AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Jeg lurer på om jeg er oversensitiv for enkelte lyder. Jeg tåler bl.a. ikke teknomusikk som naboen spiller høyt i helgene. Føler meg fysisk dårlig av det og blir aggressiv. Kan banne og kjefte og bli helt utenfor. Jeg reagerer virkelig ikke sånn på noen annen musikk. Tåler ikke den musikken. Det samme med borrelyd i veggen. Naboen har holdt på nå konstant i 3 timer. Jeg blir irritert og får vondt i hodet. Er det normalt å reagere så voldsomt? Jeg føler at jeg overragerer. Jeg blir rett og slett skikkelig forbanna. Ellers er jeg en veldig tålmodig person. Jeg skjønner jo at folk må få lov til å pusse opp. Er jeg for sensitiv for lyder ? Anonymous poster hash: b9134...7ed 0 Siter
tonie Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Hva som er vanlig vet jeg ikke, men jeg har også enkelte lyder jeg reagerer veldig på, og noen av dem kan gjøre meg aggressiv. Hjullastere med kjettinger som kjører på veier som er delvis bare kan nesten få meg til å klikke i vinkel. Antar det er ganske vanlig å bli irritert når man plages av naboer som spiller høy musikk, og enda verre når man ikke kan fordra musikken. De fleste er vel også mer sensitive når de er trøtte og utsettes for støy. Du får vel enten ta en tur over og be ham pent om å dempe musikken litt, ta deg en tur ut, eller sette på headset med musikk du finner mer behagelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Takk for svar Har funnet ørepropper nå. Merkelig at man blir satt helt ut av spill av enkelte lyder!? Naboen dro forresten ut sikringa hans når han hadde fest. Det synes jeg var bra! Anonymous poster hash: b9134...7ed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Jeg lurer på om jeg er oversensitiv for enkelte lyder. Jeg tåler bl.a. ikke teknomusikk som naboen spiller høyt i helgene. Føler meg fysisk dårlig av det og blir aggressiv. Kan banne og kjefte og bli helt utenfor. Jeg reagerer virkelig ikke sånn på noen annen musikk. Tåler ikke den musikken. Det samme med borrelyd i veggen. Naboen har holdt på nå konstant i 3 timer. Jeg blir irritert og får vondt i hodet. Er det normalt å reagere så voldsomt? Jeg føler at jeg overragerer. Jeg blir rett og slett skikkelig forbanna. Ellers er jeg en veldig tålmodig person. Jeg skjønner jo at folk må få lov til å pusse opp. Er jeg for sensitiv for lyder ? Anonymous poster hash: b9134...7ed Hypersensitive mennesker og mennesker med Asberger kan føle sterkt ubehag ved diverse høye lyder. Er det andre ting du opplever at du er sensitiv for? Anonymous poster hash: 74ffe...011 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Jeg liker ikke store menneskemengder på uterestaurant. Føler at jeg får med meg alt som skjer rundt meg og har vansker for å konsentrere meg om samtale. Jeg tåler også dårlig krangling osv når jeg ser filmer, altså krangling i filmer. Liker heller ikke lyden av støvsuger når andre enn meg støvsuger. Blir stresset av det. Ellers kan jeg ikke komm på noe spesielt. Men jeg er ganske utadvendt og sosial, men lider av angst i visse settinger. Tror ikke jeg har asberger. De er vel mer stille og innelukket ? Anonymous poster hash: b9134...7ed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Jeg liker ikke store menneskemengder på uterestaurant. Føler at jeg får med meg alt som skjer rundt meg og har vansker for å konsentrere meg om samtale. Jeg tåler også dårlig krangling osv når jeg ser filmer, altså krangling i filmer. Liker heller ikke lyden av støvsuger når andre enn meg støvsuger. Blir stresset av det. Ellers kan jeg ikke komm på noe spesielt. Men jeg er ganske utadvendt og sosial, men lider av angst i visse settinger. Tror ikke jeg har asberger. De er vel mer stille og innelukket ? Anonymous poster hash: b9134...7ed At man er sensitiv for forskjellige inntrykk og/eller at man har godt av å skjerme seg mot for mange inntrykk, trenger ikke å bety asberger. Jeg vet for lite til å kunne gi et godt svar. Jeg er selv sensitiv, men har ikke asberger. Håper at du får svar fra noen med kunnskap om dette. Anonymous poster hash: 74ffe...011 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 Skrevet 24. juni 2013 Tusen takk for svar Ja, jeg er nok ganske sensitiv og sårbar. Det er ikke så lett å gjøre noe med ette heller når man reagerer så spontant. Det skjer liksom noe i kroppen.. prøver å roe meg ned og jobbe med saken med bl.a. å ikke ta inn alle inntrykk rundt meg. Anonymous poster hash: b9134...7ed 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.