AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Se link under. Finnes det regler for dette, eller er det greit å arbeide frivillig de dagene en greier det, og på den måten både gi til samfunnet og forbedre sin egen helse? http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/341483-lov-%C3%A5-jobbe-frivillig-hvis-jeg-blir-uf%C3%B8r/ Anonymous poster hash: e8863...f6c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Se innlegg nr 6 i tråden nevnt ovenfor Skrevet 20. januar 2010 - 21:25 "1 G eller ikke. Hver oppmerksom på at NAV vil trekke deg i trygd den dagen de oppdager at du jobber frivillig (om så gratis) f.eks 20%. Da vil de si at her har du jo 20% arbeidsevne. Da skal du ha 80% trygd og 20% arbeid. Med andre ord. Det er ikke bare hvor mye du tjener som spiller en rolle. Det teller også hvor mye du jobber i løpet av en uke/måned." Anonymous poster hash: e8863...f6c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Tråden kan godt flyttes til trygdeforum. Jeg beklager posting i feil forum Anonymous poster hash: e8863...f6c 0 Siter
Gjest Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Se innlegg nr 6 i tråden nevnt ovenfor Skrevet 20. januar 2010 - 21:25 "1 G eller ikke. Hver oppmerksom på at NAV vil trekke deg i trygd den dagen de oppdager at du jobber frivillig (om så gratis) f.eks 20%. Da vil de si at her har du jo 20% arbeidsevne. Da skal du ha 80% trygd og 20% arbeid. Med andre ord. Det er ikke bare hvor mye du tjener som spiller en rolle. Det teller også hvor mye du jobber i løpet av en uke/måned." Anonymous poster hash: e8863...f6c Dette er jeg i tvil om stemmer. Selv fikk jeg brev fra NAV etter et år på 50 % uføretrygd at nå kunne jeg tjene så og så mye ekstra. Husker ikke hvor mye. Men du kan ikke tjene noe uten å jobbe. Om det er rett at det skal være slik er en annen ting. Selv jobber jeg ikke mer enn 50 %. Det er jo en grunn for at jeg er delvis uføretrygdet. 0 Siter
Tullemusa Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Man kan tjene ca 75.000 i året i tillegg til trygd om man er fullt uføretrygdet og har vært det et år eller lengre. Om man jobber frivillig arbeid er ikke det noe NAV legger seg borti. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 Skrevet 25. juni 2013 '' Hvor mye kan jeg tjene ved siden av uførepensjonen? Det første året du mottar hel (100 prosent) uførepensjon, vil uføregraden bli redusert i takt med eventuell arbeidsinntekt (pensjonsgivende inntekt). Når det har gått mer enn ett år siden vedtaket om uførepensjon, kan du ha en arbeidsinntekt på inntil ett grunnbeløp (kalt friinntekt) før uføregraden blir redusert. Dersom du har gradert uførepensjon, er det på forhånd fastsatt hvor stor framtidig arbeidsinntekt (pensjonsgivende inntekt) du kan ha. Hovedregelen om ett års ventetid for rett til friinntekt gjelder ikke for mottakere av uførepensjon med politiske og andre tillitsverv i frivillige organisasjoner eller med omsorgslønn fra kommunen. Uførepensjonen og pensjonsgivende inntekt kan til sammen ikke overstige fastsatt inntektsnivå før uførhet. Denne inntektsgrensen blir oppjustert årlig, og du vil få beskjed om den nye grensen. Du må melde fra til NAV-kontoret ditt dersom du overskrider inntektsgrensen din.'' Fra http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8repensjon/Uf%C3%B8repensjon/Verdt+%C3%A5+vite+for+deg+som+mottar++uf%C3%B8repensjon.229553.cms Og grunnbeløpet finner du her: http://www.nav.no/Om+NAV/Satsar+og+utbetalingsdatoar/Grunnbel%C3%B8pet+(G) Det er 85 245 kr fra 01.05.2013 Anonymous poster hash: f1a19...30a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.