tonie Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 Jeg mener også å huske at det var paranoid schizofreni. 0 Siter
Marie Mel Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 Jeg mener vi diskuterte en person med paranoid schizofreni - ikke bipolar lidelse. Nei, det var bipolar, men jeg tok feil, det stod noe mer der. Se her: I tråden: Ansvar for barn. Madelenemie, on 16 May 2013 - 17:36, said: Hei! Jeg vet ikke med den diagnosen,. men i følge min psykiater er det ikke greit å la bipolare passe barn med autisme. Hun svarte bestemt, "nei det er ikke greit" og det var uten forbehold. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 Nei, det var bipolar, men jeg tok feil, det stod noe mer der. Se her: I tråden: Ansvar for barn. Madelenemie, on 16 May 2013 - 17:36, said: Hei! Jeg vet ikke med den diagnosen,. men i følge min psykiater er det ikke greit å la bipolare passe barn med autisme. Hun svarte bestemt, "nei det er ikke greit" og det var uten forbehold. Innlegget til trådstarter i den tråden du viser til, Skrevet 16. mai 2013 - 16:56 "Er det greit å overlate ansvaret for barn under fem år til en person som er paranoid schizofren? Det er snakk om langhelger + noen dager her og der." http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392233-ansvar-for-barn/#entry3475334 Anonymous poster hash: 4f5cf...79e 0 Siter
Marie Mel Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 Jeg vet ikke hva andre har sagt om hvorvidt en med bipolar lidelse kan være barnevakt, men min oppfatning er at det i svært mange tilfeller vil fungere greit. Dersom man kjenner noen med bipolar lidelse godt, så vil man som regel fort få inntrykk av hvorvidt vedkommende er i en stabil fase eller ikke, og dersom vedkommende er stabil, så er sykdommen ikke noe argument for manglende omsorgsevne i forhold til barn. Også når det gjelder mennesker med en borderline diagnose, så kan funksjonsnivået være godt og evnen til å ha omsorg for andre være god, så kun en diagnose bør etter min oppfatning i seg selv ikke fungere ekskluderende. Jeg har sendt mine barn til et hjem hvor far er bipolar. Jeg mener å se på sønnen (manglene interesse for lek og nedstemt) når far har dårlige perioder. Men vi elsker familien. Når det står dårlig til, så leker de her. Jeg har selv tatt inn en med borderline for en periode. Det betydde mye skjerming av egne barn i dårlige perioder. Selvskading på ulike måter, gode perioder og perioder hvor sminke og hygiene ble glemt. Det var et hjelpetiltak for en periode. Våre barn så aldri selvskading da de måtte være med far ut på tur. Vi liker mennesker. For meg handler det bare om å skjerme barn. Frosken, ja noen fungerer bedre enn andre. Jeg tolket ikke beskrevet i første innlegg som godt fungerende. Du har rett i at vi kan tolke tekster ulikt. 0 Siter
Marie Mel Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 Innlegget til trådstarter i den tråden du viser til, Skrevet 16. mai 2013 - 16:56 "Er det greit å overlate ansvaret for barn under fem år til en person som er paranoid schizofren? Det er snakk om langhelger + noen dager her og der." http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392233-ansvar-for-barn/#entry3475334 Anonymous poster hash: 4f5cf...79e Da husker dere rett vedr. paranoid schizofren. Jeg husket ikke den diagnosen, men husket psykologuttalelsen Madelenemie skrev om. Jeg leste ikke tråden nå heller, bare så etter det spesifikke innlegget til Madelenemie. Ikke meningen å lage rot her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 Da husker dere rett vedr. paranoid schizofren. Jeg husket ikke den diagnosen, men husket psykologuttalelsen Madelenemie skrev om. Jeg leste ikke tråden nå heller, bare så etter det spesifikke innlegget til Madelenemie. Ikke meningen å lage rot her. Alt i orden Anonymous poster hash: 4f5cf...79e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.