Gå til innhold

Tatovering og sykdommer...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en bekjent som er eksnarkoman, kjenner henne ikke så godt, men har jo henne som facebookvenn og hun har vært veldig åpen om sitt forhold til tidligere rusmisbruk og at hun har hepatitt og går jevnlig til dialyse tror jeg det var hun skrev en gang... Husker ikke hepatitt-type, men det er vel av den typen narkomane ofte smittes av, og den må hun vel leve med resten av livet? Det virker som hun er i bra form til tross for sykdommen, men det er vel pga hun får behandling for det. Det som bekymrer meg er om hun opplyser andre om sykdommen. Jeg vet hun har seg litt her og der (har snakket på facebook ang. at hun ikke vil ha noe fast forhold, men liker å flørte osv.... ) og at hun driver og tatoverer seg hele tia.... Jeg kjenner henne ikke så godt at jeg føler jeg kan spørre henne om hun sier fra om sykdommen og tar forhåndsregler, ikke vet jeg hvor smittsomt det er heller. Men hva tror dere.... f.eks. hvor nøye er de på sterilisering av tatoveringsnåler? har hørt om folk som har blitt smittet på den måten... og sier hun fra at hun har det når hun blir tatovert? Hun har blitt tatovert både i Norge og utlandet... Og ang. sex, så håper jeg hun bruker kondom.... eller smitter hepatitt via sex eller kun direkte via blod? 

Egentlig ikke min business, men kan ikke la være å bekymre meg litt da...

Anonymous poster hash: c9081...2b6
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393483-tatovering-og-sykdommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...