Gå til innhold

Lurer jeg på ang risperdal

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet (endret)

Hva skal egentlig risperdal hjelpe for? Har tatt en nå, små skumle piller var det men jeg vet ikke helt hvorfor jeg tar dem nå. Leste at man kunne bli trøtt av dem så tar derfor om kvelden, synes det går bedre nå uten dem og. Behandleren min mente jeg burde ta dem og jeg vil jo høre på dem, kommer jeg til å trenge mindre vival pga risperdal?

Noen som har erfaring med risperdal?

Endret av stjernestøv
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Man blir roligere av dem.

Mange med autisme får dem mot uro og aggresjon.

Man blir trøtt. Du vet hva jeg ble, så det gjentar jeg ikke :-)

Min sønn fik tilbud om dette, men vi vil ikke at barn i utvikling skal på slike medisiner, ting går i perioder, nå er alt greit, behandling av ulike tilstander for barn i utvikling er jeg kritisk til.

Det meste ordner seg med tiden, i vertfall for barn.

Håper du får god effekt.

Jeg tok 5 vival i dag og kjente ingenting... merkelig, litt ustø, men jeg var klar og ubehagelig bevisst.

Så medisiner på meg, må ha sin egen virkning, jeg tok 5 på en gang.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Min sønn fik tilbud om dette, men vi vil ikke at barn i utvikling skal på slike medisiner, ting går i perioder, nå er alt greit, behandling av ulike tilstander for barn i utvikling er jeg kritisk til.

Håper du får god effekt.

Jeg tok 5 vival i dag og kjente ingenting... merkelig, litt ustø, men jeg var klar og ubehagelig bevisst.

Da blir jeg kanskje rolig av dem og det er jo bra, men vil ikke bli sløva. Får se det an, kan jo prøve å se hvordan det går. Jeg blir heller ikke sløva av benzo, føler meg bare mer våken....kanskje jeg har et snev asberger.

Jeg er også kritisk til barn og medisiner, men noen ganger må man. Lett å være etterpåklok.

Madelenemie
Skrevet

Da blir jeg kanskje rolig av dem og det er jo bra, men vil ikke bli sløva. Får se det an, kan jo prøve å se hvordan det går. Jeg blir heller ikke sløva av benzo, føler meg bare mer våken....kanskje jeg har et snev asberger.

Jeg er også kritisk til barn og medisiner, men noen ganger må man. Lett å være etterpåklok.

Hei!

Ja kanskje du har et snev av asperger :-)

Mange har jo det i dag, de får jo diagnosen når de er deprimerte også, og det er egentlig ikke riktig.

Man skal gå tilbake i tid, til barndom, lese barnejournaler og innhente informasjon fra pårørende, dette blir slett ikke alltid gjort.

Så mange som tror de har asperger har det nok ikke :-)

Men vi reagerer annerledes på medisiner, viste ikke at nhd viste det, han er jo litt sånn på sidelinjen av tilstander som ikke krever medisinering.

Jeg tok selv 5 valium i dag og det skulle knapt være mulig slik jeg forstod min fastlege, men det hadde lite virkning på meg.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ja kanskje du har et snev av asperger :-)

Mange har jo det i dag, de får jo diagnosen når de er deprimerte også, og det er egentlig ikke riktig.

Man skal gå tilbake i tid, til barndom, lese barnejournaler og innhente informasjon fra pårørende, dette blir slett ikke alltid gjort.

Så mange som tror de har asperger har det nok ikke :-)

Men vi reagerer annerledes på medisiner, viste ikke at nhd viste det, han er jo litt sånn på sidelinjen av tilstander som ikke krever medisinering.

Jeg tok selv 5 valium i dag og det skulle knapt være mulig slik jeg forstod min fastlege, men det hadde lite virkning på meg.

Nei, ikke vet jeg. Har aldri blitt testet for asberger, sliter jo endel med det sosiale jeg og. Ja, var rart det med valiumene, andre hadde sikkert sovnet. Lurer på min reaksjon på risperdal jeg, kanskje jeg ikke merker noe i det hele tatt. Synes ikke jeg merker så mye til zeldoxen jeg tar, men truxal slo meg ut dagen derpå. Merker ikke så mye til seroquel lenger heller, sliter litt med søvnen igjen.

