slabbedask Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Nei, jeg gidder ikke skrive til ekstremister som kun har personangrep som kjennemerke. Så fint at du fikk mulighet til å svare likevel da. Hvis du/han ikke ser forskjellen mellom et hakekorsflagg, og flagget til f. eks. Polen, Sverige, Tyskland osv, så er dere mer historieløse enn jeg trodde. Bare det at man engang spør spørsmålet sier jo sitt. Har du overhodet ikke hatt noen historietimer på skolen? Kan du ikke ta personangrepene dine på Meldinger? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Mohammed-karikaturen ble, i følge tegneren selv, laget spesifikt for å provosere muslimer. Dette blir ikke mere sant selv om du nok en gang gjentar denne løgnen. Og det ble faktisk ikke bråk før en gjeng muslimer tok med seg "falske" karrikaturer (bl.a. av Muhammed med en grisemaske) til Midt-Østen. Hvis man blir provosert av en 7-åring med "feil flagg" i barnetoget, og tror at Norges Grunnlov faller på grunn av dette, så bør man kanske sette seg inn i hva vi faktisk feirer. Da er man kunnskapsløs. For noen er Grunnlovsdagen og det norske flagg hellig, og det får man respektere. Det er helt unødvendig å provosere med å gå med et annet lands flagg den timen toget tar. Det kan man heller vifte med resten av årets 8759 timer. Anonymous poster hash: 61eb1...48b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Dette blir ikke mere sant selv om du nok en gang gjentar denne løgnen. Og det ble faktisk ikke bråk før en gjeng muslimer tok med seg "falske" karrikaturer (bl.a. av Muhammed med en grisemaske) til Midt-Østen. For noen er Grunnlovsdagen og det norske flagg hellig, og det får man respektere. Det er helt unødvendig å provosere med å gå med et annet lands flagg den timen toget tar. Det kan man heller vifte med resten av årets 8759 timer. Anonymous poster hash: 61eb1...48b Men hvis du tenker slik så kan du vel flytte til et diktatur, uten ytringsfrihet? Der nekter man folk å ytre seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Bookworm: Tror du savner litt action idag? Bare for å si litt: Jeg skjønner ikke poenget med å hisse seg opp over at en håndfull unger får tegne norsk flagg på den ene siden, og sitt opprinnelseslands flagg på den andre siden. På mange måter ser jeg på dette som en slags ære overfor Norge - at de viser at de faktisk er med og feirer den norske nasjonaldagen selv om de har opprinnelse i et annet land. En fin gest spør du meg Vi trenger neppe å være redde for at det skal bli flere utenlandske flagg enn norske på 17.mai - for det er de færreste som føler det naturlig å feire nasjonaldagen med andre flagg enn norske Når det gjelder at vi nordmenn feirer 17.mai med tog i utlandet, så har jeg heller ikke problemer med det. Like lite som jeg ville hatt problemer med å takle at f.eks. Irak fikk avstengt ei gate eller to i Oslo på sin nasjonaldag... det tror jeg dog mange her inne ville slitt med tanken på å akseptere Endret 18. mai 2013 av Togli 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 I forkant av 17. mai har det som tidligere år igjen blitt diskutert hvilke lands flagg som kan være med i 17. mai-toget. Bare norske? Eller kan våre nye landsmenn ha med sine lands flagg? Det der er egentlig en historieløs ikke-debatt som misbrukes av de som vil ha dårlig stemning rundt innvandring og integrering. Noe av grunnen til at den dukket opp første gangen, er at det finnes noen lokale regler her og der som sier at det kun er tillatt med skolefaner og norske flagg i 17. mai-toget. Disse reglene er mye eldre enn norsk innvandringsdebatt, de kom i 1972 fordi man fryktet at noen ville forurense togene med Ja eller Nei til EF (eller EEC, det het ikke EU den gangen). Nei-sidens hovedslagord var "Nei til salg av Norge", og det ble spilt mye på følelsesladede påstander om at vi ville miste både det ene og det andre hvis Norge ble medlem. Derfor var mange - sikkert med god grunn - engstelige for at det ville komme slagord og Nei-bannere i 17. mai-togene (Nei-siden hadde nok mest å hente på akkurat nasjonaldagen, ved å påstå at "dette kan være siste gangen" el.l). Reglene kom altså for å unngå politisering av 17. mai, det var heller ikke ønskelig med helt røde eller andre typiske politiske flagg. Det finnes ingen lover om dette, det var de lokale 17. mai-komiteene