Gå til innhold

Skjelving på hendene av økt dose av Citalopram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig økt dosen min litt på Citalopram. Har begynt å skjelve endel på hendene. Er dette en forbigående bivirkning eller kommer det til å vare?

Skrevet

Jeg er ikke lege, men jeg tror ikke det er uvanlig.

Når man øker dosen vil man ofte få en del angstsymptomer. For meg var det verst da jeg startet med SSRI, husker at angsten ble ganske intens, men den kom også ved doseøkninger og varte et par dager. 

En teori på hvorfor det er slik leste jeg her: 

http://www.nomorepanic.co.uk/showthread.php?t=88523

Kan godt hende det bare er vissvass, men forklaringen så nokså logisk ut :)

Du må huske å kontakte legen din hvis du får uakseptable eller alvorlige bivirkninger. Ellers er det bare å holde ut. Bivirkningene går som regel over ganske raskt.

Skrevet

Jeg er ikke lege, men jeg tror ikke det er uvanlig.

Når man øker dosen vil man ofte få en del angstsymptomer. For meg var det verst da jeg startet med SSRI, husker at angsten ble ganske intens, men den kom også ved doseøkninger og varte et par dager. 

En teori på hvorfor det er slik leste jeg her: 

http://www.nomorepanic.co.uk/showthread.php?t=88523

Kan godt hende det bare er vissvass, men forklaringen så nokså logisk ut :)

Du må huske å kontakte legen din hvis du får uakseptable eller alvorlige bivirkninger. Ellers er det bare å holde ut. Bivirkningene går som regel over ganske raskt.

Takk for svar! Har gått på denne medisinen ganske lenge, men har prøvd å øke flere ganger og hver gang kommer denne skjelvingen/dirringen på hendene. GAnske ubehagelig. Håper det går over..

Skrevet

Takk for svar! Har gått på denne medisinen ganske lenge, men har prøvd å øke flere ganger og hver gang kommer denne skjelvingen/dirringen på hendene. GAnske ubehagelig. Håper det går over..

Det gjør det sikkert, hvis du har hatt det før ved doseøkninger :)

Det er jo typisk at det skjer ved litt ekstra adrenalin i kroppen. Det finnes jo relativt uskyldige medisiner som kan fikse det (ikkeselektive betablokkere i små doser) hvis det vedvarer eller hvis man har mange fysiske angstsymptomer, men det er kanskje å gå litt langt.

Jeg får det av fastlegen til bruk ved slike symptomer. En boks med 100 stk koster 40 kr ellernoe, og det er kjekt å ha en i lomma hvis jeg blir altfor shaky. Men som regel går det veldig bra uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...