Gå til innhold

(Pokkers) FERIE - I år igjen :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror nok du overvurderer hvor nøyaktig forumbrukerne leser innleggene - i hvertfall de fleste av oss. Jeg taper i hvertfall fort interessen om det blir nødvendig å finlese og sammenligne tallkoder bak "anonymous" for å skille deltakere fra hverandre.

Jeg forstår.

Det er synd, for det hadde vært fint for trådstarter med flere innspill.

Jeg kan la være å skrive fra nå, så er det bare trådstarter som er anonym fra nå, om ikke flere skriver anonyme innlegg.

Anonymous poster hash: 59046...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    53

  • Ayia

    5

  • Togli

    3

  • Mirabell

    2

Mest aktive i denne tråden

Jeg forstår.

Det er synd, for det hadde vært fint for trådstarter med flere innspill.

Jeg kan la være å skrive fra nå, så er det bare trådstarter som er anonym fra nå, om ikke flere skriver anonyme innlegg.

Bare av nyskjerrighet: Hvorfor er du anonym i denne tråden? Jeg har lest alle svarene dine, og ville ikke kunne gjenkjent deg om du så var min beste venninne ;-) Rådene dine er generelle og gode, du er overhodet ikke personlig - så hvorfor ikke poste under nick? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du overvurderer hvor nøyaktig forumbrukerne leser innleggene - i hvertfall de fleste av oss. Jeg taper i hvertfall fort interessen om det blir nødvendig å finlese og sammenligne tallkoder bak "anonymous" for å skille deltakere fra hverandre.

 

Signeres.... En av grunnene til at jeg sjelden gidder å titte innom DOL lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black and pink

Digresjon: Typisk eksempel på forvirrende tråd med mange anonyme og vanskelig å se om det er trådstarter eller andre som svarer...

Enig!

Jeg er en av de som liker nye dol, men synes det er forvirrende med alle som skriver som Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forstår.

Det er synd, for det hadde vært fint for trådstarter med flere innspill.

Jeg kan la være å skrive fra nå, så er det bare trådstarter som er anonym fra nå, om ikke flere skriver anonyme innlegg.

Anonymous poster hash: 59046...8b9

 

 

Det er viktigere at trådstarter får råd enn at vi andre fortsetter å følge tråden. Så bare fortsett og svar, du!  :P.

 

Kan forstå at trådstarter ønsker å være anonym, men ikke at du har behov for det i en tråd med generelle råd som i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar ikke hensyn til dine ønsker fordi han ikke trenger det.  Du justerer jo dine planer etter hva som passer for ham.

 

Forstår det godt altså. Det normale ville jo være at dere er sammen om dette.

 

Neste år planlegger du ferien for deg selv og barna dine helt uten å tenke på hva han skal.

-Si ja til å være med venner til Danmark/sydentur og lignende.  Eller ta initiativ til å reise sammen med andre, eller alene du og barna.

 

Så forteller du ham hva du har planlagt, og spør litt-i-forbifarten-egentlig-ikke-så-interessert: "og hva skal du i ferien da?"  

 

Det er ikke sikkert det hjelper, men jeg tror det er det eneste som muligens kan vekke ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han tar ikke hensyn til dine ønsker fordi han ikke trenger det. Du justerer jo dine planer etter hva som passer for ham.

Forstår det godt altså. Det normale ville jo være at dere er sammen om dette.

Neste år planlegger du ferien for deg selv og barna dine helt uten å tenke på hva han skal.

-Si ja til å være med venner til Danmark/sydentur og lignende. Eller ta initiativ til å reise sammen med andre, eller alene du og barna.

Så forteller du ham hva du har planlagt, og spør litt-i-forbifarten-egentlig-ikke-så-interessert: "og hva skal du i ferien da?"

Det er ikke sikkert det hjelper, men jeg tror det er det eneste som muligens kan vekke ham.

Jeg spurte han nå, hvorfor han ikke kan reise på to dagers tur med meg den datoen jeg har skaffet oss barnevakt. Det begrunner han med, at han nå skal være tre uker fra barnet sitt og at han ikke vil reise med én gang han får det hjem.

