Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ref tråden i går, samt tidligere spørsmål.

Behandling av denne hypokondrien/tvangslidelsen min.

Har diskutert doseøkning med fastlegen min, men han er veldig unnvikende i svarene sine. Og min psykiater er på sommerferie.

Står i dag på Zoloft 200 mg og Remeron 30 mg. Egentlig føler jeg at Zoloft har minimal effekt. Heller ikke spes. mye bivirkninger. Når jeg har økt dosen, har jeg opplevd noe økt angst i 1-2 dager, så kommer en relativt god periode hvor jeg tror "endelig, nå blir jeg bra", og så detter jeg tilbake til angsten/tankene.

Remeron derimot, føler jeg at har en god effekt. Hjernen roer seg noe ned, samtidig som jeg sover bedre og føler meg mye mer uthvilt og energisk. 

Det har ikke blitt målt serumkonsentrasjoner av medisinene.

Du har tidligere antydet å øke Zoloft opp mot 400 mg og la Remeron stå. Er dette noe jeg kan gjøre på egen hånd? Er det bedre å øke Remeron, som jeg faktisk merker effekt av? Eller burde jeg rett og slett mase meg til å få bytte SSRI? Synes det er rart at effekten er så dårlig som den er, med den høye dosen jeg faktisk tar.

Har ingen øvrige større problemer i livet og jeg er særdeles motivert til å bli kvitt dette svineriet av noen tanker så raskt som mulig. Føler jeg har kastet bort nok av livet nå på å gå og bekymre meg for om jeg er til fare for meg selv.

motorPrøysen
Skrevet

Regner med du forsøkte Zoloft over en viss periode og med effektiv dose før Remeron ble lagt til. Det burde ha fortalt deg og pyskiateren din noe om effekten av denne medisinen aleine.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du kan øke dosen med Zoloft. Jeg synes også at du skal måle serumkons, og at dere skal dosere opp til toppen av anbefalte nivå om det er nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...