Gjest Elmar Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Hei! Vi vet alle at alkohol i seg selv ikke er spesielt sundt for kroppen. Det jeg lurer på, er hva som er sunnest. Et hypotetisk spørsmål, men la oss si at jeg drikker enten en halv lïter vodka, 4-5 liter øl, eller 2 flasker vin. Hva er sunnest? Serkt eller svakt alkoholinnhold? Jeg har både hørt om, og sett såkalte "ølvommer". Hva skyldes disse runde magene? Er det noe sundt ved drikking av alkkohol i det hele tatt? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pepini Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Vin er "sunnest". Øl antagelig det mest fetende, pga. mengden. 90% ren sprit er like fetende som å drikke rein olje, men med tanke på den begrensede mengden som blir drukket er det ikke så gale allikevel. og nei: Å drikke seg beruset er ikke sunt UANSETT! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Så vidt eg veit er alkohol i små mengdar bra for m.a. kolesterolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Sett i forhold til mengden får du i deg minst kalorier ved å drikke sprit, enten rent eller med kalorifattig blandevann. Selve alkoholen er det ingenting positivt med, det er en gift som gir allergiutslag (fyllasjuke) og større innvortes skader ved langvarig bruk. Forøvrig drikker man ikke ren sprit (96%), det blandes alltid med noe. og det er dette "noe" som det diskuteres kanskje kan ha sine positive egenskaper. F.eks. jern i rødvin o.l. Uansett er ikke de positive egenskapene nok til å oppveie alkoholens negative... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.