Gjest Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 (endret) Jeg har mange venner, men jeg liker best å være hjemme på fritiden. Jeg har en jobb som innebærer mye sosial kontakt og føler jeg har nok med det. Dessuten er jeg mye sliten og må liksom samle krefter. Mine ungdommer kommenterte dette i går, at jeg "aldri" er på besøk til noen slik mange av deres venners foreldre er.. da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si.. hva ville dere andre sagt? Endret 1. juni 2013 av hww 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Er blå en pen farge?Anonymous poster hash: 578ad...4bc 0 Siter
Gjest Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 (endret) Er blå en pen farge? Hva mener du? Var det et teit spørsmål å spørre om det er "sosialt akseptert" - at en ikke blir sett ned på el.l om man ikke er like sosial som andre? Endret 1. juni 2013 av Admin Doktoronline 0 Siter
frosken Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har mange venner, men jeg liker best å være hjemme på fritiden. Jeg har en jobb som innebærer mye sosial kontakt og føler jeg har nok med det. Dessuten er jeg mye sliten og må liksom samle krefter. Mine ungdommer kommenterte dette i går, at jeg "aldri" er på besøk til noen slik mange av deres venners foreldre er.. da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si.. hva ville dere andre sagt? Du spør om det er "greit å være usosial". Greit for hvem? Hvorvidt familien din synes det er greit, må du vel drøfte med dem og ikke med oss? Og til syvende og sist så er det vel du selv som må avgjøre på hvilken måte du selv ønsker å leve ditt liv? Det kan kanskje være nyttig for deg å reflektere over hvorfor du ønsker bekreftelse fra oss her på dol at det er greit at du lever ditt liv som du gjør. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har mange venner, men jeg liker best å være hjemme på fritiden. Jeg har en jobb som innebærer mye sosial kontakt og føler jeg har nok med det. Dessuten er jeg mye sliten og må liksom samle krefter. Mine ungdommer kommenterte dette i går, at jeg "aldri" er på besøk til noen slik mange av deres venners foreldre er.. da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si.. hva ville dere andre sagt? Vi mennesker har det forskjellig, og jeg synes at det må være greit å fortelle ungdommene sine at man er sliten og må samle krefter, evt at man ikke har overskudd til å gå så mye ut. Anonymous poster hash: 43248...31c 0 Siter
Gjest Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Du spør om det er "greit å være usosial". Greit for hvem? Hvorvidt familien din synes det er greit, må du vel drøfte med dem og ikke med oss? Og til syvende og sist så er det vel du selv som må avgjøre på hvilken måte du selv ønsker å leve ditt liv? Det kan kanskje være nyttig for deg å reflektere over hvorfor du ønsker bekreftelse fra oss her på dol at det er greit at du lever ditt liv som du gjør. Hvordan kan du være så sikker på at det er bekreftelse jeg ønsker på dette? Jeg spurte på generelt grunnlag, om det i befolkningen aksepteres at man er "usosial".. 0 Siter
Gjest Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Vi mennesker har det forskjellig, og jeg synes at det må være greit å fortelle ungdommene sine at man er sliten og må samle krefter, evt at man ikke har overskudd til å gå så mye ut. Anonymous poster hash: 43248...31c Takk for råd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Hvordan kan du være så sikker på at det er bekreftelse jeg ønsker på dette? Jeg spurte på generelt grunnlag, om det i befolkningen aksepteres at man er "usosial".. Folk er forskjellige. Noen har mer forståelse enn andre. Jeg vil tro at de fleste har forståelse for at ikke alle er like sosiale av ulike grunner. Anonymous poster hash: 43248...31c 0 Siter
gullfisk Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg ville vel sagt: "Jeg har mange venner, men jeg liker best å være hjemme på fritiden. Jeg har en jobb som innebærer mye sosial kontakt og føler jeg har nok med det. Dessuten er jeg mye sliten og må liksom samle krefter." Hvis det er sannheten, er det da et bra svar? Kanskje lagt til med et smil: "Folk er forskjellige". 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har mange venner, men jeg liker best å være hjemme på fritiden. Jeg har en jobb som innebærer mye sosial kontakt og føler jeg har nok med det. Dessuten er jeg mye sliten og må liksom samle krefter. Mine ungdommer kommenterte dette i går, at jeg "aldri" er på besøk til noen slik mange av deres venners foreldre er.. da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si.. hva ville dere andre sagt? Si det som det er, du er nok sosial på jobben. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Mine ungdommer kommenterte dette i går, at jeg "aldri" er på besøk til noen slik mange av deres venners foreldre er.. da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si.. hva ville dere andre sagt? Mitt personlige svar ville vært noe slikt: "Det er fordi jeg er veldig introvert, og har svært lite behov for kontakt med andre mennesker enn den nærmeste familien og de jeg treffer på jobb." Barna mine vet at jeg er introvert, og vi har tidligere snakket om hva det innebærer. Hvis dette var nytt for dem, ville jeg nok ha introdusert dem for temaet med informasjon tilpasset den alderen de er i. Litt om at introverte henter energi fra alenetid, og ekstraverte fra kontakt med andre. Jeg har heller ikke kontakt med andre på fritiden. Er aldri hos venninner - eller har besøk av noen, og trives best med det. Men jeg ser jo at det kan se rart ut fra utsiden. Det har jeg lært meg å akseptere. 0 Siter
Ayia Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har mange venner, men jeg liker best å være hjemme på fritiden. Jeg har en jobb som innebærer mye sosial kontakt og føler jeg har nok med det. Dessuten er jeg mye sliten og må liksom samle krefter. Mine ungdommer kommenterte dette i går, at jeg "aldri" er på besøk til noen slik mange av deres venners foreldre er.. da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si.. hva ville dere andre sagt? Fritid er ens egen tid, og jeg syns ikke du skal tvile på eller bortforklare hva du liker Hva med å si det samme som du sier ger, at du har en jobb som innebærer mye kontakt og føler for å slappe av på fritiden? At det ikke er sikkert at vennenes foreldre har like mye kontakt i løpet av sin arbeidsdag, eller bare er skrudd sammen annerledes enn deg og får påfyll av sosial omgang? 0 Siter
Ayia Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg har mange venner, men jeg liker best å være hjemme på fritiden. Jeg har en jobb som innebærer mye sosial kontakt og føler jeg har nok med det. Dessuten er jeg mye sliten og må liksom samle krefter. Mine ungdommer kommenterte dette i går, at jeg "aldri" er på besøk til noen slik mange av deres venners foreldre er.. da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si.. hva ville dere andre sagt? Rart - da jeg svarte var det ingen svar fra før bortsett fra "er blå en pen farge". etter å ha postet var det plutselig mange svar (der jeg kom med omtrent det samme hehe).... 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Vi lever nok i ei tid og en kultur der det å være sosial i litt for stor grad blir sett på som et udiskutabelt gode. Samvær med andre kan være morsomt, utfordrende og veldig givende. Det kan også være ubehagelig og dørgende kjedelig. Alt avhenger av hvem en er sammen med og settingen for samværet. 0 Siter
Gjest Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Mange takk for rådene, har vørt litt usikker på dette. 0 Siter
FGT Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Det er ikke greit å være usosial når en er sammen med andre mennesker, det går bare ur over deg selv. vær sosial heller en kort tid, begrens tiden du er sammen med andre, for nettopp å kunne være litt positiv blid. Ta har du noe å ta med deg når du er for deg selv igjen. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Det er ikke greit å være usosial når en er sammen med andre mennesker. Det mener jeg at det godt kan være, det kommer an på settingen og menneskene. Hvis folk jatter i vei om noe intetsigende er det verd et forsøk å dreie samtalen over på et mer interessant tema. Hvis det ikke hjelper syns jeg det er ok å melde seg ut av samtalen og vie oppmerksomheten til noe annet. 0 Siter
Gjest Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg er så glad for at jeg fikk seriøse svar i denne tråden.. ble så lei meg for det første svaret jeg fikk.. så igjen - takk til dere som har svart og som tok meg alvorlig. 0 Siter
frosken Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg er så glad for at jeg fikk seriøse svar i denne tråden.. ble så lei meg for det første svaret jeg fikk.. så igjen - takk til dere som har svart og som tok meg alvorlig. Jeg er overbevist om at vedkommende som svarte deg først i denne tråden svarte deg seriøst. Svaret er også i samsvar med det flertallet i denne tråden svarer. 0 Siter
Gjest Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jeg er overbevist om at vedkommende som svarte deg først i denne tråden svarte deg seriøst. Svaret er også i samsvar med det flertallet i denne tråden svarer. Sier alle at spørsmålet var teit? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.