Jeg spurte hvorfor han i år igjen ikke kunne planlegge ferie med oss. Til det kom omsider " Du forsurer alt før vi får begynt å snakket om det".Da jeg spurte hva? , sa han "dra hjem og tenk med deg, du!" Så gikk han.

Eneste jeg kommer på nå, er at jeg i høst sa at jeg syntes barnet hans var frekk mot meg og ignorerte meg, og at det ville være fint om han kunne snakke med h*n om det. Og at det uansett måtte bedres hvis vi skulle reise på ferie sammen. (Fordi det ville være vanskelig å være med noen som var frekk mot meg).

Vel, for to år siden fikk jeg høre at jeg overkjørte han, da jeg i mai, prøvde å finne sommerhus i Danmark, før alt ble utleid og han ikke visste hvor han fant husene hen.

Anonymous poster hash: dc4e9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte han nå, hvorfor han ikke kan reise på to dagers tur med meg den datoen jeg har skaffet oss barnevakt. Det begrunner han med, at han nå skal være tre uker fra barnet sitt og at han ikke vil reise med én gang han får det hjem.

Jeg spurte hvorfor han i år igjen ikke kunne planlegge ferie med oss. Til det kom omsider " Du forsurer alt før vi får begynt å snakket om det".Da jeg spurte hva? , sa han "dra hjem og tenk med deg, du!" Så gikk han.

Eneste jeg kommer på nå, er at jeg i høst sa at jeg syntes barnet hans var frekk mot meg og ignorerte meg, og at det ville være fint om han kunne snakke med h*n om det. Og at det uansett måtte bedres hvis vi skulle reise på ferie sammen. (Fordi det ville være vanskelig å være med noen som var frekk mot meg).

Vel, for to år siden fikk jeg høre at jeg overkjørte han, da jeg i mai, prøvde å finne sommerhus i Danmark, før alt ble utleid og han ikke visste hvor han fant husene hen. Anonymous poster hash: dc4e9...477

Hva har dere egentlig felles? Ikke bor dere sammen, ikke ferierer dere sammen, ikke har dere barn sammen og ikke kommuniserer dere godt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere egentlig felles? Ikke bor dere sammen, ikke ferierer dere sammen, ikke har dere barn sammen og ikke kommuniserer dere godt?

 

Au! Den satt - og traff! :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva har dere egentlig felles? Ikke bor dere sammen, ikke ferierer dere sammen, ikke har dere barn sammen og ikke kommuniserer dere godt?

Tja. Si det. Man må vel ikke bo sammen og få felles barn? ?

Anonymous poster hash: dc4e9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg spurte han nå, hvorfor han ikke kan reise på to dagers tur med meg den datoen jeg har skaffet oss barnevakt. Det begrunner han med, at han nå skal være tre uker fra barnet sitt og at han ikke vil reise med én gang han får det hjem.

2. Jeg spurte hvorfor han i år igjen ikke kunne planlegge ferie med oss. Til det kom omsider " Du forsurer alt før vi får begynt å snakket om det".Da jeg spurte hva? , sa han "dra hjem og tenk med deg, du!" Så gikk han.

3. Vel, for to år siden fikk jeg høre at jeg overkjørte han, da jeg i mai, prøvde å finne sommerhus i Danmark, før alt ble utleid og han ikke visste hvor han fant husene hen.

1. Jeg ville heller ikke bestilt aleneferie for meg og en evt kjæreste i den periode jeg hadde barnet om jeg ikke bodde sammen med barnet fast.

 

2. Dette bør du lytte til, for dette er den virkelige årsaken til at han er treg på avtrekkeren. Han har ikke lyst til å feriere med deg, fordi han antar at det blir sur stemning, og at han må megle mellom barnet og deg. Det er neppe det han syns er hyggelig og avslappende.

 

3. Det lønner seg skjelden å ha elefanthukommelse på de små tingene som går galt i et forhold. Jeg syns det hørers ut som dere to "samler opp" dårlige handlinger begått av den andre, og det høres ikke hyggelig ut i det heletatt. Jeg lurer på om jeg vil råde deg til å ta ferien med ditt barn, og tenke godt i sommer om dette forholdet er liv laga selv om du helt sikkert er glad i mannen. 

