Gå til innhold

Har aktiviteten falt betrakelig etter omleggingen?

Anbefalte innlegg

Det er sant, men da er man vel avhengig av at den som svarer deg, har sitert deg? Selv bruker jeg ikke den funksjonen, jeg bruker bare "vis nytt innhold" og hopper rett inn sist leste innlegg.

Hvis du klikker på "Vis Nytt Innhold", så vil du se en stjerne til venstre for de trådene du har deltatt.

Trykker du på stjernen så kommer du til siste uleste innlegg, og leser du nedover derfra vil du finne svar til deg. Når jeg svarer så bruker jeg omtrent alltid "Svar"-knappen, som legger inn en sitatboks automatisk. Da husker jeg hva jeg skal svare på, og de som leser ser det er til dem.

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

22

• Sør

18

• GodHatesUsAll

9

• Bookworm

7

Hvis du klikker på "Vis Nytt Innhold", så vil du se en stjerne til venstre for de trådene du har deltatt.

Trykker du på stjernen så kommer du til siste uleste innlegg, og leser du nedover derfra vil du finne svar til deg. Når jeg svarer så bruker jeg omtrent alltid "Svar"-knappen, som legger inn en sitatboks automatisk. Da husker jeg hva jeg skal svare på, og de som leser ser det er til dem.

Ja, dette vet jeg - og det er denne "teknikken" jeg bruker og jeg bruker også "svar" knappen... Jeg trodde dere snakket om en egen "knapp" med "svar til meg" hvor man fikk oversikt over svarene jeg, men det finnes kanskje ikke?

Ja, dette vet jeg - og det er denne "teknikken" jeg bruker og jeg bruker også "svar" knappen... Jeg trodde dere snakket om en egen "knapp" med "svar til meg" hvor man fikk oversikt over svarene jeg, men det finnes kanskje ikke?

Nei, ikke over de individuelle svarene, men over trådene man har deltatt i.

Det med "individuelle svar" var jo ofte ubrukelig på gamle DOL, uansett, fordi trådene var så lange, og folk siterte ikke hva de svarte på. Så da måtte man bruke masse tid på å søke etter klokkeslettet de postet, for å se hva de svarte på.

Nå ser man med en gang hva de har svart på, hvis de bare husker å trykke på en knapp som inkluderer et sitat.

Det er klart at det er tilfeller hvor den ene eller andre løsningen er best, men det du beskriver kan fint gjøres på nye DOL, akkurat slik vi skriver til hverandre nå. Jeg har svart deg, og du ser med en gang hvem som har svart deg.

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Denne løsningen fungerer greit når det bare er to eller i alle fall få deltakere i tråden, men ikke når det er flere som kommenterer ulike innlegg i tråden.

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Denne løsningen fungerer greit når det bare er to eller i alle fall få deltakere i tråden, men ikke når det er flere som kommenterer ulike innlegg i tråden.

Vet du, jeg er egentlig helt uenig med deg jeg... av den grunn at hvis man mister oversikten over hvem som skriver, så kanskje man kan svare på sak :P

GodHatesUsAll

Det var jo mye artigere når en kunne legge svaret direkte under den som svarte en. Når en da svarer på et svar til seg, oppstår ulike tråder i tråden.

Se for deg at Laguna (eksempelvis) nå skriver et innlegg som ti stykker kommenterer under hverandre. Når hun (eventuelt) skal kommentere hvert av disse må hun legge svarene under hverandre. Eventuelt må hun samle alle svarene i ett innlegg, så kan en jo tenke seg hvor oversiktlig det blir når hver og en av de 10 (evt.) skal kommentere svaret Laguna ga.... etc. etc.

Det er en vanesak. Så godt som alle forum i nettverdenen er bygd opp etter det prinsippet man ser her, og det er nok fordi det fungerer. Men man må legge av seg en del gamle vaner, og f.eks. bli flinkere til å qoute innleggene man svarer på. Hvis ikke blir det bare rot.

Det jeg ikke forstår er hvorfor DOL lar folk skrive anonymt i ikke-sensitive forum som dette. Det er ikke enkelt å vite hva den anonyme man svarer kanskje har skrevet tidligere når det er 10 andre som har skrevet anonymt, og man ikke vet om dette er en person eller 10 ulike personer. 

Jeg skjønner at det kan være greit å ha muligheten til å skrive anonymt på forumets legesider, men her på Åpent? Det eneste anonyme innlegg kommer til å bli brukt til her er å svare seg selv eller til å slenge dritt.

Annonse

Ja, aktiviteten har falt betraktelig etter omleggingen. 

Det kunne før være 100 nye innlegg på en time, og tar det noen timer får å få 10 nye innlegg på.

Enig med den som sa at det er kjedelig å skrive og ikke få kommentarer/svar. Og uenig med den som sa at aktiviteten bare er redusert pga mai måned. Også enig i at dette er rotete og uoversiktlig med mye scrolling. 

