Gå til innhold

Jeg synes at det er dumt når flere brukere har samme profilbilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

17

• Sør

7

• GodHatesUsAll

6

• Nord og ned

5

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Nylig var det noen som trodde at Nord og ned var Sør,

og det kan skape forviklinger...

Anonymous poster hash: 0b096...1a3

Eksempel her, i innlegg nr 5

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392287-hvordan-finne-bileeier/

Innlegg nr 2:

Nord og ned
  • photo-40383.jpg?_r=1365895655
  • Medlem

Skrevet i går, 13:25

Enkelt. Skriv regnummeret uten opphold mellom bokstaver og tall på en SMS til 2282

Innlegg nr 5:

laban
  • photo-thumb-2689.gif?_r=1365584238
  • Medlem

Skrevet i går, 21:52

Hvis du har smarttelefon: Søk på appen "Bil og henger"og last den ned. Eller følg rådet fra Sør.

Sør deltok ikke i tråden...
Kanskje ikke alle leser nicknavnet, men bare ser på profilbildet når de registrerer hvem som har skrevet innlegg...(?)

Eksempel her, i innlegg nr 5

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392287-hvordan-finne-bileeier/

Innlegg nr 2:

Nord og ned
  • photo-40383.jpg?_r=1365895655
  • Medlem

Skrevet i går, 13:25

Enkelt. Skriv regnummeret uten opphold mellom bokstaver og tall på en SMS til 2282

Innlegg nr 5:

laban
  • Medlem

Hvis du har smarttelefon: Søk på appen "Bil og henger"og last den ned. Eller følg rådet fra Sør.

Kanskje ikke alle leser nicknavnet, men bare ser på profilbildet når de registrerer hvem som har skrevet innlegg...(?)

Innlegg nr 5:

laban
  • Medlem

Altså - vanligvis ser jeg på absolutt alt, og jeg er mye flinkere til å lese enn til å kjenne igjen bilder. 

Men akkurat denne gangen svarte jeg med mobilen, og må ha blingset litt av den grunn.  Det skal selvfølgelig aldri gjenta seg. 

Det førte vel heller ikke til så stor skade i denne tråden.  Jeg kan forestille meg mange tråder der man (selv ikke jeg, som beviselig er gammel og sløv) absolutt ikke vil være i tvil om det er Sør eller en med samme bilde, som svarer.

AnonymBruker

Innlegg nr 5:

laban
  • Medlem

Altså - vanligvis ser jeg på absolutt alt, og jeg er mye flinkere til å lese enn til å kjenne igjen bilder. 

Men akkurat denne gangen svarte jeg med mobilen, og må ha blingset litt av den grunn.  Det skal selvfølgelig aldri gjenta seg. 

Det førte vel heller ikke til så stor skade i denne tråden.  Jeg kan forestille meg mange tråder der man (selv ikke jeg, som beviselig er gammel og sløv) absolutt ikke vil være i tvil om det er Sør eller en med samme bilde, som svarer.

Jeg viste til den tråden kun som et eksempel og jeg tenker ikke på at du har gjort noen feil.

Problemet, som jeg prøvde å få frem, er at flere har samme profilbilde.

Det førte ikke til noen skade i denne tråden-at flere benytter samme profilbilde. I andre tråder kan det jo skape forviklinger.

Jeg tror at det er veldig lett å ta feil på denne måten. Jeg har også selv erfart det.

Jeg tror at det rett og slett  kanskje kan være fordi hjernen forenkler ting og/eller fordi vi kjenner igjen profilbildet og glemmer å lese nicknavnet.

Nylig var det noen som trodde at Nord og ned var Sør,

og det kan skape forviklinger...

Helt enig.

Du får ta det opp med de to som har kopiert min avatar.

(Det var jeg som brukte dette bildet først.)

AnonymBruker

Helt enig.

Ja, og av de som tar feil (og har vært med lenge nok til at de vet at du hadde det profilbildet først), tror jeg at det er naturlig at de (hvis de skulle glemme å lese nicknavnet og kun se på profilbildet og "kjenne igjen " brukeren ut fra bildet) tror at de med likt bilde er deg og ikke omvendt.

Fin dag til deg :)

Annonse

Jeg viste til den tråden kun som et eksempel og jeg tenker ikke på at du har gjort noen feil.

Problemet, som jeg prøvde å få frem, er at flere har samme profilbilde.

Det førte ikke til noen skade i denne tråden at flere benytter samme profilbilde. I andre tråder kan det jo skape forviklinger.

Jeg tror at det er veldig lett å ta feil på denne måten. Jeg har også selv erfart det.

Jeg tror at det rett og slett  kanskje kan være fordi hjernen forenkler ting og/eller fordi vi kjenner igjen profilbildet og glemmer å lese nicknavnet.

Jeg tok det ikke personlig og tror absolutt jeg fikk med meg poenget.  Jeg ville bare understreke grunnen til at dette tilfellet, som vel er det første og eneste som har forekommet, oppsto. 

Jeg tror ikke den generelle risikoen for å forveksle NoN og Sør er veldig høy.  Derimot er det alltid en viss risiko for å rote til ting på en liten skjerm.  Selvfølgelig ville jeg ikke gjort denne tabben hvis de hadde brukt to veldig forskjellige og unike bilder, men det er kanskje ikke den mest kritiske ulempen med alt det nye... 

AnonymBruker

Helt enig.

Kanskje du kunne skrive "Sør" på profilbildet ditt, slik at det blir mindre sjanse for forveksling?

AnonymBruker

PS

Forslag i innlegg nr 9, er fordi jeg tenker på deg og at det kan oppleves ubehagelig for deg at det er mulighet for at brukere noen ganger kan forveksle dine innlegg med andres innlegg.

Jeg synes også at det hadde vært greiere om de andre hadde valgt et annet profilbilde

Synes denne bruken av "AnonymBruker" er betydelig verre. 

Hvorfor er det skummelt å skrive en fullstendig harmløs kommentar som den du skriver over med ditt faste nick? 

Helt enig.  Etter omleggingen er "halvparten" anonyme nesten hele tiden.  Jeg tror ikke noe på at alle disse er tilfeldige brukere som slenger innom for en kort stund.  Jeg skjønner at man iblant ønsker å være anonym pga. pinlig tema og / eller risiko for gjenkjennelse, men ikke i det nåværende omfanget.

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor er det skummelt å skrive en fullstendig harmløs kommentar som den du skriver over med ditt faste nick? 

Bruken av anonymBruker erstatter det som før omleggingen var nick som var valgt for anledningen, da det nå ikke er mulig å velge å bruke et annet nick for anledningen når man ikke ønsker å bruke fast nick.

Jeg sier ikke at det er skummelt :) , men alle ønsker ikke å skrive alle sine innlegg med sitt faste nick. Det kan være forskjellige grunner til det.

Fin dag til deg :)

Det er ikke noe problem at noen ønsker å være anonyme, det har alle rett til å kunne være hvis ønskelig. Men i debatten "vanskelig å skille mellom den ene og den andre" i tråder, så er anonym verre enn de to-tre flaggene som er like.

Ja, man kunne være anonym på gamle-dol også, men måtte velge et engangsnick og dermed så man likevel forskjell på folk...

AnonymBruker

Jeg skriver med anonym på åpent forum og mitt faste nick på psykiatri, egentlig burde det vært motsatt, men slik har det nå blitt....

Anonymous poster hash: aaacd...bce

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...