Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde stripet blondt hår som Jennifer Anniston. Så etter mye ettervekst ville jeg bli mørk igjen, og farget det lyse med hjemmefarge. Ble grågrønt!!! Aldri gjør det hjemme! Jammen har hårfarge mye å si. En gang blond alltid blond sier jeg bare.

Anonymous poster hash: 4eff3...1ed

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392118-krise-p%C3%A5-h%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde stripet blondt hår som Jennifer Anniston. Så etter mye ettervekst ville jeg bli mørk igjen, og farget det lyse med hjemmefarge. Ble grågrønt!!! Aldri gjør det hjemme! Jammen har hårfarge mye å si. En gang blond alltid blond sier jeg bare.

Anonymous poster hash: 4eff3...1ed

Det som skjer når man farger bleket hår, i motsetning til ubleket hår:

Når håret ble bleket, ble fargestoffer bleket bort.

Hos frisøren, når frisøren skal farge bleket hår, tilfører frisøren den fargen som mangler (pga at håret er bleket), i tillegg til den hårfargen som håret skal farges med.

Gjør man dette uten å tilføre den manglende fargen, blir håret grønt

Anonymous poster hash: 6bad9...1a7

AnonymBruker

Det som skjer når man farger bleket hår, i motsetning til ubleket hår:

Når håret ble bleket, ble fargestoffer bleket bort.

Hos frisøren, når frisøren skal farge bleket hår, tilfører frisøren den fargen som mangler (pga at håret er bleket), i tillegg til den hårfargen som håret skal farges med.

Gjør man dette uten å tilføre den manglende fargen, blir håret grønt

Tillegg, se her: Fra lys til mørk

- Dersom man har helt lyst hår som enten er lysfarget, lysstripet eller bleket, og ønsker et mørkere hår, vil jeg for det første absolutt anbefale at man gjør dette hos frisøren. Her skal alt stemme for å få en fin brunfarge som ikke er matt, grønn eller ujevn, forteller Bjørnevoll til Kvinneguiden.

For å skape en brunfarge i et bleket hår, som ikke inneholder noe særlig pigmenter, må en tilføre rødt eller oransje, alt etter hvilket sluttresultat man ønsker.

- Dette er avansert fargeteori og frisørene bruker mye tid på å lære og praktisere dette. Brunfargen blir som regel varm første gang fordi den må forpigmenteres, men kan senere korrigeres til en litt kaldere farge, sier frisøren videre.

Er du naturlig lys i håret og det ikke er kjemisk behandlet, inneholder håret de naturlige pigmentene som må til for å skape en fin brunfarge.

- Men vanligvis er også lyse hår solbleket og man må tenke på forpigmentering også i disse tilfellene.

http://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/article811222.ece

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...