Gå til innhold

borderline

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener også å huske at det var paranoid schizofreni.

Skrevet

Jeg mener vi diskuterte en person med paranoid schizofreni - ikke bipolar lidelse.

Nei, det var bipolar, men jeg tok feil, det stod noe mer der.

Se her:

I tråden: Ansvar for barn.

Madelenemie, on 16 May 2013 - 17:36, said:snapback.png

Hei!

Jeg vet ikke med den diagnosen,. men i følge min psykiater er det ikke greit å la bipolare passe barn med autisme. Hun svarte bestemt, "nei det er ikke greit" og det var uten forbehold.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var bipolar, men jeg tok feil, det stod noe mer der.

Se her:

I tråden: Ansvar for barn.

Madelenemie, on 16 May 2013 - 17:36, said:snapback.png

Hei!

Jeg vet ikke med den diagnosen,. men i følge min psykiater er det ikke greit å la bipolare passe barn med autisme. Hun svarte bestemt, "nei det er ikke greit" og det var uten forbehold.

Innlegget til trådstarter i den tråden du viser til,

Skrevet 16. mai 2013 - 16:56

"Er det greit å overlate ansvaret for barn under fem år til en person som er paranoid schizofren? Det er snakk om langhelger + noen dager her og der."

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392233-ansvar-for-barn/#entry3475334

Anonymous poster hash: 4f5cf...79e

Skrevet

Jeg vet ikke hva andre har sagt om hvorvidt en med bipolar lidelse kan være barnevakt, men min oppfatning er at det i svært mange tilfeller vil fungere greit. Dersom man kjenner noen med bipolar lidelse godt, så vil man som regel fort få inntrykk av hvorvidt vedkommende er i en stabil fase eller ikke, og dersom vedkommende er stabil, så er sykdommen ikke noe argument for manglende omsorgsevne i forhold til barn.

Også når det gjelder mennesker med en borderline diagnose, så kan funksjonsnivået være godt og evnen til å ha omsorg for andre være god, så kun en diagnose bør etter min oppfatning i seg selv ikke fungere ekskluderende.

Jeg har sendt mine barn til et hjem hvor far er bipolar. Jeg mener å se på sønnen (manglene interesse for lek og nedstemt) når far har dårlige perioder. Men vi elsker familien. Når det står dårlig til, så leker de her.

Jeg har selv tatt inn en med borderline for en periode. Det betydde mye skjerming av egne barn i dårlige perioder. Selvskading på ulike måter, gode perioder og perioder hvor sminke og hygiene ble glemt. Det var et hjelpetiltak for en periode. Våre barn så aldri selvskading da de måtte være med far ut på tur. Vi liker mennesker. For meg handler det bare om å skjerme barn.  

Frosken, ja noen fungerer bedre enn andre. Jeg tolket ikke beskrevet i første innlegg som godt fungerende. Du har rett i at vi kan tolke tekster ulikt. 

Skrevet

Innlegget til trådstarter i den tråden du viser til,

Skrevet 16. mai 2013 - 16:56

"Er det greit å overlate ansvaret for barn under fem år til en person som er paranoid schizofren? Det er snakk om langhelger + noen dager her og der."

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392233-ansvar-for-barn/#entry3475334

Da husker dere rett vedr. paranoid schizofren. Jeg husket ikke den diagnosen, men husket psykologuttalelsen  Madelenemie skrev om. Jeg leste ikke tråden nå heller, bare så etter det spesifikke innlegget til Madelenemie.

Ikke meningen å lage rot her.

AnonymBruker
Skrevet

Da husker dere rett vedr. paranoid schizofren. Jeg husket ikke den diagnosen, men husket psykologuttalelsen  Madelenemie skrev om. Jeg leste ikke tråden nå heller, bare så etter det spesifikke innlegget til Madelenemie.

Ikke meningen å lage rot her.

Alt i orden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...