som enkelte steder så behov for å legge EF-debatten død akkurat den dagen. Jeg var tenåring den gangen og husker det godt. Så var det noen som gjenoppdaget disse reglene for noen år siden, det var vel Fabian Stang som syntes de burde oppheves, angivelig fordi de hindret barn å bruke det flagget de ville. Det var vel misforstått snillisme, for det er aldri noen som har brydd seg om hvorvidt det var noen FN-flagg eller "utenlandske" flagg der. Jeg tror noen internasjonale skoler iblant hadde en blanding av norske flagg og FN-flagg i toget, før dette ble betent, uten at noen reagerte på det. Det har vel aldri vært noen barn som har insistert på å bruke annet enn norske flagg - og om så var, ville nok ingen lagt merke til ett enkelt flagg av en annen type uansett. Men barn over hele verden vil gjerne gjøre som de andre barna gjør der og da, så jeg tviler på at det er noe reelt behov - jeg har da sett unger som ikke kan snakke norsk, gå med vårt nasjonalflagg i 17. mai-tog i utlandet. Når det gjelder den skolen i Ålesund(?), var det jo bare noen papirflagg de hadde laget til jubileet sitt, der de markerte at de hadde elever med bakgrunn fra hele verden ved å tegne flagg med en norsk side og sitt / foreldrenes hjemlands flagg på den andre siden. Så var det noen som lurte på om de kunne ta med dem i toget. Det er jo tradisjon å gjøre litt stas på jubileumsskolene i 17.mai-togene. Dette ble misbrukt noe veldig på internett og Facebook, de mente nok aldri å lage noen debatt av den typen som fulgte. Jeg synes man skal heise et hvitt fredsflagg hver gang noen vil helle bensin på glørne i denne ikke-debatten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Bookworm: Tror du savner litt action idag? Bare for å si litt: Jeg skjønner ikke poenget med å hisse seg opp over at en håndfull unger får tegne norsk flagg på den ene siden, og sitt opprinnelseslands flagg på den andre siden. På mange måter ser jeg på dette som en slags ære overfor Norge - at de viser at de faktisk er med og feirer den norske nasjonaldagen selv om de har opprinnelse i et annet land. En fin gest spør du meg Vi trenger neppe å være redde for at det skal bli flere utenlandske flagg enn norske på 17.mai - for det er de færreste som føler det naturlig å feire nasjonaldagen med andre flagg enn norske Når det gjelder at vi nordmenn feirer 17.mai med tog i utlandet, så har jeg heller ikke problemer med det. Like lite som jeg ville hatt problemer med å takle at f.eks. Irak fikk avstengt ei gate eller to i Oslo på sin nasjonaldag... det tror jeg dog mange her inne ville slitt med tanken på å akseptere Jeg savnet nok litt action ja... Jeg har heller ikke noe imot noe av dette, jeg bare lurte på om folk mener at det gjelder egne regler for nordmenn og andre for ikke-nordmenn. Og det gjør tydeligvis det, vi nordmenn kan visst ikke gjøre noe feil 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 Det der er egentlig en historieløs ikke-debatt som misbrukes av de som vil ha dårlig stemning rundt innvandring og integrering. Noe av grunnen til at den dukket opp første gangen, er at det finnes noen lokale regler her og der som sier at det kun er tillatt med skolefaner og norske flagg i 17. mai-toget. Disse reglene er mye eldre enn norsk innvandringsdebatt, de kom i 1972 fordi man fryktet at noen ville forurense togene med Ja eller Nei til EF (eller EEC, det het ikke EU den gangen). Nei-sidens hovedslagord var "Nei til salg av Norge", og det ble spilt mye på følelsesladede påstander om at vi ville miste både det ene og det andre hvis Norge ble medlem. Derfor var mange - sikkert med god grunn - engstelige for at det ville komme slagord og Nei-bannere i 17. mai-togene (Nei-siden hadde nok mest å hente på akkurat nasjonaldagen, ved å påstå at "dette kan være siste gangen" el.l). Reglene kom altså for å unngå politisering av 17. mai, det var heller ikke ønskelig med helt røde eller andre typiske politiske flagg. Det finnes ingen lover om dette, det var de lokale 17. mai-komiteene som enkelte steder så behov for å legge EF-debatten død akkurat den dagen. Jeg var tenåring den gangen og husker det godt. Så var det noen som gjenoppdaget disse reglene for noen år siden, det var vel Fabian Stang som syntes de burde oppheves, angivelig fordi de hindret barn å bruke det flagget de ville. Det var vel