Madelenemie
Skrevet

Nei, ikke vet jeg. Har aldri blitt testet for asberger, sliter jo endel med det sosiale jeg og. Ja, var rart det med valiumene, andre hadde sikkert sovnet. Lurer på min reaksjon på risperdal jeg, kanskje jeg ikke merker noe i det hele tatt. Synes ikke jeg merker så mye til zeldoxen jeg tar, men truxal slo meg ut dagen derpå. Merker ikke så mye til seroquel lenger heller, sliter litt med søvnen igjen.

Hei!

Ta en asperger test på nettet og se hvordan du kommer ut :-)

Og informer meg etter på :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Håper du får god effekt.

5 VIVAL PÅ EN GANG? Å jøsses! 

Trodde ikke det var mulig og ikke føle noenting av det. 

Det hørtes jo ut som en overdose for meg. 

Jaja, folk tåler forskjellig og hadde det vært meg som tok 5 vival på en gang hadde jeg nok sittet i stolen siklende og fjern. Hehe.. 

Anonymous poster hash: 324e6...4a2

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ta en asperger test på nettet og se hvordan du kommer ut :-)

Og informer meg etter på :-)

Tok en svensk test, da fikk jeg dette svaret: Några av dina svar kan tyda på drag eller tendeser till asperger.

På en engelsk side fikk jeg dette:

Your AQ Test Score is: 26

The official criteria for Aspergers Syndrome is an AQ score greater than 32.

According to statistical analysis, 26 – 31 Is a borderline score.

86% of people with this score can be correctly classified as having Aspergers Syndrome.

Enter your email address below to receive more information about Asperger’s Syndrome.

Hva synes du om det?

Madelenemie
Skrevet

5 VIVAL PÅ EN GANG? Å jøsses! 

Trodde ikke det var mulig og ikke føle noenting av det. 

Det hørtes jo ut som en overdose for meg. 

Jaja, folk tåler forskjellig og hadde det vært meg som tok 5 vival på en gang hadde jeg nok sittet i stolen siklende og fjern. Hehe.. 

Anonymous poster hash: 324e6...4a2

Hei!

Ja jeg tenkte tåler jeg 2 og 3 så tåler jeg vel 5 og jeg merket lite.

Litt slappere, men jeg både arbeidet og gjorde det jeg skulle.

Nå sa tannlegen at hun merket det på meg, jeg gikk mer subbete sa hun.

Jeg skal fortelle min fastlege for da må jeg jo ta flere neste gang, eller få noe annet, kanskje det fins noe sterkere, feks rohypnol, vet ikke helt hva det er, men så det på kjøreforskriftene og da virket det som et sterkere medikament. Jeg trodde jeg hadde tatt vival/ valium før og at det virket, jeg tok ikke da 5 stk,.

Eller så kanskje jeg kan få dormikum, det virker i verftfall har jeg sett.

Madelenemie
Skrevet

Tok en svensk test, da fikk jeg dette svaret: Några av dina svar kan tyda på drag eller tendeser till asperger.

På en engelsk side fikk jeg dette:

Your AQ Test Score is: 26

The official criteria for Aspergers Syndrome is an AQ score greater than 32.

According to statistical analysis, 26 – 31 Is a borderline score.

86% of people with this score can be correctly classified as having Aspergers Syndrome.

Enter your email address below to receive more information about Asperger’s Syndrome.

Hva synes du om det?

Hei!

Da hadde jeg bedt om utredning :-)

Har hørt andre som tatt slike tester på nesten ingen skår så høyt som du.

Jeg får dessverre maks skår nesten på alle tester, det ergret meg før, sist gang, fordi jeg måtte ta nye nå pga av en studie, "pyntet" jeg litt på dvs jeg tenkte litt at hvis jeg svarer sånn, for det kan jo være riktig så får jeg litt mindre asperger skolevarianten, jeg fortalte min psykiater dette og da lente hun seg tilbake og lo. Hun syns det var helt okey, og hjalp meg også ikke komme så dårlig ut, vi ble enige om at jeg hadde gjort visse fremskritt. Jeg ville ha minst mulig poeng skjønner du.

