Gå til innhold

Psykisk syke på arbeidsmarkedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser om navere. Sykemeldte som bør komme seg tilbake i jobb.  Psykisk syke som har best av å jobbe.  Får noen ganger inntrykk av at de som ikke er i jobb egentlig ikke gidder å jobbe.  Men hva er realiteten? Har vi et arbeidsmarked som gir plass til de reduserte?

En venn av meg som er psykisk syk må nå finne seg et annet arbeid.  Har hatt en del sykemeldinger.  Både gradert og fullt.  Har i tillegg til psykiske plager, smerter ved tungt arbeid.   Ingen utdanning.  

Hun ønsker å jobbe.  Kan ikke tenke seg å gå hjemme.  Har begynt å søke på jobber, og har forventninger.  Jeg sier ingen ting, men tenker i mitt stille sinn at det er stor mulighet for at hun blir skuffet.  Arbeidsgivere vil jo bare ha ressurssterke ansatte.  Så, hvordan er mulighetene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tror du har rett, dessverre. Noe av det viktigste arbeidsgivere ønsker seg er stabil arbeidskraft. Dvs. minst mulig fravær. Det er også større krav om effektivitet ved mange jobber i dag. Slik sett stiller nok din venninne dårlig vil jeg tro.
Skrevet

Jeg er redd det er mange som har gitt opp i kampen for å komme seg ut i arbeid.

Jeg kan med sikkerhet si at den ene jobben jeg har hatt, ville jeg ikke fått hvis de visste at jeg slet psykisk.  

Skrevet

Det ser ut som jeg svarer og siterer meg selv i tråden, men det har jeg ikke gjort.  Når Maria-Magdalena har sitert meg og antakelig fjernet det jeg har skrevet, og selv skrevet svaret i boksen, så står det at jeg har skrevet det. Bare som en oppklaring hvis noen reagerer.  Det går ikke helt i surr for meg altså  :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...