Gå til innhold

London, fra Stansted til Oxford street?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ankommer Stansted flyplass og skal bo på et hotell på Oxford street, nær Tottenham Court Underground Station.

Hvordan kommer man seg dit?

Anonymous poster hash: 0a3d8...566

Ta Stansted-ekspresstoget til endestasjonen Liverpool Street og gå over på undergrunnen der - Central Line (rød linje på oversiktskartene og alle skilt) westbound - til Tottenham Court Road. 

Bestill billetter til ekspressen her på forhånd, gjerne t/r:

https://www.stanstedexpress.com

AnonymBruker

Ta Stansted-ekspresstoget til endestasjonen Liverpool Street og gå over på undergrunnen der - Central Line (rød linje på oversiktskartene og alle skilt) westbound - til Tottenham Court Road. 

Bestill billetter til ekspressen her på forhånd, gjerne t/r:

https://www.stanstedexpress.com

Takk :) 

Er det lett å batel på undergrunnen, synes det er så komplisert i Oslo :(

Takk :)

Er det lett å batel på undergrunnen, synes det er så komplisert i Oslo :(

Antar du mener betale?

Det enkleste er å bruke et Visitor Oyster Card.  Du setter et startbeløp på det når du skaffer det på Liverpool Street St., og så setter du evt. på mer penger på en automat når det trengs.  Du klikker deg inn og ut ved sperringene på banen.  De gjelder på buss også, men der klikker du kortet bare ved påstigning.  Alle bruker slike kort, så det er bare å se på de foran i køen.  Det er egne innganger til banen for de som har "for bred" bagasje. 

http://visitorshop.tfl.gov.uk/help-centre/oyster-card-help.html

Hvis du kjører feil, koster det ikke noe ekstra så lenge du oppdager det og bytter til riktig retning.  Beløpet avregnes først når du går ut av banesystemet.  Se gjerne på flere av fanene i linken, det står mye nyttig der.

Jeg har aldri skjønt hva Ruter holder på med - London har hatt dette fleksible systemet i mange år, det virker utmerket - og ikke fortell meg at Oslo er mer innviklet eller har mer trafikk enn stor-London :rolleyes:

Annonse

Bookworm, on 22 May 2013 - 11:06, said:snapback.png

Ca pris?

Er vel et stykke å kjøre....

Vet ikke pris for taxi, men det blir nok en god del - er jo ganske langt.

Viktig å tenke på er også at taxi gjerne tar mer tid enn å ta ekspresstoget - særlig om du skal reise rundt rushtiden.

Antar du mener betale?

Det enkleste er å bruke et Visitor Oyster Card.  Du setter et startbeløp på det når du skaffer det på Liverpool Street St., og så setter du evt. på mer penger på en automat når det trengs.  Du klikker deg inn og ut ved sperringene på banen.  De gjelder på buss også, men der klikker du kortet bare ved påstigning.  Alle bruker slike kort, så det er bare å se på de foran i køen.  Det er egne innganger til banen for de som har "for bred" bagasje. 

http://visitorshop.tfl.gov.uk/help-centre/oyster-card-help.html

Hvis du kjører feil, koster det ikke noe ekstra så lenge du oppdager det og bytter til riktig retning.  Beløpet avregnes først når du går ut av banesystemet.  Se gjerne på flere av fanene i linken, det står mye nyttig der.

Jeg har aldri skjønt hva Ruter holder på med - London har hatt dette fleksible systemet i mange år, det virker utmerket - og ikke fortell meg at Oslo er mer innviklet eller har mer trafikk enn stor-London :rolleyes:

Ser ut til at kun jeg kan bruke dette, ikke min datter på 14. Eller går hun som voksen og må ha eget kort?

Jeg har aldri skjønt hva Ruter holder på med - London har hatt dette fleksible systemet i mange år, det virker utmerket - og ikke fortell meg at Oslo er mer innviklet eller har mer trafikk enn stor-London  :rolleyes:

Jeg sa akkurat det samme til en kollega i dag, som reiste fra utenfor Oslo og inn til sentrum... Utrolig hvordan de kan bruke samme grunnideen, og lage et ufattelig mye dårligere system.

Jeg reiser fra Oslo til jobben i sone 2x et par, kanskje tre, ganger i uka, og kjøper 30-dagersbillett, ikke fordi det lønner seg økonomisk, men fordi det lønner seg stressmessig. Enkeltbilletter over flere soner med start i sone 1 er et mareritt.

Ser ut til at kun jeg kan bruke dette, ikke min datter på 14. Eller går hun som voksen og må ha eget kort?

Barn inntil ti år går gratis, barm11-15 reiser på barnebillett, dagskort (day travel card) for barn koster litt over tre pund.

Her finner du priser og reiseplanlegger:

http://www.tfl.gov.uk/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...