Gå til innhold

Finnes det apper som hjelper ved psykisk sykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste for en tid tilbake om en app som var utviklet for å hjelpe selvskadere.

Hvilke apper finnes for psykiske sykdommer?

For hvilke psykiske sykdommer vil det kunne hjelpe med en app som er utviklet for den sykdommen?

Har noen prøvd denne med positivt resultat?

http://www.popsci.com/technology/article/2013-02/depression-app

Anonymous poster hash: f36db...941
AnonymBruker
Skrevet

Flere av mine pasienter bruker denne:

https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tracker&hl=no

Takk for informasjon om dette!

Er denne appen kun for å registrere symptomer som skal formidles til behandler, eller er det også funksjoner i appen som er til hjelp for pasienten på andre måter (som f.eks i selfharm- appen, der meldinger kunne leses inn)?

Madelenemie
Skrevet

Takk for informasjon om dette!

Er denne appen kun for å registrere symptomer som skal formidles til behandler, eller er det også funksjoner i appen som er til hjelp for pasienten på andre måter (som f.eks i selfharm- appen, der meldinger kunne leses inn)?

Hei!

Det står den er for å registrere symptomer og sende til legen, at den brukes sammen med legen osv..

Men app er jo en god ide, jeg kunne trengt en selv så kanskje kan jeg se om jeg finner en autisme app, lage en selv har jeg ikke tid til...men å lage app er også gøy og en mulighet. Jeg vet ca hva den bør inneholde og hvordan den bør fungere feks minne meg på hvorfor de mener jeg har asperger syndrom (for det glemmer jeg stadig) og nå som jeg er ganske enig, minne meg selv om hvorfor, altså, huskefunksjoner i stor grad. Når jeg driver intens med noe feks fiskene og rompetrollene mine, også går på toalettet, så vasker jeg hender, også ser jeg i speilet en helt vanlig dame, som er travelt opptatt, da kan jeg tenke "det er meg, de sier jeg har asperger syndrom, men jeg ser jo helt vanlig ut", det er gjerne da jeg glemmer meg..men app burde inneholdt mye mer, feks tingene min psykiater sier relatert til emner, eks at nå skal jeg hvile, eller at det er jo utmerket å vandre rundt, osv...(min psykiater syns det er en utmerket måte å avreagere på.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det står den er for å registrere symptomer og sende til legen, at den brukes sammen med legen osv..

Men app er jo en god ide, jeg kunne trengt en selv så kanskje kan jeg se om jeg finner en autisme app, lage en selv har jeg ikke tid til...men å lage app er også gøy og en mulighet. Jeg vet ca hva den bør inneholde og hvordan den bør fungere feks minne meg på hvorfor de mener jeg har asperger syndrom (for det glemmer jeg stadig) og nå som jeg er ganske enig, minne meg selv om hvorfor, altså, huskefunksjoner i stor grad. Når jeg driver intens med noe feks fiskene og rompetrollene mine, også går på toalettet, så vasker jeg hender, også ser jeg i speilet en helt vanlig dame, som er travelt opptatt, da kan jeg tenke "det er meg, de sier jeg har asperger syndrom, men jeg ser jo helt vanlig ut", det er gjerne da jeg glemmer meg..men app burde inneholdt mye mer, feks tingene min psykiater sier relatert til emner, eks at nå skal jeg hvile, eller at det er jo utmerket å vandre rundt, osv...(min psykiater syns det er en utmerket måte å avreagere på.

Hei! :)

Jeg håper at du finner en app som har de funksjonene som du trenger.

Hvis du ikke finner den, kanskje noen kan lage en app med de funksjonene som du nevner?

Kanskje du kunne sendt en forespørsel til f.eks produsenten av den app-en som Nils Håvard Dahl linket til, og høre om det kommer en slik app og om du evt kan bidra med å opplyse om hvilke funksjoner som hadde vært lurt å ha på appen?

Håper at du får en fin dag! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Kan dette være til hjelp for deg?

http://akershus.autismeforeningen.no/fokus/2012/282-30-apps

Madelenemie
Skrevet

Hei! :)

Jeg håper at du finner en app som har de funksjonene som du trenger.

Hvis du ikke finner den, kanskje noen kan lage en app med de funksjonene som du nevner?

Kanskje du kunne sendt en forespørsel til f.eks produsenten av den app-en som Nils Håvard Dahl linket til, og høre om det kommer en slik app og om du evt kan bidra med å opplyse om hvilke funksjoner som hadde vært lurt å ha på appen?

Håper at du får en fin dag! :)

Hei!

Det var en god ide, jeg skal sende en forespørsel.

Ha en god dag du også :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det var en god ide, jeg skal sende en forespørsel.

Ha en god dag du også :-)

Takk!

På google kom flere søkeforslag opp (bl.a app for autism, app for autister, app for autism anroid)

når jeg skrev inn "app for aut".

Håper at du finner en app som passer for deg :)

Madelenemie
Skrevet

Kan dette være til hjelp for deg?

http://akershus.autismeforeningen.no/fokus/2012/282-30-apps

Hei!

Takk!

Det er komisk, jeg har autisme, men jeg er ikke medlem av autismeforeningen. 

Dette fordi de ikke har noe som er rettet mot oss voksne, og mine barn har interesser og er ikke venn med noen fordi de har samme diagnose, de har venner med felles interesser, dessuten en støyende båttur med hysteriske foreldre til autistiske barn vil ikke være noe for dem og meg. Autismeforeningen er mye en forening for foreldre uten autisme som liker å snakke med hverandre om autisme. 

Den burde hete: foreldreforeningen til barn med autisme (nb viktig : man må som foreldre ikke selv ha autisme da blir man mobbet/utestengt / :-)

Men takk nyttig link :-) skal se på i dag.

Madelenemie
Skrevet

Takk!

På google kom flere søkeforslag opp (bl.a app for autism, app for autister, app for autism anroid)

når jeg skrev inn "app for aut".

Håper at du finner en app som passer for deg :)

Hei!

Takk det håper jeg også  :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...