Men kan du ikke be om en utredning, finn en som er flink på kvinner, det er ikke så usannsynlig når du har barn med asperger skjønner du :-) Jeg kan gi deg navn på flinke utredere hvis du bor i Oslo :-)

Det er ingen medisiner hvis man bare har asperger, men en jeg kjenner har i tillegg bipolar lidelse, så man kan ha flere tilstander. :-)

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Jeg får dessverre maks skår nesten på alle tester, det ergret meg før, sist gang, fordi jeg måtte ta nye nå pga av en studie, "pyntet" jeg litt på dvs jeg tenkte litt at hvis jeg svarer sånn, for det kan jo være riktig så får jeg litt mindre asperger skolevarianten, jeg fortalte min psykiater dette og da lente hun seg tilbake og lo. Hun syns det var helt okey, og hjalp meg også ikke komme så dårlig ut, vi ble enige om at jeg hadde gjort visse fremskritt. Jeg ville ha minst mulig poeng skjønner du.

Men kan du ikke be om en utredning, finn en som er flink på kvinner, det er ikke så usannsynlig når du har barn med asperger skjønner du :-) Jeg kan gi deg navn på flinke utredere hvis du bor i Oslo :-)

Det er ingen medisiner hvis man bare har asperger, men en jeg kjenner har i tillegg bipolar lidelse, så man kan ha flere tilstander. :-)

Ok, kan jo be om utredning for asberger, ikke sikkert jeg trenger medisiner da. Men kan jo sikkert ha noe i tilegg, jeg bor ikke i oslo da :)

Tror det er begrenset faglig kompetanse her, men kan jo nevne det.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Men jeg tror det var det sosiale det slo ut på...

Madelenemie
Skrevet

Men jeg tror det var det sosiale det slo ut på...

Hei!

Ja ok.

Men husk vi med asperger kan ha alt annet i tillegg noen er bipolare da trenger man medisiner, noen sliter med psykose da trenger man også medisiner :-)

Men hold meg orientert.

Jeg vet Gildberg skrev i en bok at han hadde avdiagnostisert en del menn med psykoselidelse, som hadde fått denne på feil grunnlag, feks avsrate de ja, på at de hørte stemmer, og i et asperger hodet hører man stemmer hvis man ikke er døv, så det var masse feiloppfatninger fordi vi med asperger syndrom oppfatter bokstavelig.

Sist gang i asperger gruppen sa lederen at hun hadde satt tevannet ut. Jeg tenkte og ble sittende å lure på hvorfor hun gikk ut med tevannet, til slutt forstod jeg at hun mente at hun hadde satt tevannet i rommet ved siden av. Også en annen kvinne, hun har doktorgrad, lurte på hvorfor tevannet ble satt ut, jeg ble lettet av å høre det, da var det ikke bare jeg som oppfattet så bokstavelig, men slik er dagene fulle av misforståelser, derfor får jeg nå tolkehjelp, / det er oppe til diskusjon hvordan dette skal gis, min mann er glad for han også ser hvor MYE jeg misforstår eller kan bli misforstått (dette sa han i går, jeg som trodde han ikke opplevde det så mye nå lenger, men det gjør han)osv.... En gang så jeg så lenge på en kvinnes bryster, dvs jeg så ikke på dem, men på noe annet , en nål, hun følte dette etter hvert ubehagelig og dekket seg til, jeg forstod ikke hvorfor, før jeg så en engelsk asperger film der en mann med asperger gjør noe tilsvarende og jeg tror damen blir rasende på han, for hun tror han stirrer på brystene hennes og er uforskammet. Det er tusenvis av eksempler der jeg i beste mening gjør grove feil, da er det er stor fordel at omgivelsene vet hva dette skyldes.

Derfor er jeg heldig som ble "oppdaget" og ikk riktig diagnose med en gang, ingen lurte på den saken, jeg bare fikk den etter 30 min nærmest. Da mistenkte de asperger også ble jeg utredet og fikk den neste time. Utvilsomt og aldri var de i tvil om den saken.

stjernestøv
Skrevet

Ja asbergere kan jo ha tileggsdiagnoser og. Kan misforstå jeg og, men for det meste forstår jeg...er verre for sønnen min, han tar ting veldig bokstavlig. interessant at folk med psykose lidelse har fått asberger istedenfor.