 

Kan jeg spørre: Er det deg jeg har svart tidligere, som har hatt litt småproblemer med kjærestens barn, uten at far har gjort noe for å rydde opp? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Jeg ville heller ikke bestilt aleneferie for meg og en evt kjæreste i den periode jeg hadde barnet om jeg ikke bodde sammen med barnet fast.

2. Dette bør du lytte til, for dette er den virkelige årsaken til at han er treg på avtrekkeren. Han har ikke lyst til å feriere med deg, fordi han antar at det blir sur stemning, og at han må megle mellom barnet og deg. Det er neppe det han syns er hyggelig og avslappende.

3. Det lønner seg skjelden å ha elefanthukommelse på de små tingene som går galt i et forhold. Jeg syns det hørers ut som dere to "samler opp" dårlige handlinger begått av den andre, og det høres ikke hyggelig ut i det heletatt. Jeg lurer på om jeg vil råde deg til å ta ferien med ditt barn, og tenke godt i sommer om dette forholdet er liv laga selv om du helt sikkert er glad i mannen.

Kan jeg spørre: Er det deg jeg har svart tidligere, som har hatt litt småproblemer med kjærestens barn, uten at far har gjort noe for å rydde opp?

Jeg har et fint forhold til hans barn nå gudskjelov. Det han mente med at jeg forsurer, var sommeren for to år siden, da jeg tilslutt måtte sette meg ned å finne ferie hus i DK , etter at vi mistet ferie med venner et annet sted fordi han ikke kunne høre med eksen om ferie med barnet og det da ble fult dit vi hadde planlagt. (De andre trakk seg i tillegg)

-han ble sur da jeg fant tre-fire aktuelle hus fordi han ikke fant frem på nettet. Vi endte opp med et dyrt hus fordi han ikke kunne ta tak

Anonymous poster hash: dc4e9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Si det. Man må vel ikke bo sammen og få felles barn? ?Anonymous poster hash: dc4e9...477

Nei, selvsagt ikke, men hvis man gjør det kan jeg skjønne at man holder sammen selv om man kommuniserer dårlig og ikke blir enige om ferier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Jeg har et fint forhold til hans barn nå gudskjelov.

2. Det han mente med at jeg forsurer, var sommeren for to år siden, da jeg tilslutt måtte sette meg ned å finne ferie hus i DK , etter at vi mistet ferie med venner et annet sted fordi han ikke kunne høre med eksen om ferie med barnet og det da ble fult dit vi hadde planlagt. (De andre trakk seg i tillegg). Han ble sur da jeg fant tre-fire aktuelle hus fordi han ikke fant frem på nettet.

2. Vi endte opp med et dyrt hus fordi han ikke kunne ta tak

1. Bra! Husket det som at dere hadde en guffen episode som såret deg veldig bare for litt siden, men bra om jeg husker feil ;)

2. Her har han elefanthukommelse...

3. ... og her har du det.

 

Dersom dere ønsker å ha det bra sammen bør dere øve på å stikke hodet opp av skyttergravene - som Mirabell påpeker har dere ikke felles barn som krever at dere har en relasjon, og har dere ikke gode stunder er det lite å bygge noe langvarig og solid på. Uansett hvordan det går: Lykke til i sommer, og bruk sommeren godt - hver for dere eller sammen! :)

2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden, og jeg tenker at dette hadde jeg ikke giddet. Han reiser på ferie med sitt barn som han vil, og du sitter hjemme med dine barn og venter på en løsning??

 

Jeg får inntrykk av at dere kanskje ikke har det så bra utenom feriene heller. Hvis jeg har rett i det, ville jeg virkelig ha  vurdert om de positive sidene ved forholdet oppveier de negative.

 

Og hvis jeg tar feil, ville jeg valgt å planlegge og gjennomføre feriene uten ham og hans barn. 

