Gjest Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 I enkelte sammenhenger er du ganske resistent/motstandsdyktig mot gode råd fra andre og fra meg. Du har fått utallige råd om time-out fra DOL når du har perioder der du "tar av". Du bør spørre deg selv (i enerom og avlogget - ikke spørre andre her på DOL) om hvorfor det er slik at du ikke følger rådene om time-out. Før du har funnet svaret på dette, bør du begrense din tid på dette forum meget sterkt. Du spør også om mye som jeg er sikker på at du kunne svart på selv om du hadde gitt deg tid til å tenke grundig etter i ro og fred evt med tillegg av et søk på Google. En slik adferd ville gitt deg mer selvtillit og trygghet. Lykke til :-) Beklager at jeg maser. Men med tanke på de siste dagera aktivitet i forbindelse med operasjonen; er også dette noe jeg burde taklet selv? Er det et slikt eksempel? Takk om du svarer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Beklager at jeg maser. Men med tanke på de siste dagera aktivitet i forbindelse med operasjonen; er også dette noe jeg burde taklet selv? Er det et slikt eksempel? Takk om du svarer. Det er vel slik det er.. jeg kan like gjerne bare gi opp å bli i bedre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Det er vel slik det er.. jeg kan like gjerne bare gi opp å bli i bedre 1. Det er helt normalt å grue seg til en operasjon eller en helseundersøkelse som kan oppleves som invaderende. De aller fleste tilbakemeldingene du fikk i de trådene, var da også ganske oppmuntrende og konstruktive, selv om du selvfølgelig ble litt pushet for at du ikke skulle droppe ut (typen "ta deg sammen og gjennomfør det"). Å trekke seg fra slike ting gjør jo ikke saken noe bedre, men å takle ubehaget kan bli en erfaring man kan bruke senere(typen "jeg klarte ditt og datt, og verden gikk videre, så jeg klarer nok X og Y også").2. Nå som det er over, skal du fokusere på resultatet - du gjennomførte, de verste tingene du så for deg på forhånd, skjedde ikke, og nå er det overstått og du er forhåpentligvis kvitt plagene / årsaken til at du måtte gjennom det. Ikke nistirr på detaljene i prosessen som førte til det positive resultatet, i hvert fall ikke på de som har mest med gruingen å gjøre. Skal du dvele ved prosessen, finn ut hva som funket best underveis. Det er ingen standardoppskrift på hvordan folk takler ubehagelige ting vi må gjennom, vi er forskjellige.3. Å konkludere med at du "bare skal gi opp", fordi du ikke får svar fra NHD etter 40 minutter, og / eller fordi du har funnet fram til det mest negative svaret selv, er svært lite konstruktivt og øker irritasjonen fra de som har lagt merke til denne tendensen fra deg tidligere. Endret 31. juli 2013 av laban 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 1. Det er helt normalt å grue seg til en operasjon eller en helseundersøkelse som kan oppleves som invaderende. De aller fleste tilbakemeldingene du fikk i de trådene, var da også ganske oppmuntrende og konstruktive, selv om du selvfølgelig ble litt pushet for at du ikke skulle droppe ut (typen "ta deg sammen og gjennomfør det"). Å trekke seg fra slike ting gjør jo ikke saken noe bedre, men å takle ubehaget kan bli en erfaring man kan bruke senere(typen "jeg klarte ditt og datt, og verden gikk videre, så jeg klarer nok X og Y også").2. Nå som det er over, skal du fokusere på resultatet - du gjennomførte, de verste tingene du så for deg på forhånd, skjedde ikke, og nå er det overstått og du er forhåpentligvis kvitt plagene / årsaken til at du måtte gjennom det. Ikke nistirr på detaljene i prosessen som førte til det positive resultatet, i hvert fall ikke på de som har mest med gruingen å gjøre. Skal du dvele ved prosessen, finn ut hva som funket best underveis. Det er ingen standardoppskrift på hvordan folk takler ubehagelige ting vi må gjennom, vi er forskjellige.3. Å konkludere