Gjest kermit Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Hei, jeg er en 19 år gammel jente som nylig var hos legen for helsjekk. Da jeg har en del arvelige helseplager (fikk det verste fra hele slekta :, som migrene, astma, allergier og leddgikt, så ønsket legen at kroppen min skulle være godt utrustet til å takle vinteren. Jeg var helt enig og vi syntes begge at jeg burde gå ned omtrent 7-8 kg. Han skrev ikke ut en diett til meg, da han vet jeg har god kunnskap om sunt kosthold på grunn av alle sykdommene. Jeg hadde på den tiden både jobb, skole og en tre måneder gammel sønn å slite med (og glede meg over), så syntes legen det var en god idè å vente med økt fysisk aktivitet et par uker, til jeg hadde litt mer overskudd. Så kom jeg hjem da, og skulle sette planen ut i livet. De første dagene gikk det bra. Jeg spiste grovt knekkebrød, juice og lett-yoghurt til frokost, grovt brød, vann og salat til lunsj... osv. Et balansert og sunt kosthold, med andre ord. Men så gikk noe galt. Jeg begynte å kutte ned på porsjonene, etterhvert droppet jeg hele måltider. Og slik har jeg holdt på i tre måneder nå. Jeg har for lengst gått ned de 8 kiloene legen ønsket, men føler at jeg fremdeles kan miste et par kilo. Jeg har alltid vært litt lubben og det har aldri vært et problem. Kostholdet mitt har både gjennom oppveksten og graviditeten vært veldig bra, i følge leger. Men nå føler jeg ikke at jeg har kontroll lengere. Er litt nølende til å kontakte legen igjen, i tilfelle jeg overdriver situasjonen. Kan man utvikle spiseforstyrrelser ut av noe som startet som en veldig sunn og riktig plan om å gå ned noen kilo? Er 1, 68 m høy og veier nå 56 kilo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Vil bare råde deg til å være forsiktig. Søk hjelp før du sitter i fella sånn som jeg. Skulle oxo bare gå ned en ca 10 kg men det ble fort til 25kg. Nå sitter jeg her med anoreksi..skal innlegges på døgnavdeling. Tror det ligger i genene ja. Jeg har hatt det samme for mange år siden. For denne type mennesker skal det ikke mye slanking til før sf utløses. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lidlo Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Kontakt legen igjen er du snill!! Fortell han hele historien, så vil han nok kunne hjelpe deg før du havner helt ned i det HELVETET anorexi er...... Du bør heller legge på deg enn å ta av med den vekta du har nå!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.