Gå til innhold

Sykdom eller personlighetsforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette som står under "Sykdom"  i linken her riktig,(slik at man kan finne ut om forskjellige symptomer skyldes sykdom eller personlighetsforstyrrelse)?

(F.eks tvang eller tvangsmessig personlighetsforstyrrelse)

http://www.dagbehandlingsnettverk.no/dninfo/persfors.htm

Anonymous poster hash: 0c723...b99
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tvangslidelse - OCD og tvangspreget pf er så forskjellige i sine symptomer at det er synd de har så like navn. Jeg forstår at det kan være forvirrende for ikkespesialister.

AnonymBruker
Skrevet

Tvangslidelse - OCD og tvangspreget pf er så forskjellige i sine symptomer at det er synd de har så like navn. Jeg forstår at det kan være forvirrende for ikkespesialister.

Takk for svar. En som jeg kjenner har fortalt at han har tvang. Han har blitt utredet.  Jeg leste tilfeldigvis om tvangspreget pf, og det overrasket meg at svært mye av det som står som kriterier for tvangspreget pf stemmer for ham. Er  tvangspreget pf ofte arvelig? Hender det at noen har både tvangspreget pf og tvang?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bekymret for om han kan ha fått feil diagnose, og at han evt dermed ikke har fått riktig hjelp.

Flere medisiner ble prøvd, uten at det hjalp.

Han har fortalt om sine plager og han er svært tvilende i svært mange sammenhenger. Når han har fortalt om hendelser der han har vært svært plaget av tvil, omtaler han det selv som tvang.

Finnes det god behandling for tvangspreget pf?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...