Madelenemie
Skrevet

Ja asbergere kan jo ha tileggsdiagnoser og. Kan misforstå jeg og, men for det meste forstår jeg...er verre for sønnen min, han tar ting veldig bokstavlig. interessant at folk med psykose lidelse har fått asberger istedenfor.

Hei!

Ja det leste jeg i dr Gildberg sin bok, svensk professor i psykiatri.

HVor gammel er sønnen din? Min tar også ting så bokstavelig, han svarte på en prøve nå, selv om han er flink i kjemi på spørsmålet: kan man drikke syre? da svarte han selvsagt ja, for det er mulig. Han kranglet/argumenterte med sin lærer om at han spurte om man kan og ikke om evt skadevirkninger.

Min sønns asperger blir mer og mer tydelig nå sier barnehabiliteringen, han er meget bestemt og selvsikker og vanskelig å rettlede, han vet alltid best, men tenåring også nå da :-) 

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ja det leste jeg i dr Gildberg sin bok, svensk professor i psykiatri.

HVor gammel er sønnen din? Min tar også ting så bokstavelig, han svarte på en prøve nå, selv om han er flink i kjemi på spørsmålet: kan man drikke syre? da svarte han selvsagt ja, for det er mulig. Han kranglet/argumenterte med sin lærer om at han spurte om man kan og ikke om evt skadevirkninger.

Min sønns asperger blir mer og mer tydelig nå sier barnehabiliteringen, han er meget bestemt og selvsikker og vanskelig å rettlede, han vet alltid best, men tenåring også nå da :-) 

Min sønn er snart 20 år, tok sin tid før han fikk rett diagnose. Er visst veldig vanskelig å diagnostisere barn, så han har hatt mange diagnoser men autisme lå alltid over som en skygge. endte opp med asberger.

Madelenemie
Skrevet

Min sønn er snart 20 år, tok sin tid før han fikk rett diagnose. Er visst veldig vanskelig å diagnostisere barn, så han har hatt mange diagnoser men autisme lå alltid over som en skygge. endte opp med asberger.

Hei!

Har en slik sønn jeg også, tror nok han får diagnosen når han blir 20 år, hvis han trenger og vil, var veldig autistisk hele barndom, og er veldig spesiell, men datanerd slik at da kan han også klare seg uten.

Har noen gode venner, men hans beste venn er pc, :-) og han driver og utvikler programmer, men er ganske sosiale også, på sin måte, på nett, vi har et godt forhold.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Har en slik sønn jeg også, tror nok han får diagnosen når han blir 20 år, hvis han trenger og vil, var veldig autistisk hele barndom, og er veldig spesiell, men datanerd slik at da kan han også klare seg uten.

Har noen gode venner, men hans beste venn er pc, :-) og han driver og utvikler programmer, men er ganske sosiale også, på sin måte, på nett, vi har et godt forhold.

Håper din sønn får sikker diagnose før fylte 20 år da, her var det mye feilmedisinering og feil diagnoser. Det har ikke vært lett, men nå har min sønn det bra heldigvis :) Han var 17 år når asberger diagnosen ble satt, da kom vi til de rette folkene. Kompetanse har mye å si, ikke alle har det.

Madelenemie
Skrevet

Håper din sønn får sikker diagnose før fylte 20 år da, her var det mye feilmedisinering og feil diagnoser. Det har ikke vært lett, men nå har min sønn det bra heldigvis :) Han var 17 år når asberger diagnosen ble satt, da kom vi til de rette folkene. Kompetanse har mye å si, ikke alle har det.

Hei!

Jeg er så enig!

Jeg ser hva diagnosen gir for trygghet og selvutviklibng og fred og glede for de barn som har fått den, dette forstår ikke min psykiater :-(

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Jeg er så enig!

Jeg ser hva diagnosen gir for trygghet og selvutviklibng og fred og glede for de barn som har fått den, dette forstår ikke min psykiater :-(

Synd hun ikke forstår :(

Husker du hvor lang tid det tok før risperdal virket?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...