Gå til innhold

Innvandrere i flertall i stadig flere Oslo-bydeler

Anbefalte innlegg

I dag har Statistisk sentralbyrå (SSB) publisert tall som viser at tre av ti Oslo-borgere har minoritetsbakgrunn.

Av en befolkning på 36.659 personer i Søndre Nordstrand har 18.341 innvandrerbakgrunn. Dermed har Oslos første bydel passert en innvandrergrense på 50 prosent. På plassen etter følger Stovner med 49,5 prosent. Deretter kommer Alna med en minoritetsbefolkning på 48,6 prosent.

Og dette er bare begynnelsen. Oslo går ikke en lys fremtid i møte.

Fortsetter under...

Kilde: http://www.osloby.no/nyheter/Her-har-flertallet-innvandrerbakgrunn-7184455.html#.UYrWDbVTBBr

Og dette er bare begynnelsen. Oslo går ikke en lys fremtid i møte.

Hva er prosentandelen i Genève, Frankfurt, Berlin, New York, Washington DC, London, Hong Hong, São Paulo, og de andre byer?

Hvis vi ikke melder oss ut av verden, kan Oslo ende opp som London - en by ingen hvit nordmann forbinder med severdigheter, shopping og fotballturer, kun med slum, frykt og rasemotsetninger :wacko:

Ja, eller som resten av ledende økonomier.

Da er det nok bedre å være som Nord Korea - der er det ingen bydeler med flertall av innvandrere, og trådstarter mener nok at siden det går så bra i Nord Korea, så vil han at vi også skal være like ensartet i tankegangen.

Annonse

GodHatesUsAll

Hvis vi ikke melder oss ut av verden, kan Oslo ende opp som London - en by ingen hvit nordmann forbinder med severdigheter, shopping og fotballturer, kun med slum, frykt og rasemotsetninger :wacko:

Antar dette er sarkastisk?

For det er i hvert fall hva jeg forbinder med London. Severdigheter, shopping, fotball og disse røde, fancy bussene. 

Og jeg er veldig glad i Oslo. Men nå er jeg heller ikke redd brune og gule folk. Og jeg elsker indisk og asiatisk mat!

Nei, da er jeg mer skeptisk til EDL, NDL, alskens fjordmenn og andre konspiratoriske fascister. 

Nei, ingen hvit nordmann med vettet i behold besøker slumstrøkene i London, en by preget av sterke rasemotsetninger, for å se på severdigheter, forball og shoppe. Prøv igjen.

Nord og ned

Mislykket forsøk på sarkasme. Den som har det minste kunnskap om London utover bestemor på tur-nivå, vet meget godt at bynen har fått en rekke områder med nettopp slum, frykt og rasemotsetninger.Og at flere er på vei...mange flere. Som i Paris, men du har vel ingen kunnskap om den byen heller?

Nei, ingen hvit nordmann med vettet i behold besøker slumstrøkene i London, en by preget av sterke rasemotsetninger, for å se på severdigheter, fotball og shoppe. Prøv igjen.

Det er vel ingen som har nevnt noe om slumstrøk her?  Blir en bydel en slum den dagen "minoritetsandelen" blir over 50%, slik at betegnelsen ikke passer lenger?

Jeg skal love deg at mange av Londons fotballarenaer ikke ligger i strøk som domineres av hvit overklasse.

Den som har det minste kunnskap om London utover bestemor på tur-nivå, vet meget godt at byen har fått en rekke områder med nettopp slum, frykt og rasemotsetninger.Og at flere er på vei...mange flere. Som i Paris, men du har vel ingen kunnskap om den byen heller?

Poenget mitt var at en by ikke går på dunken selv om det er høy "minoritetsandel" i noen bydeler. 

Alle storbyer har en viss andel av storbyproblemer.  Det har mye med klasse og inntekt å gjøre.  Med "fritt" boligmarked vil prosenten med ditt og datt bli ulikt fordelt på bydelene. 

Det er ganske fordomsfullt å se på enhver mørkhudet unge i Oslo som et potensielt problem.

Poenget mitt var at en by ikke går på dunken selv om det er høy "minoritetsandel" i noen bydeler. 

Problemet er at man ender opp med krigssoner som Rosengård i Malmø:

Å hevde at den rekordstore innvandringen til Norge ikke skaper problemer er i beste fall naivt. De siste årene er det blitt satt ny rekord i befolk­nings­vekst hvert eneste år unn­tatt i 2009. Omfan­get av dagens befolk­nings­vekst er ene­stå­ende i en his­to­risk sam­men­heng. Vi lever i en tid som opp­le­ver en demo­gra­fisk end­ring nes­ten uten side­stykke. SSBs his­to­riske befolk­nings­sta­ti­stikk fra 1900-2010, viser at Norge aldri har hatt høy­ere befolk­nings­vekst.

befolk­nings­veks­ten i Norge er spe­si­elt stor, også i euro­pe­isk sam­men­heng. Ifølge en artikkel av Helge Brun­borg i Økonomiske analyser 3/2011 hadde Norge den ster­keste befolk­nings­veks­ten i Europa målt i pro­sent vekst pr. innbygger.

Sam­ti­dig er Norge et av Euro­pas minste land. Hvilke økono­miske og sosiale kon­se­kven­ser vil en så sterk inn­vand­rings­re­la­tert befolk­nings­vekst ha i et lite land som Norge? Og er en så stor inn­vand­rings­re­la­tert befolk­nings­vekst bære­kraf­tig økono­misk og sosi­alt? Utford­rin­gene vil ikke løses av seg selv.

