AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 Skrevet 14. mai 2013 Hvis man har hatt lang utdannelse, men ikke rukket å komme i jobb, blir det lagt til et tillegg i uføretrygden pga den inntekten som man kunne ha hatt hvis man ikke hadde blitt ufør? Eller har ikke utdanningen noen innvirkning på hvor mye man vil få i uføretrygd? Anonymous poster hash: ba88b...c25 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 Skrevet 14. mai 2013 Person A har hatt en lengre utdannelse, men ble ufør før hun kom i arbeid, 25 år gammel. Person B har ikke hatt utdanning, og har heller ikke vært i arbeid, og ble uføretrygdet da hun var 25 år. Uføretidspunkt for begge ble satt til da de var 25 år gamle. Vil person A og person B få likt beløp i uføretrygd? Anonymous poster hash: ba88b...c25 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 Skrevet 22. mai 2013 Ja, likt. Utdanning gir ikke inntekt, og har derfor ingenting å si i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: 840fb...0ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Ja, likt. Utdanning gir ikke inntekt, og har derfor ingenting å si i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: 840fb...0ac Takk for svaret. Jeg har tidligere hørt at om man har utdanning, så blir trygden regnet ut i fra hvor mye men kunne ha tjent i det yrket man er utdannet til, i de tilfellene man blir ufør før man rekker å komme i arbeid. Men da er det enten feilinformasjon jeg har fått, eller at det har blitt forandringer. Anonymous poster hash: ba88b...c25 0 Siter
frosken Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Takk for svaret. Jeg har tidligere hørt at om man har utdanning, så blir trygden regnet ut i fra hvor mye men kunne ha tjent i det yrket man er utdannet til, i de tilfellene man blir ufør før man rekker å komme i arbeid. Men da er det enten feilinformasjon jeg har fått, eller at det har blitt forandringer. Anonymous poster hash: ba88b...c25 Trygd regnes ikke ut på den måten du beskriver og har aldri blitt det heller. Derimot brukes denne beregningsmåten i erstatningssaker og forsikringsoppgjør. Da utmåles beløpet i forhold til hvilket konkret økonomisk tap noen kan sies å ha hatt som følge av en ulykke ol. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 Skrevet 23. mai 2013 Trygd regnes ikke ut på den måten du beskriver og har aldri blitt det heller. Derimot brukes denne beregningsmåten i erstatningssaker og forsikringsoppgjør. Da utmåles beløpet i forhold til hvilket konkret økonomisk tap noen kan sies å ha hatt som følge av en ulykke ol. Tusen takk for et svært godt og oppklarende svar med nyttig info. Anonymous poster hash: ba88b...c25 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.