Gå til innhold

Hvordan virker "Ignorer brukere"?


ecbole

Anbefalte innlegg

Hva betyr "ignorer innlegg" og "ignorer signatur" ?

 

Hvis man velger "Ignorer innlegg", betyr det da at vedkommendes innlegg ikke blir lesbart for meg?

 

Hvis det blir slik at "ignorer bruker" også gjør at innlegg man selv skriver, ikke blir lesbart for den ignorerte brukeren og dermed heller ikke mulig å sitere (med mindre en tredjepart gjør det), legger man til rette for langt fredeligere diskusjoner.

 

Er det vanskelig å få til dette dersom man skriver innlegg under "AnonymBruker"?

 

Litt på siden av overskriften - vil dere legge inn en sperre som gjør at ingen får skrevet under både "AnonymBruker" og vanlig nick i samme tråd? I så fall kan det også bidra til mindre forvirring og hyggeligere diskusjoner.

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva betyr "ignorer innlegg" og "ignorer signatur" ?

 

Hvis man velger "Ignorer innlegg", betyr det da at vedkommendes innlegg ikke blir lesbart for meg?

 

Hvis det blir slik at "ignorer bruker" også gjør at innlegg man selv skriver, ikke blir lesbart for den ignorerte brukeren og dermed heller ikke mulig å sitere (med mindre en tredjepart gjør det), legger man til rette for langt fredeligere diskusjoner.

 

Er det vanskelig å få til dette dersom man skriver innlegg under "AnonymBruker"?

 

Litt på siden av overskriften - vil dere legge inn en sperre som gjør at ingen får skrevet under både "AnonymBruker" og vanlig nick i samme tråd? I så fall kan det også bidra til mindre forvirring og hyggeligere diskusjoner.

Hvis du går inn på din profil og velger ignorerte brukere, kan du fylle ut legg til en ny bruker i din liste og  kan du velge å hake av på Ignorer innlegg og/eller ignorer signatur.

Ignorer signatur= du slipper å se underteksten i brukerens innlegg

Ignorer innlegg= du slipper å se brukerens innlegg og får denne beskjeden:"Dette innlegget er skjult fordi du har valgt å ignorere innlegg fra .........(nicknavn)" . og du får valg om å velge å se allikevel.

"

Anonymous poster hash: e046f...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan også velge å ignorere alles signaturer, ved å hake av på "Ignore all signatures when reading topics and personal messages". Da vil underteksten (signaturen) til brukerne ikke være synlig.

 

Ditt spørsmål om funksjon for å hindre andre i å lese ens egne innlegg ved å ignorere brukere, kan vel være nyttig for noen. Jeg har ikke funnet ut om det allerede er slik.

Vi kan teste litt :)  og se

 

 



Anonymous poster hash: e046f...045
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

 

Man kan også velge å ignorere alles signaturer, ved å hake av på "Ignore all signatures when reading topics and personal messages". Da vil underteksten (signaturen) til brukerne ikke være synlig.

 

Ditt spørsmål om funksjon for å hindre andre i å lese ens egne innlegg ved å ignorere brukere, kan vel være nyttig for noen. Jeg har ikke funnet ut om det allerede er slik.

Vi kan teste litt :)  og se

 

 

Anonymous poster hash: e046f...045

 

test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
---

 

Litt på siden av overskriften - vil dere legge inn en sperre som gjør at ingen får skrevet under både "AnonymBruker" og vanlig nick i samme tråd? I så fall kan det også bidra til mindre forvirring og hyggeligere diskusjoner.

 

Umiddelbart tror jeg dette er vanskelig pt., men skal forhøre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere til å legge til brukere i ignorert-listen? Jeg opplever å ikke få det til så lurer på om problemet er hos meg eller er generelt.

 

Jeg får lagt til brukere i Ignorert-listen, men innleggene til denne personen framkommer på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hjelp

Hei, jeg logget meg inn på brukeren din i stad og opplever problemer med å kunne poste egen statusoppdatering. Kommer straks tilbake til deg.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Jeg får lagt til brukere i Ignorert-listen, men innleggene til denne personen framkommer på vanlig måte.

 

Jeg logger inn i brukeren din litt senere i dag, ecbole, og tester litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg logger inn i brukeren din litt senere i dag, ecbole, og tester litt.

 

Hvordan gikk det med testingen?

 

Det er noe jeg lurer spesielt på:

 

Hvis det blir slik at "ignorer bruker" også gjør at innlegg man selv skriver, ikke blir lesbart for den ignorerte brukeren og dermed heller ikke mulig å sitere (med mindre en tredjepart gjør det), legger man til rette for langt fredeligere diskusjoner. Det hadde i tilfelle vært veldig prisverdig.