misforstått snillisme, for det er aldri noen som har brydd seg om hvorvidt det var noen FN-flagg eller "utenlandske" flagg der. Jeg tror noen internasjonale skoler iblant hadde en blanding av norske flagg og FN-flagg i toget, før dette ble betent, uten at noen reagerte på det. Det har vel aldri vært noen barn som har insistert på å bruke annet enn norske flagg - og om så var, ville nok ingen lagt merke til ett enkelt flagg av en annen type uansett. Men barn over hele verden vil gjerne gjøre som de andre barna gjør der og da, så jeg tviler på at det er noe reelt behov - jeg har da sett unger som ikke kan snakke norsk, gå med vårt nasjonalflagg i 17. mai-tog i utlandet. Når det gjelder den skolen i Ålesund(?), var det jo bare noen papirflagg de hadde laget til jubileet sitt, der de markerte at de hadde elever med bakgrunn fra hele verden ved å tegne flagg med en norsk side og sitt / foreldrenes hjemlands flagg på den andre siden. Så var det noen som lurte på om de kunne ta med dem i toget. Det er jo tradisjon å gjøre litt stas på jubileumsskolene i 17.mai-togene. Dette ble misbrukt noe veldig på internett og Facebook, de mente nok aldri å lage noen debatt av den typen som fulgte. Jeg synes man skal heise et hvitt fredsflagg hver gang noen vil helle bensin på glørne i denne ikke-debatten Takk for et godt og opplysende svar - historien bak flaggreglene kjente jeg ikke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Fra Aftenpostens leder: 17. MAI er samlende, men kan likevel bli misbrukt. I 2004 vurderte Gran skole, en skole med stor andel minoritetselever å trekke seg fra 17. maitoget, etter å ha mottatt trusler av høyreekstremistisk karakter mot skolens elever. På 1980-tallet truet nynazister med å sprenge Sagene skole i lufta 17. mai. I toget gikk politifolk side om side med innvandrerbarn fra Sagene. Når nasjonale minoriteter slutter opp om 17. mai, kan ytterliggående og kanskje også voldelige grupper se seg tjent med å bruke nasjonaldagen til å markere misnøye med hvilken vei Norge går. Dette er en problemstilling som fortjener mer oppmerksomhet enn en forespørsel om noen utenlandske flagg i barnetoget. Kilde: http://www.aftenposten.no/meninger/leder/17-mai-splitter-ikke-det-moderne-Norge-7198890.html Husk også at Ålesund-saken også kom fra en nynazist side - dette er oppkonstruerte problemstillinger for å spre møkk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg savnet nok litt action ja... Jeg har heller ikke noe imot noe av dette, jeg bare lurte på om folk mener at det gjelder egne regler for nordmenn og andre for ikke-nordmenn. Og det gjør tydeligvis det, vi nordmenn kan visst ikke gjøre noe feil Vi kan helt klart være kvalmt selvgode 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodHatesUsAll Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Det der er egentlig en historieløs ikke-debatt som misbrukes av de som vil ha dårlig stemning rundt innvandring og integrering. Noe av grunnen til at den dukket opp første gangen, er at det finnes noen lokale regler her og der som sier at det kun er tillatt med skolefaner og norske flagg i 17. mai-toget. Disse reglene er mye eldre enn norsk innvandringsdebatt, de kom i 1972 fordi man fryktet at noen ville forurense togene med Ja eller Nei til EF (eller EEC, det het ikke EU den gangen). Nei-sidens hovedslagord var "Nei til salg av Norge", og det ble spilt mye på følelsesladede påstander om at vi ville miste både det ene og det andre hvis Norge ble medlem. Derfor var mange - sikkert med god grunn - engstelige for at det ville komme slagord og Nei-bannere i 17. mai-togene (Nei-siden hadde nok mest å hente på akkurat nasjonaldagen, ved å påstå at "dette kan være siste gangen" el.l). Reglene kom altså for å unngå politisering av 17. mai, det var heller ikke ønskelig med helt røde eller andre typiske politiske flagg. Det finnes ingen lover om dette, det var de lokale 17. mai-komiteene som enkelte steder så behov for å legge EF-debatten død akkurat den dagen. Jeg var tenåring den gangen og husker det godt. Så var det noen som gjenoppdaget disse reglene for noen år siden, det var vel Fabian Stang som syntes de burde oppheves, angivelig fordi de hindret barn å bruke det flagget de ville. Det var vel misforstått snillisme, for det er aldri noen som har brydd seg om hvorvidt det var noen FN-flagg