Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden jeg pleier å påstå at noe av tidsklemma som det klages så mye over, skyldes overdrevne forventninger (søk på "forventningsklemme", så kommer noen av de gamle diskusjonstrådene fram), har jeg sans for mye av det som står her:

http://www.nrk.no/ytring/dagen-derpa-samfunnet-1.11030668

Jeg mener egentlig ikke å starte noen krangel om medisinbruk, svært mange har jo stor glede av forsvarlig bruk av medisiner mot reelle sykdommer.  Men jeg likte godt denne her:

Til saman får ein ein giftig cocktail av høge forventingar, høge krav, kunstige livskriser og evig rosenraude kulisser rundt det heile.

Alle livsfaser er fulle av valg og prioriteringer.  Det er ikke realistisk å tro at man skal yte maksimalt på alle fronter samtidig.  Og løsningen er ikke å velge bort arbeidslivet (nei, jeg påstår ikke at alle trygdede har hatt noe valg) eller å spise mystiske ting. 

God helg, og det er lov å gjøre ingenting i litt av den. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392378-om-forventninger-og-l%C3%B8sninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt enig med det - visse ting verken skal eller kan man medisinere bort. Ikke alle skal ha det tipp-topp til enhver tid. Livet byr på utfordringer og slik er det bare. 

(Smalt det fra hun som tar en god coctail med medisiner hver eneste dag :-)))

AnonymBruker

Og at legen skal fikse alt mulig med medisin og undersøkelser, mens folk synes det er slitsomt å gå en kort tur i frisk luft hver dag, samt spise noenlunde fornuftig... (Som selvfølgelig ikke kan erstatte all medisin eller kurere all sykdom) Synes bare ofte folk er ute etter en "kjapp løsning" i form av medisin, når det f.eks er varige kostholdsendringer som kan kurere diabetesen, eller litt mosjon som kan gi mindre stive ledd etc.   

Anonymous poster hash: df3cf...398

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...