 

Klarer dere å få dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
---

 

Hvis det blir slik at "ignorer bruker" også gjør at innlegg man selv skriver, ikke blir lesbart for den ignorerte brukeren og dermed heller ikke mulig å sitere (med mindre en tredjepart gjør det), legger man til rette for langt fredeligere diskusjoner. Det hadde i tilfelle vært veldig prisverdig.

 

Klarer dere å få dette til?

 

Det er ikke slik per nå, men skal videreformidle ditt innspill. Du hører snart fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
---

 

Litt på siden av overskriften - vil dere legge inn en sperre som gjør at ingen får skrevet under både "AnonymBruker" og vanlig nick i samme tråd? I så fall kan det også bidra til mindre forvirring og hyggeligere diskusjoner.

 

Det er veldig godt spørsmål du stiler, men dette er neppe aktuelt både av tekniske årsaker og fordi det skal være mulig å svare både som anonym og under nick. Det kan være enkelte brukere har behov for å være både anonyme og "seg selv" om det blir en avsporing i diskusjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Jeg får lagt til brukere i Ignorert-listen, men innleggene til denne personen framkommer på vanlig måte.

 

Etter at du har lagt til brukere i ignorert-listen må du hake av for noen valg som dukker opp ved siden av brukerne når du har lagt dem til. Dette hadde du ikke gjort. Det er litt vanskelig å "se" hvordan det skal se ut for at ignoreringsfunksjonen skal tre i kraft, men det er det som står med rød skrift som er dine aktive valg eks. "Blokker" (med rød skrift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

---

 

Det er noe jeg lurer spesielt på:

 

Hvis det blir slik at "ignorer bruker" også gjør at innlegg man selv skriver, ikke blir lesbart for den ignorerte brukeren og dermed heller ikke mulig å sitere (med mindre en tredjepart gjør det), legger man til rette for langt fredeligere diskusjoner. Det hadde i tilfelle vært veldig prisverdig.

 

Klarer dere å få dette til?

 

Et innlegg du skriver forblir lesbart også for dem du har valgt å ignorere, med mindre de også har valgt å ignorere deg. Om det er mulig/aktuelt å gjøre endringer på dette, er noe ledelsen må vurdere. Slike henvendelser tas videre av oss og vi kommer tilbake til brukerne så snart vurderingen er gjort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et innlegg du skriver forblir lesbart også for dem du har valgt å ignorere, med mindre de også har valgt å ignorere deg. Om det er mulig/aktuelt å gjøre endringer på dette, er noe ledelsen må vurdere. Slike henvendelser tas videre av oss og vi kommer tilbake til brukerne så snart vurderingen er gjort. ;)

 

Mange takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ecbole, on 27 May 2013 - 19:07, said:snapback.png

---

 

Det er noe jeg lurer spesielt på:

 

Hvis det blir slik at "ignorer bruker" også gjør at innlegg man selv skriver, ikke blir lesbart for den ignorerte brukeren og dermed heller ikke mulig å sitere (med mindre en tredjepart gjør det), legger man til rette for langt fredeligere diskusjoner. Det hadde i tilfelle vært veldig prisverdig.

 

Klarer dere å få dette til?

Et innlegg du skriver forblir lesbart også for dem du har valgt å ignorere, med mindre de også har valgt å ignorere deg. Om det er mulig/aktuelt å gjøre endringer på dette, er noe ledelsen må vurdere. Slike henvendelser tas videre av oss og vi kommer tilbake til brukerne så snart vurderingen er gjort. ;)

 

Kanskje det blir utviklet og tatt i bruk funksjoner på Doktoronline som ligner på funksjoner i Facebook, der man kan merke av for om alle eller noen få utvalgte (en slags "vennegruppe") kan lese innleggene?

 

Det er bedre med en funksjon der man kan velge å utelate kun noen få brukere fra å lese sine innlegg, for hvis mange bruker en slik funksjon som beskrevet i avsnitt 1, kan det bli svært få innlegg igjen som er lesbare for alle, og det går ut over Doktoronlines brukere.

 

Bare noen tanker.

 



Anonymous poster hash: e046f...045
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et innlegg du skriver forblir lesbart også for dem du har valgt å ignorere, med mindre de også har valgt å ignorere deg. Om det er mulig/aktuelt å gjøre endringer på dette, er noe ledelsen må vurdere. Slike henvendelser tas videre av oss og vi kommer tilbake til brukerne så snart vurderingen er gjort. ;)

Får en ignorert bruker beskjed om at han er ignorert av en annen, ved f.eks at det kommer opp en beskjed til ham når han skriver melding til den som har ignorert ham?

 

Er det begrensninger på hvor mange brukere vi kan velge å ignorere?

Det holder kanskje å ha mulighet til å ignorere noen få brukere.

Anonymous poster hash: e046f...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...