med at du "bare skal gi opp", fordi du ikke får svar fra NHD etter 40 minutter, og / eller fordi du har funnet fram til det mest negative svaret selv, er svært lite konstruktivt og øker irritasjonen fra de som har lagt merke til denne tendensen fra deg tidligere. Bare en kommentar til punkt 3: det er ikke pga at nhd ikke svarte. Det har lite med det å gjøre. Det har med å gjøre at jeg har hatt mange slike tanker en god stund, og at dette var bare nok en situasjon jeg føler jeg burde taklet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Det er vel slik det er.. jeg kan like gjerne bare gi opp å bli i bedre Dette er den typen kommentarer som det oppleves som meningsløst at du poster gang på gang. Jeg synes du skal legge nøye merke til det nhd ber deg om å reflektere over, nemlig hvorfor du ikke følger rådene om timeout. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Dette er den typen kommentarer som det oppleves som meningsløst at du poster gang på gang. Jeg synes du skal legge nøye merke til det nhd ber deg om å reflektere over, nemlig hvorfor du ikke følger rådene om timeout. Det var jo nettopp det rådet der jeg ikke klarte å få tak i hva det var jeg skulle gjøre. Jeg har ikke tenkt mer på det fordi jeg ikke fant ut av det. Men når du sier det sånn er det klarere for meg så takk skal du ha 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Dette er den typen kommentarer som det oppleves som meningsløst at du poster gang på gang. Jeg synes du skal legge nøye merke til det nhd ber deg om å reflektere over, nemlig hvorfor du ikke følger rådene om timeout.[/quote Jeg har lyst til å spørre deg om noe.. Hvis du var min behandler, eller hvis du var meg; ville ikke du også tenkt at em likegodt kan gi opp etter så mamge utallige "fall" og feil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg oppfatter ikke dette som et reelt spørsmål men som en bønn om bekreftelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg oppfatter ikke dette som et reelt spørsmål men som en bønn om bekreftelse. Ok. Jeg stilge deg et ærlig og direkte spørsmål og hadde overhode ikke som mål å fiske etter noen bekreftelse. Jeg tok kun opp en reell problemstilling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 I enkelte sammenhenger er du ganske resistent/motstandsdyktig mot gode råd fra andre og fra meg. Du har fått utallige råd om time-out fra DOL når du har perioder der du "tar av". Du bør spørre deg selv (i enerom og avlogget - ikke spørre andre her på DOL) om hvorfor det er slik at du ikke følger rådene om time-out. Før du har funnet svaret på dette, bør du begrense din tid på dette forum meget sterkt. Du spør også om mye som jeg er sikker på at du kunne svart på selv om du hadde gitt deg tid til å tenke grundig etter i ro og fred evt med tillegg av et søk på Google. En slik adferd ville gitt deg mer selvtillit og trygghet. Lykke til :-) Så ikke før nå at du har redigert svaret ditt. Det ga langt mer mening for meg, for jeg fikk ikke tak i hva du mente, og svaret ditt ble derfor nytteløst for meg. Du må gi oss beskjed om sånt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Så ikke før nå at du har redigert svaret ditt. Det ga langt mer mening for meg, for jeg fikk ikke tak i hva du mente, og svaret ditt ble derfor nytteløst for meg. Du må gi oss beskjed om sånt Jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg ikke følger rådet om time out. Vsnligvis finner jeg lett slike svar, men her står jeg fast. Men jeg akter å finne det ut. Og har bestemt meg for å ta pause fra forumet inntil jeg har funnet det ut. Jeg VIL videre, har kommet videre med andre ting også.. jeg føler heg svikter meg selv hvis jeg ikke kommer meg videre. Men nå skjønner jeg hva du mente og at jeg ikke kommer videre før jeg finner ut av dette. Så tskk for rådet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.