp, mange ganger ønsker jeg at jeg ikke var gift. Det hadde vært enklere.

Anonymous poster hash: 690dc...d94

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er farligere enn sex er vel å leve... du er 100% sikker på å dø!

Da kan man likegodt slå to fluer i en smekk.

Anonymous poster hash: 83922...bcb

Skrevet

Jeg er gift, men lever i sølibat og det er ikke selvvalgt. Har ikke hatt sex på flere år. Kjedelig? Jepp, mange ganger ønsker jeg at jeg ikke var gift. Det hadde vært enklere.

Det er faktisk frivillig om man vil fortsette å være gift eller ikke ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk frivillig om man vil fortsette å være gift eller ikke ;)

Det visste jeg faktisk. Og dessuten at de fleste som skiller seg, angrer etterpå. Ekteskap er heldigvis mer enn sex. Jeg tror nokså sikkert at jeg hadde klart å finne noen ny ektefelle om jeg hadde blitt skilt. Men om jeg var i trådstarters situasjon med det jeg vet nå, hadde jeg foretrukket å forbli alene.

Skrevet

Det visste jeg faktisk. Og dessuten at de fleste som skiller seg, angrer etterpå.

Jasså? Jeg har ikke angret en dag. Hvor har du lest / sett / hørt det der?

Skrevet

Som en gutt i barnehagen sa, "ektefellen er den fellen man går i når man gifter seg"

Skrevet (endret)

Og dessuten at de fleste som skiller seg, angrer etterpå. Ekteskap er heldigvis mer enn sex. Jeg tror nokså sikkert at jeg hadde klart å finne noen ny ektefelle om jeg hadde blitt skilt.

Nei, jeg angrer ikke og ikke kjæresten min heller. Endret av Dorthe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...