 

Faktisk er det noenlunde slik det er her hos oss - samboeren min elsker yrket sitt og har valgt å jobbe langt mer enn 100% stilling. Det betyr IKKE at vi andre gidder å sitte hjemme og vente på at han evt. skal få tid/lyst til å feriere sammen med oss. Jeg spør om han vil/kan reise sammen med oss, og hvis han ikke klarer å komme med et tydelig "ja" - så bestiller og reiser vi uten ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har lest hele tråden. Kjenner at jeg blir lei meg over å lese hvordan dere har det. Ikke noe greit å kjenne på at du prøver det du kan for at feriene skal bli fine for både dere to som par, men også hele familien (du, han, og deres barn på hver deres kant) - og så gidder han ikke legge to pinner i kors for å planlegge.

 

En MÅ planlegge når en har mine/dine barn, og må tilpasse feire til både ny kjærest og gammel ex. Det må han bare innse, dersom det skal bli flere sommerferier med deg og ditt/dine barn.

 

Når det er sagt, så var det jo dumt at de to dagene du hadde ordnet kjærestetur for dere, kom i hans dyrebare ferie sammen med sitt barn. Jeg kan forstå at ikke han vil reise fra henne/ham da, selv om du hadde ordnet barnevakt. Men han skulle jo helt klart ha vært tidligere ute med å si fra. Det er kanskje litt langt i forveien å si i fra 6 mnd før - men i alle fall fra påsketider bør det være i boks.

 

Ønsker deg lykke til, og håper du bruker denne sommeren til å tenke gjennom om du ønsker å ha det slik som dette de neste 10-15? årene (så lenge hans barn må tas hensyn til) i feriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det er sagt, så var det jo dumt at de to dagene du hadde ordnet kjærestetur for dere, kom i hans dyrebare ferie sammen med sitt barn. Jeg kan forstå at ikke han vil reise fra henne/ham da, selv om du hadde ordnet barnevakt. Men han skulle jo helt klart ha vært tidligere ute med å si fra. Det er kanskje litt langt i forveien å si i fra 6 mnd før - men i alle fall fra påsketider bør det være i boks.

 

Ang. kjæresteferie... Det var han som sa han håpet på å få en tur alene sammen med meg i sommer... -Og da hev jeg meg rundt for å finne dato som passet og barnevakt.. men det passet ikke ham.. Kan godt forstå det, selvfølgelig.

 

Det kom frem i går, at han visst blir irritert hver gang jeg spør om vi skal finne på noe den eller den helgen, eller i ferier. Han mener jeg spyr ut datoer, uten at han kan se i sin almanakk.. ?Jeg forstår ikke dette? Hender vel jeg spør om vi skal på konsert etc, men det er mnd i forveien. Ang ferien nå, fikk han beskjed da jeg fikk vite datoene jeg var satt opp på jobb.. Han har aldri spurt om noe ang. ferien eller reagert da jeg spurte om han kunne høre med sin eks.

 

Da jeg i går spurte hva de skulle gjøre uken før vi skulle til hans landsted, svarte han at han aldri hadde sett Stockholm, så han lurte på å reise dit. Jeg svarte "Å ja, da kan jeg jo stryke den fra listen over kjærlighetsferie med deg"...

Svar:

Har du lyst til å reise dit, kan vi det. Jeg har mange andre steder jeg har lyst til å se også jeg, så da kan jeg reise et annet sted nå i steden. Vel, han spurte ikke om vi ville være med dit, men at han kunne finne annet alternativ.

 

Klart jeg kunne spurt: Kan jeg få være med dere den uka?, men jeg har en sperre mot å trenge meg på han og barna. Det de skal er liksom litt deres, har han sagt tidligere, og har aldri spurt om jeg og barna vil være med.

Anonymous poster hash: dc4e9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da jeg i går spurte hva de skulle gjøre uken før vi skulle til hans landsted, svarte han at han aldri hadde sett Stockholm, så han lurte på å reise dit. Jeg svarte "Å ja, da kan jeg jo stryke den fra listen over kjærlighetsferie med deg"...

