Gå til innhold

Skjelving på hendene av økt dose av Citalopram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig økt dosen min litt på Citalopram. Har begynt å skjelve endel på hendene. Er dette en forbigående bivirkning eller kommer det til å vare?

Skrevet

Jeg er ikke lege, men jeg tror ikke det er uvanlig.

Når man øker dosen vil man ofte få en del angstsymptomer. For meg var det verst da jeg startet med SSRI, husker at angsten ble ganske intens, men den kom også ved doseøkninger og varte et par dager. 

En teori på hvorfor det er slik leste jeg her: 

http://www.nomorepanic.co.uk/showthread.php?t=88523

Kan godt hende det bare er vissvass, men forklaringen så nokså logisk ut :)

Du må huske å kontakte legen din hvis du får uakseptable eller alvorlige bivirkninger. Ellers er det bare å holde ut. Bivirkningene går som regel over ganske raskt.

Skrevet

Jeg er ikke lege, men jeg tror ikke det er uvanlig.

Når man øker dosen vil man ofte få en del angstsymptomer. For meg var det verst da jeg startet med SSRI, husker at angsten ble ganske intens, men den kom også ved doseøkninger og varte et par dager. 

En teori på hvorfor det er slik leste jeg her: 

http://www.nomorepanic.co.uk/showthread.php?t=88523

Kan godt hende det bare er vissvass, men forklaringen så nokså logisk ut :)

Du må huske å kontakte legen din hvis du får uakseptable eller alvorlige bivirkninger. Ellers er det bare å holde ut. Bivirkningene går som regel over ganske raskt.

Takk for svar! Har gått på denne medisinen ganske lenge, men har prøvd å øke flere ganger og hver gang kommer denne skjelvingen/dirringen på hendene. GAnske ubehagelig. Håper det går over..

Skrevet

Takk for svar! Har gått på denne medisinen ganske lenge, men har prøvd å øke flere ganger og hver gang kommer denne skjelvingen/dirringen på hendene. GAnske ubehagelig. Håper det går over..

Det gjør det sikkert, hvis du har hatt det før ved doseøkninger :)