Gjest Skrevet 9. juni 2013 Skrevet 9. juni 2013 Jeg leser om navere. Sykemeldte som bør komme seg tilbake i jobb. Psykisk syke som har best av å jobbe. Får noen ganger inntrykk av at de som ikke er i jobb egentlig ikke gidder å jobbe. Men hva er realiteten? Har vi et arbeidsmarked som gir plass til de reduserte? En venn av meg som er psykisk syk må nå finne seg et annet arbeid. Har hatt en del sykemeldinger. Både gradert og fullt. Har i tillegg til psykiske plager, smerter ved tungt arbeid. Ingen utdanning. Hun ønsker å jobbe. Kan ikke tenke seg å gå hjemme. Har begynt å søke på jobber, og har forventninger. Jeg sier ingen ting, men tenker i mitt stille sinn at det er stor mulighet for at hun blir skuffet. Arbeidsgivere vil jo bare ha ressurssterke ansatte. Så, hvordan er mulighetene? 0 Siter
DoleMari Skrevet 9. juni 2013 Skrevet 9. juni 2013 Jeg tror du har rett, dessverre. Noe av det viktigste arbeidsgivere ønsker seg er stabil arbeidskraft. Dvs. minst mulig fravær. Det er også større krav om effektivitet ved mange jobber i dag. Slik sett stiller nok din venninne dårlig vil jeg tro. 0 Siter
Gjest Skrevet 10. juni 2013 Skrevet 10. juni 2013 Jeg er redd det er mange som har gitt opp i kampen for å komme seg ut i arbeid. Jeg kan med sikkerhet si at den ene jobben jeg har hatt, ville jeg ikke fått hvis de visste at jeg slet psykisk. 0 Siter
Gjest Skrevet 10. juni 2013 Skrevet 10. juni 2013 Det ser ut som jeg svarer og siterer meg selv i tråden, men det har jeg ikke gjort. Når Maria-Magdalena har sitert meg og antakelig fjernet det jeg har skrevet, og selv skrevet svaret i boksen, så står det at jeg har skrevet det. Bare som en oppklaring hvis noen reagerer. Det går ikke helt i surr for meg altså 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.