Svar:

Har du lyst til å reise dit, kan vi det. Jeg har mange andre steder jeg har lyst til å se også jeg, så da kan jeg reise et annet sted nå i steden. Vel, han spurte ikke om vi ville være med dit, men at han kunne finne annet alternativ.

Anonymous poster hash: dc4e9...477

 

 

Her synes jeg nok hans reaksjon var langt mer moden og omsorgsfull enn din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

 

Ang. kjæresteferie... Det var han som sa han håpet på å få en tur alene sammen med meg i sommer... -Og da hev jeg meg rundt for å finne dato som passet og barnevakt.. men det passet ikke ham.. Kan godt forstå det, selvfølgelig.

 

Da jeg i går spurte hva de skulle gjøre uken før vi skulle til hans landsted, svarte han at han aldri hadde sett Stockholm, så han lurte på å reise dit. Jeg svarte "Å ja, da kan jeg jo stryke den fra listen over kjærlighetsferie med deg"...

Svar:

Har du lyst til å reise dit, kan vi det. Jeg har mange andre steder jeg har lyst til å se også jeg, så da kan jeg reise et annet sted nå i steden. Vel, han spurte ikke om vi ville være med dit, men at han kunne finne annet alternativ.

 

Klart jeg kunne spurt: Kan jeg få være med dere den uka?, men jeg har en sperre mot å trenge meg på han og barna. Det de skal er liksom litt deres, har han sagt tidligere, og har aldri spurt om jeg og barna vil være med.

Anonymous poster hash: dc4e9...477

 

Kjenner at den klumpen i magen jeg fikk tidligere, bare blir tydeligere. Måten dere kommuniserer på tror jeg ikke gagner dere. Har dere noen gang vurdert å få hjelp til å kommunisere? Familiekontoret for eksempel? Vi har fått god hjelp i perioder, og har fått på bordet en del ting som har vært vanskelige å snakke om.

 

Når det gjelder hans ferie med sine barn, så tror jeg at han først og fremst ønsker å ha den uten deg. Forhåpentligvis så vil han se at noen dager sammen med deg og ditt7dine barn også vil gagne hans barn. Men jeg tror du må være tydelig å si at du ØNSKER å være sammen med hans barn, og at alle barna ØNSKER å være noe sammen i sommer. Kanskje han tror at du helst ikke vil bruke av din ferietid sammen med hans barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner at den klumpen i magen jeg fikk tidligere, bare blir tydeligere. Måten dere kommuniserer på tror jeg ikke gagner dere. Har dere noen gang vurdert å få hjelp til å kommunisere? Familiekontoret for eksempel? Vi har fått god hjelp i perioder, og har fått på bordet en del ting som har vært vanskelige å snakke om.

 

Når det gjelder hans ferie med sine barn, så tror jeg at han først og fremst ønsker å ha den uten deg. Forhåpentligvis så vil han se at noen dager sammen med deg og ditt7dine barn også vil gagne hans barn. Men jeg tror du må være tydelig å si at du ØNSKER å være sammen med hans barn, og at alle barna ØNSKER å være noe sammen i sommer. Kanskje han tror at du helst ikke vil bruke av din ferietid sammen med hans barn?

Vi kommuniserer nok veldig dårlig. Etter å ha blitt holdt utenfor eller ignorert i forbindelse med både ferier, og sosiale sammenkomster ellers, har jeg begynt å gå i forsvar, istedenfor å f.eks spørre om å få være med. Han drar ikke lasset og jeg går i forsvar fordi jeg blir frustrert og lei meg.

 

Har selv tenkt på familievernkontoret, men han vil ikke det, fordi han har en sak gående der med sin eks og vil ikke utbrodere mer om privatlivet sitt der..

 

Vi står nok veldig fast, så jeg vet ikke hva jeg skal. Mulig jeg må sette meg ned å tenke etter om det er et slikt forhold jeg ønsker meg. Det største nederlaget er vel, at han var "drømmemannen" da jeg traff ham. Senket skuldrene og slappet veldig godt av... helt til jeg ikke gjorde det mer :'(

Anonymous poster hash: dc4e9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...