Også enig med den som sa at hun er mye sjeldnere her. Jeg var aktiv DOL bruker i minst 10 år, og var til tider mye inne her. Nå er jeg innom omtrent hver dag, men maks 5 minutter. Svarer meget sjeldent.

(Nicket er skiftet i forbindelse med omlegging, og er derfor ikke kjent for dere)

Det er en vanesak. Så godt som alle forum i nettverdenen er bygd opp etter det prinsippet man ser her, og det er nok fordi det fungerer. 

Fullt klar over det. Men det er en grunn til at mange av oss foretrakk DOL fremfor f.eks. Kvinneguiden, som har mange lignende typer innlegg.

GodHatesUsAll

Fullt klar over det. Men det er en grunn til at mange av oss foretrakk DOL fremfor f.eks. Kvinneguiden, som har mange lignende typer innlegg.

Jepp, jeg ser den. Det forrige oppsettet var tross alt ganske unikt. Jeg slet selv med andre forum en gang i tiden, men det gikk i hvert fall for meg fort over og man blir vant med det.

Nei, ikke over de individuelle svarene, men over trådene man har deltatt i.

Det med "individuelle svar" var jo ofte ubrukelig på gamle DOL, uansett, fordi trådene var så lange, og folk siterte ikke hva de svarte på. Så da måtte man bruke masse tid på å søke etter klokkeslettet de postet, for å se hva de svarte på.

Nå ser man med en gang hva de har svart på, hvis de bare husker å trykke på en knapp som inkluderer et sitat.

Eller man måtte sitte med linjal for å finne det opprinnelige innlegget når mange har svart på samme innlegg. Mye mer oversiktlig med sitat, eller multisitat om det er flere man ønsker å svare på.  

påskelilje

Jeg savner svigermortrådene. Men orker ikke engasjere meg til å lage slike tråder selv, så jeg skal ikke klage... Synes det er lite inspirerende her - men greit nok å få svar på noen konkrete spørsmål, jfr kjøkkeninnredning...

Sjekker innom av og til, og det er få nye innlegg. Har folk flyktet?

Anonymous poster hash: 50a39...bbc

Har ikke akkurat flyktet, men den nye utformingen har gjort at jeg har mistet interessen og er her langt mindre enn før.

Annonse

Nicklusheletida

Sjekker innom av og til, og det er få nye innlegg. Har folk flyktet?

Anonymous poster hash: 50a39...bbc

Nye dol er gørrkjedelig sammenlignet med det som var tidligere for å si det det rett ut. Jeg titter innom noen ganger i løpet av dagen, men da ser jeg at bare gjester, skjulte brukere og noen få faste og kjente nick. Da  blir det uinteresant for meg og jeg gidder ikke logge meg på eller bruke tid her inne, så jeg går fort ut igjen. Det kommer jo ingen nye innlegg heller, bare de samme som gamle som jeg heller ikke bruker mye tid på merker jeg fordi det blir for mye blaing. Gamle dol fungerte perfekt. Her tar hvert innlegg for stor plass og det blir for mange sider å bla seg gjennom.

Nye dol er gørrkjedelig sammenlignet med det som var tidligere for å si det det rett ut. Jeg titter innom noen ganger i løpet av dagen, men da ser jeg at bare gjester, skjulte brukere og noen få faste og kjente nick. Da  blir det uinteresant for meg og jeg gidder ikke logge meg på eller bruke tid her inne, så jeg går fort ut igjen. Det kommer jo ingen nye innlegg heller, bare de samme som gamle som jeg heller ikke bruker mye tid på merker jeg fordi det blir for mye blaing. Gamle dol fungerte perfekt. Her tar hvert innlegg for stor plass og det blir for mange sider å bla seg gjennom.

Ikke forlat oss, da, Nickløs!! Please!

Men er det egentlig flere anonyme, eller er det bare at man ikke kan ha midlertidige nick av typen "Lurer på dette idag"?

Enig med deg, dette er drit kjedelig, jeg også titter innom av og til men lysten til å lese og delta er på ett minimum. Blir så jævlig irritert over denne jævla scrollingen. Det er riktignok noen bedre funksjoner, men det oppveier ikke det negative.

AnonymBruker

Det er politikk (som diskuteres på på Åpent), ikke hat mot uskyldige individer.

Da er debatt og innvandringspolitikken og Schengen like legitimt på Åpnet. Dette er politikk godt som noe.

Anonymous poster hash: bc826...af9

Sludder. Å linke til aktuelle artikler i pressen er ikke "hat".

Anonymous poster hash: bc826...af9

Du kan lese dette, hvor man ser hvordan hat mot jøder og romfolk går hånd i hånd, og er det samme:

http://www.dagbladet.no/2013/05/15/kultur/debatt/politiske_ideer/politiet/historie/27186662/

Her er til og med bilder hvor jøder fremstilles slik som romfolket fremstilles i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...