eller "utenlandske" flagg der. Jeg tror noen internasjonale skoler iblant hadde en blanding av norske flagg og FN-flagg i toget, før dette ble betent, uten at noen reagerte på det. Det har vel aldri vært noen barn som har insistert på å bruke annet enn norske flagg - og om så var, ville nok ingen lagt merke til ett enkelt flagg av en annen type uansett. Men barn over hele verden vil gjerne gjøre som de andre barna gjør der og da, så jeg tviler på at det er noe reelt behov - jeg har da sett unger som ikke kan snakke norsk, gå med vårt nasjonalflagg i 17. mai-tog i utlandet. Når det gjelder den skolen i Ålesund(?), var det jo bare noen papirflagg de hadde laget til jubileet sitt, der de markerte at de hadde elever med bakgrunn fra hele verden ved å tegne flagg med en norsk side og sitt / foreldrenes hjemlands flagg på den andre siden. Så var det noen som lurte på om de kunne ta med dem i toget. Det er jo tradisjon å gjøre litt stas på jubileumsskolene i 17.mai-togene. Dette ble misbrukt noe veldig på internett og Facebook, de mente nok aldri å lage noen debatt av den typen som fulgte. Jeg synes man skal heise et hvitt fredsflagg hver gang noen vil helle bensin på glørne i denne ikke-debatten Da lærte jeg noe nytt i dag også. Bra innlegg! For øvrig viste de fleste nyhetsredaksjoner et innslag fra Ålesund på fredag, og det hele var altså en banner med en del tegnede flagg. De små barna fra den aktuelle skolen fikk for øvrig applaus som de aldri hadde fått før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3475990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Da lærte jeg noe nytt i dag også. Bra innlegg! For øvrig viste de fleste nyhetsredaksjoner et innslag fra Ålesund på fredag, og det hele var altså en banner med en del tegnede flagg. De små barna fra den aktuelle skolen fikk for øvrig applaus som de aldri hadde fått før. Det så jeg ikke Men herlig at det tross alt er flest av de rause menneskene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3476043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Da lærte jeg noe nytt i dag også. Bra innlegg! Takk! Det er mange som tror at historisk tid starter sammen med digitaliseringen fra ca. 1992. Det stemmer ikke. Vi gamlinger får korrigere når historieløsheten tar overhånd eller fører til altfor skadelige misforståelser Det følgende er noe jeg skrev i en tilsvarende krangel fra 2011: I mange år ble det sendt ut et skriv om det store 17.-maitoget i Oslo sentrum, og der sto samme formuleringen hvert år - at norske, samiske og FN-flagg er tillatt. Ingen bråkte noe om det, det var ikke vært en eneste "sak" der noen prøvde seg med noe annet, eller klaget over denne regelen. Det har heller ikke vært spesielt mange FN-flagg å se. I 2008 eller deromkring var det noen som hang seg opp i denne "regelen", og dermed ble saken blitt gjort til et NM i toleranse og integrering. Det har aldri vært noe problem med at f.eks. afrikanske innvandrere har ønsket å bruke andre flagg, og ikke fortell meg at de _egentlig_ har hatt fryktelig lyst til det, men ikke våget pga. det rundskrivet. Slike rundskriv får ikke særlig stor oppmerksomhet, og det har aldri vært noen 17.mai-vakter langs ruta for å passe på at ingen bærer feil flagg. Barna som går i tog, har aldri hatt noe problem med å følge den regelen. Det er jo heller ikke påbudt å ha med flagg, man kan f.eks. ha en leketrompet i stedet. Det som _virkelig_ ville se rart ut, er hvis de innvandrergruppene som er størst i Oslo, nemlig dansker og svensker, tok med seg sine "egne" flagg. 17.mai har mer med at vi er ute av unionen med våre naboland å gjøre, enn med fjernere verdensdeler. Dagen handler heller ikke om 2. verdenskrig, selv om en viss generasjon later til å tro det - allikevel er det kanskje like greit at f.eks. den tyske skolen i Oslo ikke plutselig skifter flagg.Jeg tror slett ikke det er lurt å omdefinere 17.maitoget til en flaggparade der alle viser hvor de stammer fra. Det er ikke dagen for f.eks. å rette fokus på at det innenfor en klasse faktisk er fem unger fra Midtøsten som antakelig ville kastet stein på hverandre hvis de hadde bodd et annet sted (ja, det er mange slike skoleklasser i Oslo). Men jeg synes også vi skal vente med å lage rabalder til det eksisterer et problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3476065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodHatesUsAll Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Men jeg synes også vi skal vente med å lage rabalder til det eksisterer et problem. Og dette er det viktigste, for det har ikke eksistert et problem. I år var det en høyreekstrem nettside som løy - og deres løgn ble sendt rundt på Facebook i et enormt antall, nådde nyhetene, nyhetene tar saken, FRPs Aina Stenersen går ut og sier 17-mai for henne er ødelagt pga alle de utenlandske flaggene (som knapt noen andre enn Stenersen har sett), og det hele er i gang. Men egentlig er det ingen sak i det hele tatt - for innvandrerne vil jo vifte med norsk flagg på 17-mai. I 2011 var det en eller annen i syttendemaikommiteen som lanserte forslaget om å bruke andre flagg - og det ble også da en stor sak, men det var ingen sak. Det var denne ene kvinnens mening, og de klarte ikke å finne andre med hennes holdning - men igjen ble det debatter på tv, sinte leseinnlegg, osv - og det så ut som om noen nærmest ville okkupere våre 17-mai-tog med utenlandske flagg. I disse internettider går ting fort, og mekanismene her er ganske skremmende. En fjær blir til hauger av høns på to timer takket være sosiale medier. Den her gikk sin seiersgang på Facebook etter årets flaggdebatt. "Å tråkke på barnehender"Hvor liten føler man seg når man finner glede i å spre løgner om at noen barn i en tilfeldig norsk by vil bruke sine egenlagde flagg på 17. mai? Hvor kommer den slags sinne og hat fra?På Aspøy skole i Ålesund var de helt sikkert glade og stolte over å skulle gå først i 17. maitoget i byen, og ettersom skolen nylig har fylt 90 år og elevene i den forbindelse hadde laget sine egne flagg så spurte skolen pent om å få lov til det. En gladsak med andre ord. Men så, ut fra både mørke kroker og andre gjemmesteder, begynner det å sive ut rykter om at dette er snikislamisering, en trussel mot den norske kulturen og så videre. Altså alle de samme argumentene som smeller hver gang en eller annen stakkarslig liten rasist finner det for godt å tråkke på andre mennesker, mennesker de aldri har møtt, mennesker de ser på som mindreverdige og annenrangs. Hvor kommer dette sinnet og hatet fra? Hadde det bare vært fra de vanlige avgrunnene dette grumset hadde pipla ut fra ville jeg kanskje ikke ha gjort annet enn å registrere det som nok et dumskapens utspill, men så ser jeg at det sprer om seg, folk jeg ikke ville forventa at skulle spre den slags gjør det også (og nei, jeg skriver ikke dette for å henge ut noen av dere, ingen navn nevnes), og da klarer jeg ikke lenger å sitte stille og holde kjeft. Noen må fortelle dem at de er med på å spre rasistisk propaganda fra ei velkjent nettside av og for rasister. Og ikke bare det, det er noen glade unger de bruker i sin propaganda, unger som ikke tenker farger når de ser verken andre unger eller flagg, unger som er stolte over å få gå først i et 17. maitog, kanskje for første og siste gang i sitt liv. Unger som gleder seg til å vifte til familie og venner med et flagg de har laga sjøl. Det burde sikkert gjort meg forbanna at noen er så smålige at dette gjør dem sinte, men det gjør meg bare trist. Nå vil sikkert noen si at jeg er naiv, og at jeg ikke er stolt over å være norsk. Vel, jeg er ganske sikkert naiv til tider. Noen ganger er jeg også stolt over å være norsk, ikke daglig eller ukentlig kanskje, men det er nok et uttrykk for at jeg er såpass trygg på min egen nasjonalitet at jeg ikke ser spøkelser rundt hver eneste sving eller i hver eneste barnehånd og hele tida må minne meg sjøl og omverdenen på at jeg er norsk. Jeg er i alle fall ikke stolt av å være norsk når vi opptrer så smålig som dette. Jeg opplever en slags stolthet over å være norsk når vi gjør det godt på internasjonale statistikker over gode land å bo i, og når vi gjør det godt i idrett, særlig idretter der andre land også deltar, det er stas. Og jo da, vi har et fint flagg, fullt på linje med de fineste fra utlandet. Vel, jeg slutter her, blir jo ganske deprimert av å måtte argumentere for hvorfor det er feil å tråkke på barnehender som vifter med et flagg. God helg! Kunne ikke vært mer enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/392252-17-mai-og-norske-flagg/page/2/#findComment-3476075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.