Annonse

Å hevde at den rekordstore innvandringen til Norge ikke skaper problemer er i beste fall naivt. 

(...)

Utford­rin­gene vil ikke løses av seg selv.

Jeg hevder ikke at innvandringen eller befolkningsveksten eller de demografiske endringene ikke skaper problemer.  Det jeg protesterer på, er insinuasjoner om at Søndre Nordstrand eller Stovner eller Alna nærmest automatisk blir et slum- eller terrorområde den dagen befolkningen er slik eller sånn sammensatt. 

Og selvfølgelig løser ikke problemer seg av seg selv.  Hvis du synes de som styrer i Oslo ikke har noen spesielt heldig tilnærming til enkelte av byens utfordringer, så er jeg helt enig med deg.

GodHatesUsAll

Det vil alltid finnes områder i en by befolket av mindre velstående mennesker. Det har vært tilfelle i Oslo i alle år. Forskjellen i dag og for 30 år siden er at de med arbeiderlønninger og mindre i dag er innvandrere, og ikke nordmenn. De fleste innvandrere har ikke råd til å bosette seg på Oslo vest. Da ender det med at vi får bydeler med spesielt store andeler ikke-etniske nordmenn. 

Men arbeiderbydelene er de samme i dag som for 30 år siden. 

Det idelle hadde muligens vært et likt antall nordmenn og innvandrere overalt, men jeg tviler på at beboerne på Oslo vest er interessert i at vi tvangsflytter innvandrere i deres retning. Ei heller ser de ut til å være spesielt interessert i høyhus som kan få prisene ned på et nivå selv vanlige folk har råd til.

AnonymBruker

Den som taper mest på multikulturalismen er de unge norske guttene. Her jeg bor ser du di ikke, de er en pariakaste. De blir skviset ut av det sosiale av gjenger med utlendinger som skviser de ut. Prøver de norske å hevde seg, så kommer feige muslimer med gjengen og skal ta de. Man ser utlendinger med norske damer hele tiden, mens motsatt er haram. Nei, jeg ville ikke bodd i oslo øst med barn.

Jeg ser ofte att norske gutter blir hundset, men det er fy fy og påpeke det.

Anonymous poster hash: 93594...66b
AnonymBruker

God hates us all, det er flott att dere "antirasister" viser deres sanne selv, med totalitær oppførsel. Ironisk ikke sant? Å bekjempe yttringsfriheten, i kampen mot fascister? Selv er jeg mere bekymret over de rødbrune totalitære kreftene i samfunnet for de er så mye bedre organisert og fanatiske enn feks SIAN o.l....

Anonymous poster hash: 93594...66b
GodHatesUsAll

Hehe, jo lykke til. Det er ikke første gang en rabiat venstreekstremist  truer med øå ødelegge DOL sin økonomi hvis de ikke sletter det som forlanges, og gir fritt spillerom for eget hat mot meningsmotstandere. Så får man tro at dine pateiske trusler behandles på samme vis...

Det lover jo i så måte godt at all driten du postet på natt til torsdag ble fjernet, og at du tydligvis har måttet opprette ny bruker på tross av at du lovet å pelle deg vekk. Ellers god tur til himmelen, for det er vel det verste sted en selværklært satandyrker ønsker seg.

Heldigvis har jeg screenshots av alt jeg postet natt til torsdag (og alt jeg skrev med nicket Destruction), og jeg tviler veldig på at jeg er den som kommer dårligst ut her.

Dol reagerer beviselig på en som parodierer en høyreekstrem gjeng - så lenge det er en parodi.

Dere som skriver det samme som jeg skrev, men på ramme alvor, blir derimot ikke slettet.

Jeg skjønner at jeg ble slettet, det kunne tross alt vært en del som tok meg bokstavelig (du gjorde det utrolig nok selv i starten), men det jeg ikke skjønner, og som jeg tviler veldig på at DOLs eiere vil ha spesielt mye forståelse for, er at du ikke blir slettet.

Nord og ned

Heldigvis har jeg screenshots av alt jeg postet natt til torsdag (og alt jeg skrev med nicket Destruction), og jeg tviler veldig på at jeg er den som kommer dårligst ut her.

Dol reagerer beviselig på en som parodierer en høyreekstrem gjeng - så lenge det er en parodi.

Dere som skriver det samme som jeg skrev, men på ramme alvor, blir derimot ikke slettet.

Jeg skjønner at jeg ble slettet, det kunne tross alt vært en del som tok meg bokstavelig (du gjorde det utrolig nok selv i starten), men det jeg ikke skjønner, og som jeg tviler veldig på at DOLs eiere vil ha spesielt mye forståelse for, er at du ikke blir slettet.

Nææi. tok du screenshots altså...Gi deg da! gjorde du virkelig det?? Herre min hatt hvor kul du er mann!

Etter å ha feilet totalt i dine forsøk på å spille kristenfundamantalist, omtrendt uten respons fra noen, lykkes du riktig nok bedre som åpen rabiat venstreekstremist/islamist på folkehøgskolenivå. men det er uansett en stor fordel hvis du kan skaffe deg sunne interesser.

Og med sunne interresser menes ikke Varg Vikernes elns.

Endret av Nord og ned
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...